[SGW] SGW Oudkarspel - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Oudkarspel - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 07:01

Beetje vroeg, maar toch.... :D

Hebben jullie de warmte overleefd en hoe is het jullie (en vooral de debutanten!) vergaan?

Mootje

Re: SGW Oudkarspel - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:29

Is er al iemand terug? Ik ben benieuwd hoe iedereen gereden heeft! Ik benijd jullie niet met dit weer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 15:39

Ikke is ook nieuwsgierig en vooral hoe het Shanouk is vergaan!
Ook ik benijd de crossers zeer zeker niet (qua weer dan!!)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:40

Ik had gisteren een mooi virtueel mes voor tussen de tanden naar Shanouk gestuurd. Hopelijk heeft het geholpen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 15:45

Mootje schreef:
Ik had gisteren een mooi virtueel mes voor tussen de tanden naar Shanouk gestuurd. Hopelijk heeft het geholpen!

Dat was idd een mooi mes! :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:46

Noor is terug.... Is denk ik nu aan haar verslag aan het typen :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:48

Nou daar ben ik hoor!
Ik zal Shanoek het niet het gras voor de voeten wegmaaien, ze wil ongetwijfeld zelf haar verslag doen. Maar ze is daar nog en gaat de oefencross nog rijden...

Vanmorgen om 7 uur was het al behoorlijk warm. Jer zat (voor het gemak) van boven tot onder onder de stront dus die heb ik snel nog gewassen. :)
Dressuur was ie een beetje stout. Wilde steeds over de hekje heen springen en had ook al zicht op de cross dus had mijn handen vol! Toch nog 5e plek met 189 punten. Daarna met Shanoek de cross gelopen, toen begonnen de zenuwen al behoorlijk toe te slaan. :+
Springen ging wel oké. Reed alleen prut aan op de dubbel en daar stopte hij (terecht). Verder fijn gesprongen.
Hartslag was 66, laag voor zijn doen. Hij begint eraan te wennen!
Toen losspringen voor de cross. Jer was meteen wakker. Maar ik zat zelf ont-zet-tend te mutsen bij het aanrijden van een smalletje. Dus veel twijfel bij Jer, gaan we nou wel of niet. Uiteindelijk stopte hij en ging ie hard weer terug. Ik hing er naast en Jer is daar erg van geschrokken. Ben dus behoorlijk hard met de grond in aanraking gekomen. Met name met mijn linkerheup en bovenbeen. Verder: lang leve de BP en cap!!!! Jer liet zich makkelijk pakken en ik ben even toegesproken door meneer Van der Marel :Y) . Daarna weer opgestapt. Was ook al bijna aan de beurt dus smalletje nog twee keer (super!!) gesprongen en de cross in.
Die ging echt supergoed! Hindernis 1 en 2 appeltje eitje. Mooi in het ritme door naar de keuken en het kookeiland, precies in de uitgeteld afstand erover! :D Toen door naar 5 en 6, twee steiltjes schuin achter elkaar. Hier heb ik een verkeerde lijn gekozen en kreeg ik (weer terecht) een stop. Even goed laten kijken, opnieuw aangereden en keurig erover. Daarna liep het echt als een droom. Picknicktafel, bankje, de piano, heuvel met flinke afsprong, trakhener helemaal super, water zonder aarzelen, ga zo maar door. Wel dik over de tijd heen natuurlijk, maar supertrots op Jer!

De kop is eraf! :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:48

Wat zijn jullie ongeduldig ;)

Edit: in de cross zat dhr. Van der Marel nog ergens mooi te kijken. Goezo Noor! hoorde ik. Wat een schat. ;)
Na de cross kwam ie ook nog even naar me toe, vond dat ik als een speer ging en heel professioneel had gereden na die val. :o
ben wel behoorlijk beurs en loop als een ouwe vrouw

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:53

We zijn gewoon benieuwd hoe iedereen heeft gereden!

Noor, Balen van je val met inrijden. Hopelijk wordt het niet al te beurs! Dhr. v/d Marel is in één woord GEWELDIG! Jammer van je stop, maar fijn dat alle bottlenecks zo goed gingen :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:55

Super Noor!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 15:56

Dat klinkt helemaal niet verkeerd Noor! Maarre, mocht je de cross wel starten na je val? Ik dacht dat een val, ongeacht wanneer dat gebeurt, altijd uitsluiting betekent. Of geldt dat alleen tijdens de drie wedstrijdonderdelen en niet tijdens het losrijden?

Snoek is daar nog voor de oefencross.... dat betekent dat het niet ging zoals het moet. Wat Kl0te!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:57

Volgens mij geldt dat alleen tijdens de onderdelen zelf? Ik heb er totaal niet bij stilgestaan dat ik niet zou mogen starten iig. Ga het eens opzoeken... Weet echt niet hoe dat geregeld is.

Edit, het is inderdaad tijdens 1 van de onderdelen zelf (vierde lid):
Artikel 310 - Uitsluiting
1. Hindernissen, vlaggen en bakens mogen, op straffe van uitsluiting, niet door de
deelnemers worden verplaatst of gewijzigd.
2. Wanneer een deelnemer om welke reden dan ook wordt uitgesloten, moet hij het
parcours onmiddellijk verlaten, zonder de wedstrijd te vervolgen.
3. Het is deelnemers, op straffe van diskwalificatie, verboden te paard het parcours
en de hindernissen van de cross-country, de gesloten dressuurring of de springring
te verkennen.
4. Bij een val van een ruiter in één van de wedstrijdonderdelen volgt uitsluiting. De
ruiter dient na een uitsluiting ten gevolge van een val op eigen initiatief de wedstrijd
onmiddellijk te beëindigen. Indien hij dat niet doet, dient de combinatie zo
snel mogelijk te worden gestopt en moet rapport worden uitgebracht aan de Federatievertegenwoordiger.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:00

Ik wou al zeggen anders was ik heel vaak al uitgesloten geweest door een val :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 16:02

Had het idd ook net opgezocht. Het regelement is idd duidelijk genoeg! Ik weet niet waarom ik twijfelde.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:02

Noor, je was er toch afgevallen met inrijden voor de cross? Inderdaad balen dat Shanouk het L niet is rondgekomen. Hopelijk gaat de oefencross wel goed!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:02

@ noor uiteindelijk toch tevreden...

Je mag wel 10x met inrijden van je paard afvallen of de jury moet het zien en het onverantwoord vinden dat men doorrijdt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:03

Mootje schreef:
Noor, je was er toch afgevallen met inrijden voor de cross? Inderdaad balen dat Shanouk het L niet is rondgekomen. Hopelijk gaat de oefencross wel goed!

Klopt!
Ja, echt balen voor Shanoek. Ze ging echt goed van start (dat kon ik zien, want ze startte direct voor mij) maar het is toch fout gegaan. Maar dat kan ze zelf beter beschreven denk ik. Ze zou nu ECHT het mes meenemen de oefencross in.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 16:04

caro29 schreef:
@ noor uiteindelijk toch tevreden...

Je mag wel 10x met inrijden van je paard afvallen of de jury moet het zien en het onverantwoord vinden dat men doorrijdt.

Toch raar eigenlijk. Een val is een val of dat nou tijdens het losrijden of de wedstrijd gebeurt! Maar dat is een andere discussie. :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:07

Ja dat is idd heel raar. Met inrijden is het meestal de jury die daar bij hoort te zijn die mag zeggen dat het niet meer mag. Als ik daar sta als jury dan ga ik daar meestal wel even op af om te kijken hoe iemand weer opstaat.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:08

Ik denk dat het totaal afhankelijk is van de combinatie of degene wel/niet te laten starten. Ik heb toch al vaak gezien dat de onverantwoorde combi's er al bij de dressuur of het springen eruitgehaald werden door de jury!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:13

Nou, er waren behoorlijk wat valpartijen op de boom voor het water. Ook iemand die met zijn/haar rug op de boom terecht kwam.. volgens mijn oma (geen betrouwbare bron ;)) had diegene geen BP aan maar alleen "een dun dingetje". Alleen een air-jacket?! Ik dacht ook een man alleen met een air-jacket te zien. Maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen!! Heel vaag iig.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:13

Nou ja als je valt omdat je paard schrikt is het een ander verhaal met los rijden of zie ik het verkeerd :o

Noor gefeliciteerd lekker gereden dus!!

Ben wel nieuwschierig van het verslag van snoek!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 16:14

Mootje schreef:
Ik denk dat het totaal afhankelijk is van de combinatie of degene wel/niet te laten starten. Ik heb toch al vaak gezien dat de onverantwoorde combi's er al bij de dressuur of het springen eruitgehaald werden door de jury!

Dat ben ik niet met je eens. Ook een ervaren combi kan zodanig, op dat moment niet zichtbaar, geblesseerd zijn na een val dat dat ook onverantwoord is om die persoon door te laten rijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 16:15

CoriienRN schreef:
Nou ja als je valt omdat je paard schrikt is het een ander verhaal met los rijden of zie ik het verkeerd :o

Waarom? Val je dan minder hard en kun je dan niet (niet zichtbaar op dat moment) geblesseerd raken?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:15

Mijn been werd direct erg stijf, heb nog even getwijfeld toen ik nog op de grond stond. Op het paard had ik er echter geen last van. Kon ook gewoon verlicht zitten tijdens de cross.