Kirrr schreef:akkoord met hierboven....
Je hack hangt fout, om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van je zadel. Je ziet op foto al dat de pasvorm gewoon verschrikkelijk is.
Een blanketje onder een westernzadel?
Je paard laten steigeren en je benen vlak voor de lies vastklemmen?
Borstriem is enkel nodig als je zadel naar achter schuift.
Je singel lijkt me ook niet al te aangenaam.
spijtig dat je je niet beter geinformeerd hebt voor zomaar aan western te beginnen, zeker over de tack mis je heel wat kennis.
Het vertrouwen tussen jou en paard lijkt me groot, verpest dit niet door een slecht passend zadel, zorg zo snel mogelijk voor goed materiaal en laat je informeren over waar je hack moet hangen, nu is de kans op het breken van zijn neusbeentje erg groot.
Ik denk dat het punt wel gemaakt is! Het steigeren is overigens geen geklem, de benen iets naar achteren doen is écht niet vreselijk schadelijk voor d'r paard hoor, ze is een ervaren VD'er en weet 100% wat ze doet op dat gebied. Zo heeft iedereen zijn eigen houding wat betreft steigeren, maar ook rijden. En vlak voor de lies? Hopen dat er geen gat komt...

Borstriem was vast gewoon voor de foto, dit heb ik zelf ook wel eens voor de leuk om. Niets mis mee.
Ik weet niet of er puur beoordeeld kan worden vanaf een foto, ik denk dat de TS niet bewust al deze dingen 'fout' gedaan heeft, maar gewoon te weinig kennis had. Vertrouwen zul je ook niet snel verpesten door een slecht-passend zadel.