[WN] Anky heeft het voor elkaar --> naar WEG reining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha dH

Anky heeft het voor elkaar --> naar WEG reining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 14:41

Westerntoday.nl:

Citaat:
Anky van Grunsven is aangewezen als reserveruiter en zal afreizen indien één van de vier anderen onverhoopt niet mee zou kunnen. “Anky heeft er veel plezier in en ontwikkelt zich goed in deze discipline. Ze leert snel, doet steeds meer wedstrijdervaring op en is goed bezig”, aldus bondscoach Caspar de Jonge.

Toch krijg ik een vreemde smaak in mijn mond bij dit. Klinkt als een heel politiek-gebeuren.
Even 2 jaar op een dik paard rondrijden, net een paar 70-jes rijden, de juiste mensen kennen en je zit erin.
En alle anderen die niet conform bepaalde gedachten in het bestuur zijn, maar wel consequent 72 of meer neer kunnen zetten, al jaren, het allemaal zelf moeten doen, worden zo voorbij gelopen..........

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 14:44

Fenna GEFELICITEERD!!!

Hier heb je de afgelopen jaren hard voor gewerkt!! +:)+
Ik wens je veel succes en laat ze daar een (polder-)poepje ruiken *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door Natascha dH op 29-07-10 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

itsmi

Re: Anky heeft het voor elkaar --> naar WEG reining

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:46

je 2e post heb je verkeerd gepost neem ik aan?

tsja, je hebt ergens wel gelijk. Maar ach, ze moet maar laten zien hoe ver ze kan komen..

Met een "dik paard" heb je het ook nog niet altijd makkelijk. Je moet wel de juiste knopjes weten te vinden...

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:47

Leven en laten leven zou ik zo zeggen. Als Anky mee mag zal er wel een goede reden voor zijn zeker?

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 14:57

itsmi schreef:
je 2e post heb je verkeerd gepost neem ik aan?

Nee

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 14:59

itsmi schreef:
Met een "dik paard" heb je het ook nog niet altijd makkelijk. Je moet wel de juiste knopjes weten te vinden...

Die heeft ze imo ook nog niet gevonden, maar zie de qoute van Casper de Jonge, het feit dat ze zo goed d'r best doet is genoeg

Lauratje_88 schreef:
Leven en laten leven zou ik zo zeggen. Als Anky mee mag zal er wel een goede reden voor zijn zeker?

Ja, volgens Casper de Jonge is het genoeg als je er plezier in hebt.....ohja en je je goed ontwikkeld :o?
Laatst bijgewerkt door Natascha dH op 29-07-10 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:00

dan snap ik ook niet waar de 2e post over gaat :D

Vind het wel grappig verder

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:03

Natascha dH schreef:
Westerntoday.nl:

Citaat:
Anky van Grunsven is aangewezen als reserveruiter en zal afreizen indien één van de vier anderen onverhoopt niet mee zou kunnen. “Anky heeft er veel plezier in en ontwikkelt zich goed in deze discipline. Ze leert snel, doet steeds meer wedstrijdervaring op en is goed bezig”, aldus bondscoach Caspar de Jonge.

Toch krijg ik een vreemde smaak in mijn mond bij dit. Klinkt als een heel politiek-gebeuren.
Even 2 jaar op een dik paard rondrijden, net een paar 70-jes rijden, de juiste mensen kennen en je zit erin.
En alle anderen die niet conform bepaalde gedachten in het bestuur zijn, maar wel consequent 72 of meer neer kunnen zetten, al jaren, het allemaal zelf moeten doen, worden zo voorbij gelopen..........

Noem jij ze eens op dan die consequent 72 of meer rijden???

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 15:08

Marlou_ schreef:
dan snap ik ook niet waar de 2e post over gaat :D

Vind het wel grappig verder

Zal ik even toelichten :D :
Fenna Elzinga zit ook in het team, voor het eerst, net als Anky.
En imo heeft zij het verdient en zeker op eigen kracht gedaan allemaal.
Was even om mijn bewondering voor haar niet onder stoelen of banken te steken

Rest van het team is overigens Jurgen Pouls, Hubertus Heule en Rieky Young, "oud-gedienden" in het team

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 15:19

mienmien schreef:
Noem jij ze eens op dan die consequent 72 of meer rijden???

Daar zat ik al op te wachten

En dan wordt het nu zo'n topic van wie er wel en niet bij horen en of ik ze allemaal wel noem;
Om niet volledig te zijn:
Arjan v/d Watering
Ernst Claasen
Olivier van den Berg
Lia Freriks
En dit nogmaals zonder volledig te zijn, gewoon een paar naampjes, waarvan ik vind dat ze een betere keuze zijn dan Anky

Ennnnn.... ik moet natuurlijk wel reeel blijven; misschien zijn al deze mensen wel benaderd en hebben geweigerd... dat kan natuurlijk ook nog :o

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:04

Tja of je het er nu mee eens bent of niet het zal toch gaan gebeuren! En aan de andere kant is er ook wat van te zeggen dat reining wat bekender gaat worden zo want zeg nu eerlijk, als ik tegen een leek vertel dat ik reining rij is hun antwoord WATTE?? en als ze dan een bekend iemand in dit geval een Anky toevallig op de tv dit hebben zien doen dan is het van, Ooh ja dat is wat Anky ook doet hé!? Het is niet van Ooh ja, dat is wat Fenna ook doet!!
Maar ben het zeker met je eens dat boven genoemde ruiters het ook dik verdienen om mee te doen wat niet weg neemt dat Anky er ook hard voor moet werken.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:32

Uiteraard gaat het zelfs als je Anky van Grunsven heet niet helemaal vanzelf, maar ik durf er me de kop om te verwedden dat die naam (en de bijbehorende connecties ongetwijfeld) alleen al een betere kruiwagen is dan gewoon 'alleen maar' jarenlang ploeteren.
Aan de andere kant, zou het niet ook tegen haar kunnen werken dat ze Anky is? Kan me voorstellen dat je nogal wat verwachtingen wekt als je ook al als dressuurgrootheid bekent bent. En stel dat ze moet rijden dan moet ze toch maar helemaal als 'Anky' zijnde zorgen dat ze niet het nivo omlaag rijdt...Ik geef 't je te doen, ik zou van minder al zo nerveus raken dat ik er niet eens meer op kom :o .

Ik vind het, alleen al als medepoldergenoot, trouwens ook enorm gaaf dat Fenna toch in het team terecht is gekomen! Supergefeliciteerd! *\o/*

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:50

michael schumacher rijdt ook reining.. doet ie ook mee voor Duitsland?

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:08

Ik ben het ook niet eens met de keuze voor Anky. Niet omdat ik het haar niet gun, maar puur vanwege de prestaties. Dan zijn er zeker alternatieven en zeker voor dit evenement waar een groot deel van de kosten betaald wordt door de KNHS. Anders zijn financieen denk ik nog voor velen een groot struikelblok.

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:14

Dit was volgens mij zelfs het eerste jaar dat alle kosten door de KNHS betaald werden

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:14

Ze zal heus wel een voorkeursbehandeling krijgen. Maar die mensen die anders hadden mee kunnen gaan. Waarom zeggen die er dan niks van?

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:15

*\o/* *\o/* dat Anky meegaat

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:57

Polderpoepies?!?!?! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:07

belachelijk
ik ken veel meer mensen die knetterhard hun best doen maar ok het niveau niet halen, mogen die dan ook :D

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:24

Natascha dH schreef:

Zo denk ik er ook over. Er zijn een heleboel mensen die even goed of zelfs beter rijden en die nooit erkenning krijgen.

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:26

ik proef her en der jaloezie... Heel veel jaloezie... En dat is jammer.
Dat komt de sport niet ten goede.

Voor zover ik het allemaal begrijp en de regels ken is Rieky Young de enige die zich daadwerkelijk heeft gekwalificeerd.... Tabasco heeft de grote evenementen gemist... en de rest heeft niet de punten gereden toch???? (misschien heb ik het mis.. verbeter me dan maar.....)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:28

nee hoor geen jaloezie, bevestiging van bureaucratisch politieke spelletjes in de wn wereld :D
en plaatsvervangende schaamte dat we een team sturen dat niet het hoogste niveau van nl is ;)

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:30

Nee hoor geen jaloezie! Ik vind het alleen erg oneerlijk voor alle andere goede ruiters die zo'n kans nooit zullen krijgen en Anky wel, alleen omdat ze een bekende naam heeft. DAT komt de sport niet ten goede ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:12

super voor fenna!

tja, wat Anky betreft, het was te verwachten, ze wilde persé en voor haar gaan nu eenmaal deuren open die voor anderen gesloten blijven maar ik vrees dat ze weinig neer kan zetten
ik had het ook liever anderen gegund maar we zullen zien en ze is nog maar reserve

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:15

Congrats to Fenna! +:)+

Tja ik vind het ook 'n beetje apart dat Anky als reserve is aangewezen :?
Of zouden eigen financiën meespelen?

Ik gun het haar overigens van harte :j maar 'n ander net zo goed! ;)