)maar ik ben nu opzoek naar iemand die mij de beginselen van western
rijden kan leren.ik heb ja wel een Tinker.
ik woon in de omgeving Heerde.
weet je iemand of ben je zo iemand?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
rijden kan leren.
Dit is zelfs ook nog een prive les. Maar, die griet is inmiddels aan haar verdere opleiding bezig en zodra ze daar de papieren van binnen heeft gaan de prijzen wel omhoog. Groot gelijk heeft ze, maar ik waardeer haar eerlijkheid dat ze met haar huidige opleiding niet meer vraagt. (alhoewel ze dat zeker verdient)
niet waar
ohja wel waar.
) en ook omdat ik van mening ben dat dat voor mijn paard goed is. De eerste eigenaar van Escala heeft reining wedstrijden met haar gereden, maar voor mij is ze mijn leerpaard, maar ik zou het wel vreselijk zonde vinden als ik alles wat ze kan zou verwaarlozen. Ik heb overigens ook vrij goedkoop priveles, maar gaat prima hoor! Enne...volgens mij zei [***] dat ze graag in aanraking zou willen komen met iemand die haar de BEGINSELEN van het western rijden bij wil brengen...denk dus niet dat ze perse staat te wachten op een volleerd westernpaard (volgens mij liefst op haar eigen paard)...
Enne...naast de wedstrijden die jij (Blaze) rijdt rijd jij toch zeker ook wel voor je plezier???
En tsja...niet iedereen heeft dezelfde ambities en dat is maar goed ook...zo hebben ook de paarden die de top toch niet kunnen bereiken kans op een leuke ruiter...
Maar toch he, juist als je op een ervaren paard leert rijden leer je wel hoe het aan zou 'moeten' voelen. Als je dan op je eigen groene paard stapt weet je tenminste waar je naartoe moet werken. Ik had dat ook graag gewild maar ik heb de moeilijk weg gekozen door als beginnende westernruiter een groen paard western in te rijden. Maar we komen er vanzelf wel
Citaat:Op 2001-07-31 11:13, schreef KarinG:
Jammer dat er steeds zo neerbuigend gedaan wordt over beginners. Voor de sport is het belangrijk een hele brede basis beginners te hebben. Net als bij dressuur en springen groeien daar uiteindelijk de toppers uit voort. Zo zijn er heel wat ruiters voor de LOL begonnen en uiteindelijk uitgegroeid tot de toppers. Als je omgaat met je beginners zoals dat hier gedaan wordt, zullen er best een boel kopschuw worden en de wedstrijden laten schieten. Verloren kans!
Aan de ander kant vind ik ook dat je op wedstrijden reining deelnemers ziet die dit onderdeel zwaar onderschatten! Vergelijk beginner reining nou eens met een M dressuur proef en wat daarna komt als Z proef: evenveel gehoorzaamheid, atletisch vermogen en verzameling. Vraag jezelf dan af of jij en je paard al klaar zijn om in een keer in de M (of Z) te starten...
praat eens wat meer over de basis en wat het inhoud om een paard western te rijden.