Heeft iemand tips om zijn gedachten er een beetje bij te houden? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heeft iemand tips om zijn gedachten er een beetje bij te houden?
Het paard stilzetten en even alle prikkels weghalen helpt dan vaak wel
Ik heb gevraagd of het mogelijk is een boekje met picto's te maken. Ze hebben dat voor meer clienten, en zo kan hij zich ook van tevoren met zijn moeder voorbereiden.

Was al op zoek gegaan naar plaatjes maar kon niet echt iets vinden. Foto lijkt me te onduidelijk..truus1970 schreef:Ik zou die hele verzorgingsles laten wezen en het jongetje op paard zetten en een wandeling door het bos maken.
Zelf heb ik een autistische zoon van nu 11. Hij heeft een poosje les gehad. Op de manege vloog hij door alles heen, hij kwam op het paard en er viel een deken van rust over hem heen.
Jou verhaal kon mijn verhaal zijn. Maar verzorgen zie ik nog niet snel gebeuren.
Zijn moeder heeft hem er voor opgegeven.
Ik had een boekje met picto's gemaakt (foto van een halster, symbool 'paard uit de wei halen', symbool 'paard poetsen', foto van alle borstels op volgorde, symbool 'paard terug in de wei zetten') en hij zat er zelf ook in te kijken. Hij vond het poetsen heel leuk en het paard kreeg allemaal kusjes, en toen hij het paard terug bracht naar de paddock vond hij ook dat paardje bij hem op zijn slaapkamer wou komen spelen
alleen hij paste de trap niet op...