[WN] Vienna goes western!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Vienna goes western!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:25

Hey Hey mensen :D

Vandaag voor de 3e keer serieus in de bak gereden met volledige western tack erop, en ik ben ZO trots op mn paardje! Ze loopt nu echt veel lekkerder, met haar engels tuig was het altijd wat gespannen etc, maar dit ligt ons gewoon veel beter :)

Vienna is een 8 jarige KWPN merrie van Osmium×Donnerhall en behoorlijk veelzijdig 8-)
Afbeelding

Stap stap stap :+
Afbeelding

Knap paard :9
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

die benen :D
Afbeelding

en toen zag ik sterretjes :+
Afbeelding

lekkerre galop :D :D :D
Afbeelding

weltrusten :+
Afbeelding

En ja ja!
de aller eerste keer in galop!
Stunten :P
Afbeelding
Overbelicht, Iknow :+

Margoooo

Re: Vienna goes western!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:27

Ziet er heel vet uit! Veel plezier nog! En wat heb je een goede band met haar! :)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:29

Leuk dat het zo beter gaat, en mooi setje zo hoor :D Ziet er gezellig uit zo in het zonnetje!
Ik vind alleen persoonlijk je neusriem erg laag aangezet, niet op elke foto (1,2,4 en 5)....maar ik kan het mis hebben hoor ;)
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 16-06-10 20:31, in het totaal 2 keer bewerkt

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:29

Geweldig :))

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:35

gaaf hoor, alleen moet je je hack wel een stukje hoger hangen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:45

Leuk paardje! Ik kan je alleen aanraden wat anders onder je zadel te doen, zo te zien heb je nu een blanket dubbelgevouwen en dat is wel heel dun. Een westernzadel heeft geen kussens dus is een dikke pad (echt wel een paar centimeter!) wel echt een must wil je paard geen last van zijn rug krijgen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:47

dan pak ik mn wolle deken wel weer uit de kast :Y)

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:48

Gaaf zeg met Vienna! :D
Wordt echt al een westernpaardje. :9

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:55

Een wollen deken vind ik nog steeds aan de dunne kant eigenlijk. Reken zo, als je de pad (of wat je ook maar wilt gebruiken) keihard samendrukt moet er nog pakweg 1 cm dikte overblijven (liefst meer). Die pads zijn natuurlijk ook niet voor niks vrij prijzig, ze hebben een heel belangrijke functie.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:56

hij is in 4'en gevouwen ;)
maar, ik ben nog op zoek naar een pad, het probleem is alleen dat ik ze nog niet heb gevonden XD

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:35

dndnlover schreef:
hij is in 4'en gevouwen ;)
maar, ik ben nog op zoek naar een pad, het probleem is alleen dat ik ze nog niet heb gevonden XD

Ik heb een goeie pad te koop, zie onderschrift ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:47

Afbeelding
zit het zadel hier niet tegen de schoft?

echt een dikkere pad er onder doen maar of dat genoeg is om het zadel vrij te krijgen van de schoft weet ik niet
je hack zit ook eng laag, zou van mij gerust 2 cm hoger mogen zitten
je kunt er veel kracht mee uitoefenen
heb je die trouwens nodig?

iets meer ruwvoer zou haar ook goed doen

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:53

volgens mij past je zadel niet, ligt te nauw op de schoft van het paard en jij zit zelf volledig in stoelzit waardoor je veel te veel achterin het zadel zit waardoor paard zijn rug niet kan gebruiken............. en pas je op met je hackamore zo laag, puntje van het neusbeen kan hierdoor zomaar eens afbreken als je er te veel druk op zet.

zadel ziet er goedkoop uit en ik vraag me af of de pasvorm wel oke is. t zou zonde zijn als de band met je paard verstoord wordt door pijn in zn lijf
Laatst bijgewerkt door kim1207 op 16-06-10 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:53

wat is je doel? trickriding? dan snap ik het.

ander zou ik zeggen ga les nemen en koop goede tack (en dan heb ik het niet alleen over pad)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:58

akkoord met hierboven....

Je hack hangt fout, om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van je zadel. Je ziet op foto al dat de pasvorm gewoon verschrikkelijk is.
Een blanketje onder een westernzadel?
Je paard laten steigeren en je benen vlak voor de lies vastklemmen?
Borstriem is enkel nodig als je zadel naar achter schuift.
Je singel lijkt me ook niet al te aangenaam.

spijtig dat je je niet beter geinformeerd hebt voor zomaar aan western te beginnen, zeker over de tack mis je heel wat kennis.

Het vertrouwen tussen jou en paard lijkt me groot, verpest dit niet door een slecht passend zadel, zorg zo snel mogelijk voor goed materiaal en laat je informeren over waar je hack moet hangen, nu is de kans op het breken van zijn neusbeentje erg groot.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:50

MiniMouse schreef:
Ik vind alleen persoonlijk je neusriem erg laag aangezet, niet op elke foto (1,2,4 en 5)....maar ik kan het mis hebben hoor ;)

Werd hier ook nog op gereageerd door de TS?Aangezien ik niet de enige was met die opmerking ;) Ik dacht namelijk wel genoeg verstand te hebben van een hackamore om
te zeggen dat deze te laag hangt :+

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:02

Jullie hebben duidelijk een geweldige band samen!Ze ligt er ook heerlijk relaxt bij als je op haar ligt :z :D Steigerfoto is erg stoer :j

Over de uirusting is al genoeg gezegt geweest!Als ik je een tip mag geven http://euro-horse.nl/eurohorse/ Zij komt zadels passen aan huis.Ik heb zelf nog geen ervaring met haar (behalve langs de telefoon en dat was héél leuk :D ) maar ze is wel erg goed dus volgende maand komt zij ook bij mij even langs :j

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:05

Kirrr schreef:
akkoord met hierboven....

Je hack hangt fout, om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van je zadel. Je ziet op foto al dat de pasvorm gewoon verschrikkelijk is.
Een blanketje onder een westernzadel?
Je paard laten steigeren en je benen vlak voor de lies vastklemmen?
Borstriem is enkel nodig als je zadel naar achter schuift.
Je singel lijkt me ook niet al te aangenaam.

spijtig dat je je niet beter geinformeerd hebt voor zomaar aan western te beginnen, zeker over de tack mis je heel wat kennis.

Het vertrouwen tussen jou en paard lijkt me groot, verpest dit niet door een slecht passend zadel, zorg zo snel mogelijk voor goed materiaal en laat je informeren over waar je hack moet hangen, nu is de kans op het breken van zijn neusbeentje erg groot.

Ik denk dat het punt wel gemaakt is! Het steigeren is overigens geen geklem, de benen iets naar achteren doen is écht niet vreselijk schadelijk voor d'r paard hoor, ze is een ervaren VD'er en weet 100% wat ze doet op dat gebied. Zo heeft iedereen zijn eigen houding wat betreft steigeren, maar ook rijden. En vlak voor de lies? Hopen dat er geen gat komt... :oo :+
Borstriem was vast gewoon voor de foto, dit heb ik zelf ook wel eens voor de leuk om. Niets mis mee.
Ik weet niet of er puur beoordeeld kan worden vanaf een foto, ik denk dat de TS niet bewust al deze dingen 'fout' gedaan heeft, maar gewoon te weinig kennis had. Vertrouwen zul je ook niet snel verpesten door een slecht-passend zadel.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:01

@ NHevaVD wat betreft het vertrouwen verpesten door een slecht passend zadel ben ik het niet met je eens, het vertrouwen van het werk onder het zadel lijd daar wel degelijk onder omdat er dan pijn ervaren wordt, dat is niet goed voor je samenwerking/vertrouwen

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:41

Jij denkt dat je paard je vertrouwd als je hem elke keer pijn doet?
Vreemde manier van denken.
Met de rest van de uitleg ben ik ook absoluut niet akkoord, maar goed daar ga ik niet verder op in gaan.

SJBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:05

hebben we een nieuw sterrenmeisje? :D hier in België staat het record op 56?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:09

Kirrr schreef:
Met de rest van de uitleg ben ik ook absoluut niet akkoord, maar goed daar ga ik niet verder op in gaan.

Je kunt niet oordelen vanaf een foto, he :D Vraag eens om een filmpje aan de TS, bij steigeren hoor je btw absoluut niet te steigeren en zowel de TS als ik hebben hier ruim ervaring mee en weten dat dus. Ben geen westernexpert dus kan het fout hebben, maar om nu acuut te zeggen dat het dier 'pijn leid' en dus 'vertouwen afneemt' vind ik nogal kort door de bocht.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:18

er wordt gezegd dat het pijn KAN doen als het zadel niet goed ligt.

eh bij steigeren hoor je niet te steigeren??

er wordt ook niet gezegd dat ts onvriendelijk is maar dat het e.a. aan haar optuiging niet helemaal correct is

texas1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:12

Hier is helemaal niks ´westerns´ aan, op de slechte westerntack na.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:25

NHevaVD schreef:
Kirrr schreef:

Je kunt niet oordelen vanaf een foto, he :D Vraag eens om een filmpje aan de TS, bij steigeren hoor je btw absoluut niet te steigeren en zowel de TS als ik hebben hier ruim ervaring mee en weten dat dus. Ben geen westernexpert dus kan het fout hebben, maar om nu acuut te zeggen dat het dier 'pijn leid' en dus 'vertouwen afneemt' vind ik nogal kort door de bocht.

Ik kan absoluut wel beoordelen van op een foto of een zadel van goede kwaliteit is of van slechte.
Ik kan wel beoordelen of het pad (blanketje in dit geval) voldoet voor een westernzadel (van slechte of goede kwaliteit) of niet.
En ook kan ik beoordelen dat die zadel absoluut niet goed past op dit paard, geen enkel van deze slechte kwaliteitszadels passen op een paard.
Een niets passend zadel, veroorzaakt pijn, pijn veroorzaakt problemen en nog meer problemen, dat veroorzaakt verlies van vertrouwen.
Ik heb al tal van gevallen gezien van zelfs kwaliteitszadels die toch niet helemaal passend waren, waarmee paarden zowel lichamelijk en mentaal helemaal verpest zijn. Kost heel veel werk om terug op terug goed te krijgen.
Ook mensen die geen foute bedoelingen hadden, maar gewoon te weinig kennis, zoals je hier de TS beschrijft.
Het is belangrijk dat de TS weet welke gevolgen deze tack kunnen hebben voor haar en haar paard.
Jij beschrijft alles enorm luchtig en hebt denk ik geen idee van welke gevolgen er zijn aan slecht passende westerntack, vooral zadels dan.
Een niet passend, kwaliteitsloos westernzadel met daaronder een heel erg dun opgevouwen blanketje, dat is gewoon verschrikkelijk, veel slechter combinatie kan er niet zijn.
Laat staan dat je daarmee leuk door de piste wandelt, maar steigeren, slecht uitgevoerde trickryding stunts (vergeef me dat ik het woord hier gebruik), stunts waarbij je zadelt goed aangesingelt moet zijn omdat je anders met zadel en al ernaast hangt, wat alleen nog maar meer druk geeft op foute plaatsen.
Als je op iets zuinig moet zijn bij een paard dan is het de rug.
Spijtig dat zoveel mensen dat gewoon niet inzien en er over praten alsof het niets is.
Misschien moet je eens op bokt neuzen, naar topics over zadels van oa zadelmarkt, westernzadels dan wel welteverstaan.
Er is ergens een topic waar een bokker zo'n zadel helemaal uit elkaar gehaald heeft, dat is gewoon om huilen.

Lijkt me alsof je de Ts persoonlijk kent, zou anders niet goed weten waarom je haar hier persoonlijk gaat verdedigen.
Ik wil absoluut haar persoonlijk niet aanvallen, maar ik hoop gewoon dat ze iets doet met de tips die ze hier krijgt.
Ze kan best een prima Vd'er zijn, maar ik zie de dingen gewoon graag anders, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik vind het ook erg spijtig dat de TS hier niet meer reageert, ik hoop dat ze op zen minst alles leest en er haar lessen uittrekt, het lijkt me niet iemand die haar paard opzettelijk 'fout' opzadelt.