Western vind ik al jaren leuk om te zien, en de sfeer zoals vaker gezegd schijnt veel leuker te zijn dan op dressuur wedstrijden. Ik ben zelf namelijk nog een dressuur prikkie, maar dus wel in andere paarden sporten geinteresseerd.
Op een en of andere manier is het er nooit van gekomen om de overstap te maken, maar als ik het zie begint het toch iedere keer weer te kriebelen. Vooral reining en halter lijkt me leuk.
Afgelopen Zondag zag ik dan weer een stukje op RTL7 over de ranch van de vrouw van Schumacher. K werd er weer helemaal enthousiast van, en had een plannetje. Ik koop een jong quartertje of paint, ga op les in de jaren dat deze opgroeit en ga na het inrijden verder op de quarter.
Maar toen ging ik kijken wat zo'n beestje nou kost... Duur
! Wat een prijzen.. Ik weet dat het ook met een arabier oid kan, maar daar pas ik gewoon niet op en ik vind het niet "echt" . Volgens mij hebben zij ook niet dezelfde kwaliteiten. Een veulen zit al gauw rond de 2500..Moet ik de droom maar laten varen dan? Ik zou het graag willen leren en bijv. halter en reining wedstrijden gaan doen als ik daar aan toe ben. Is western ook een dure sport?
, maar wedstrijdniveau zou ik met hem nooit halen hoor!

) en dat is een heerlijk veelzijdig paardje!