[WN] eerste paint horse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

eerste paint horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 16:25

Hallo allemaal, ik ben van plan om binnen afzienbare tijd een paint horse te kopen. Nu wil ik vragen of iemand een goed adres heeft (fokkerij ofzo) waar je zo'n paardje zou kunnen kopen. Ik heb op internet gezocht maar alleen een fokkerij op Texel gevonden. Hier is niets mis mee maar ik woon aan de andere kant van het land dus een beetje dichterbij zou fijn zijn. (ik woon in Gelderland)
Nog een vraagje: kan ik met een paard wat western beleerd is ook engels rijden? Ik wil niet echt de hoge dressuur in maar gewoon op B/L-niveau wat voor mezelf rijden.

Evelijn

Re: eerste paint horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:30

Waarom wil je paint kopen om er vervolgens engels mee te rijden?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 16:49

Het gaat me puur om het uiterlijk. Ik vind ze ontzettend mooi om te zine. En nogmaals, ik ga echt niet hoog de sport in...Gewoon recreatief. Misschien pak ik westernrijden ook wel op maar dat weet ik nog niet. Nog geen ervaring mee.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:55

Dus je vind vooral bont heel erg mooi. Dan zou ik voor alleen recreatief zelf niet het bedrag neerleggen voor een zuivere paint. Maar ieder zijn ding.

Kijk hier eens http://www.rancho-de-verano.nl/ zij hebben verschillende bonte kruisingen. Ze hebben zelf een eigen painthengst die ze verschillende soorten pony's laten dekken. Deze hengst (Jack) is echt zeer vriendelijk.
Hier op bokt hebben onder andere Wendy1978 en Jet_Joey een paard van hun. Ze verkopen regelmatig wel eens iets. Jongere dieren of paarden die al veel mee zijn geweest met de ponykampen die ze ook organiseren.

beertje-93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:58

een paint horse is idd mooi ook om engels mee te rijden,, heb je al op marktplaats gekeken of daar een goede opstaat?
echter moet je met marktplaats wel erg goed opletten met wat je koopt, en of het gezond is
een quarter horse is bijna hetzelfde alleen andere aftekeningen

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 17:45

Bedankt voor jullie reacties. Het hoeft inderdaad niet een zuivere paint te zijn maar voornamelijk een bonte.
@Evelijn: ik zal daar eens kijken. dankjewel.
@Beertje: Marktplaats ben ik ook een beetje huiverig voor. Op de een of andere manier geeft Bokt me dan toch een beter gevoel.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:07

beertje-93 schreef:
een paint horse is idd mooi ook om engels mee te rijden,, heb je al op marktplaats gekeken of daar een goede opstaat?
echter moet je met marktplaats wel erg goed opletten met wat je koopt, en of het gezond is

het vervelende in dit geval is dat zij een bonte wil.. en een bonte Quarter bestaat niet.. dat is namelijk een paint.. een niet bonte paint bestaat wel..

dus andere aftekeningen... zeg maar gewoon geen aftekeningen hoor.

tuurlijk kan je er wel engels mee rijden, maar ik zou dan toch voor de wat goedkopere versie gaan, zoals een pinto oid. een paint kost je een rib uit je lijf.

ik zou persoonlijk never nooit niet 1 van texel kopen...

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 20:08

Heb je ervaringen met Texel? Mag in PB hoor, dan hoeft het niet openbaar.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:14

Paints zijn inderdaad prachtig, we hebben zelf 2 geweldige maar inderdaad niet goedkoop. En als je vooral dressuur wilt rijden, ik vindt de gemiddelde paint niet uitblinken in de uitgestrekte draf. Een middendrafje moet je er nog wel uit kunnen rijden.

beertje-93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:34

Paintless schreef:
beertje-93 schreef:

het vervelende in dit geval is dat zij een bonte wil.. en een bonte Quarter bestaat niet.. dat is namelijk een paint.. een niet bonte paint bestaat wel..

dus andere aftekeningen... zeg maar gewoon geen aftekeningen hoor.

tuurlijk kan je er wel engels mee rijden, maar ik zou dan toch voor de wat goedkopere versie gaan, zoals een pinto oid. een paint kost je een rib uit je lijf.

ik zou persoonlijk never nooit niet 1 van texel kopen...

een paint is inderdaad bont, en een quarter niet. een goedkopere versie kan wel, zou ik persoonlijk niet voor gaan, aangezien ik zelf liever voor een ras zuivere ga. maar dat is elk een eigen keuze natuurlijk!. en gewoon voor recreatief zou een kruizing prima kunnen, zit er zelf ook over te denken om er in de toekomst een te kopen, het maakt mij persoonlijk niet veel uit of het een paint of een quarter word ik vind ze allebei leuk kwa kleuren!. waarom zou je persoonlijk nooit 1 van texel kopen? (pb mag natuurlijk ook)

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:23

De indian summer ranch in stroe (gelderland)
Daar worden paints gefokt. kan altijd even op hun site spieken.
www.indiansummerranch.nl

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:24

Paintless; Je heb er 2 in texel hea..
Ligt eraan welke denk ik dan ;)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:25

Mijn paardje is een halve paint
en is bij El rancho de Verano vandaan :))

Superpaard :D
echt <3

Zie foto's profiel :))

Ter aanvulling:

Ik rij ook alleen maar dressuurmatig trouwens ;)
Laatst bijgewerkt door Wendy1978 op 18-07-10 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Westernfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:31

Leo Copinga in Nietap (Drenthe) is een fokker van Paints. Leuke paarden voor een eerlijke prijs.

kellyalischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:36

ik vind paint ook schitterend maar ik vind ze persoonlijk veel minder mooi als je er dressuur mee rijd. zeker met een reining gefokt paard. als je dan toch een paint koopt zou ik voor een groter pleasure gefokt paard gaan. maar

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:27

Je hebt toch ook gewoon bonte kwpn-ers? Kun je die beter kopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 08:36

Als het je echt alleen om de kleur gaat, zou ik zeker niet aan een painthorse beginnen. Duur in aanschaf, niet bijster geschikt voor dressuur, dus waarom niet een bonte KWPN'er?
Als je nou helemaal gek was van de painthorse als ras, dan zou ik zeggen 'tja, niet teveel van verwachten danwel verrekte hard oefenen en regelmatig je verlies pakken, maar gewoon doen als je zo dol van die paarden bent'. Maar als het je alleen om de vlekken gaat, zou ik niet voor de paint gaan maar een gewone leuke bonte zoeken.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:05

B/L nivo moet een paint toch makkelijk kunnen , een bonte kwpn'r komt niet eens in de buurt van een paint , het is toch ook de combi bont en breed wat zo mooi is en de western gefokte paarden hebben een fijn karakter.

Op MP staat vast wel eens iets wat niet te duur is en ook leuk.

Op de Eagles ranch zie ik alleen veulens te koop staan en vind ze zelf behoorlijk aan de prijs

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:07

IndianVegas schreef:
http://www.indiansummerranch.nl

Dit is hetzelfde bedrijfs als Texel ;) Opa zit in Texel en de dochter in Stroe!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 09:20

Ha, ik zie het al. Ik moet nog even goed gaan lezen in de verschillende rassen. Ik vind bont namelijk heel mooi maar ook het hoofd met mooie grote ogen van de paint spreken me erg aan.
Misschien dat een pinto of een bonte kwpn-er beter past bij wat ik ermee wil. Vast iedereen bedankt voor de tips.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:30

Ik heb ook 2 paints. Die zijn ook allebei engels ingereden. Op de jongste rij ik sinds kort zelf, die is net ingereden.

Dat een paint geen dressuur kan vind ik onzin, je moet naar de bouw kijken.

Ik heb ook 2 paints omdat ik het ras super vind. Ze zijn heel cool, niet snel onder de indruk en ze zijn gewoon mooi. Vooral het hoofd spreekt mij heel erg aan.

Maar goed, ze zijn wel redelijk aan de prijs, zeker een met mooie aftekeningen. Maar dan toch vind ik ze mooier dan 'gewone' bonte paarden.

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:54

dynamiek schreef:
IndianVegas schreef:

Ops zit niet meer op texel. Hij zit weer in stroe ;)

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:58

dynamiek schreef:
IndianVegas schreef:

Er zitten 2 bedrijven op texel. De indian summer ranch (maar volgens mij verkopen ze daar geen paarden) en de eagles ranch. Het word steeds makkelijker :D

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:21

manutjuh schreef:
dynamiek schreef:

Er zitten 2 bedrijven op texel. De indian summer ranch (maar volgens mij verkopen ze daar geen paarden) en de eagles ranch. Het word steeds makkelijker :D[/quote]

Er zitten idd 2 bedrijven op texel de eagles ranch. en cool running paints. De indian summer ranch zit nu alleen nog in stroe en niet meer op 2 plekken ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:09

@marie33 : je hebt het over bont, maar welke 'bont' heeft je voorkeur.
Als het patroon je niet uitmaakt kun je idd bij meerdere rassen terecht (Tobiano), ben je - net als ik- gek van Frame dan zul je het idd bij de Paints moeten zoeken.