[WN] Barrelrace

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Barrelrace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:12

Vorig weekend een barrelrace wedstrijd gehad, onderdeel van de competitie 'chase that dream', heb prachtige foto's gekregen en wou ze hier even laten zien.
Ik ben me er van bewust dat het nog niet overal perfect gaat en dat we nog veel werk hebben, maar ik ben trots op mijn meisje.
Veel kijk plezier!

1.Afbeelding
http://i125.photobucket.com/albums/p54/ ... G_0328.jpg
2.Afbeelding
http://i125.photobucket.com/albums/p54/ ... G_0326.jpg
3.Afbeelding
http://i125.photobucket.com/albums/p54/ ... G_0325.jpg
4.Afbeelding
http://i125.photobucket.com/albums/p54/ ... G_0331.jpg
5.Afbeelding
http://i125.photobucket.com/albums/p54/ ... G_0336.jpg
6.Afbeelding
http://i125.photobucket.com/albums/p54/ ... G_0370.jpg
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding
10.Afbeelding
11.Afbeelding
12.Afbeelding
http://i125.photobucket.com/albums/p54/ ... G_0713.jpg (het gaat zeker niet altijd goed)
13.Afbeelding
14.Afbeelding
15.Afbeelding

:evaw:

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:27

Ziet er goed uit hoor ;)
Moeten jullie daar geen hoed dragen?

Jolliegirl

Re: Barrelrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:30

enigste wat ik écht kwijt moet : doe alsjeblieft die sporen af..
je zit telkens in je paard.

Ziet er verder heel stoer uit!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:33

*zegt lekker niets over de gekke bekken van de TS :=

Leuke foto's zeg! Zijn goed gelukt met zoveel actie!
Ziet er leuk uit, mooi paard ook! :j

Al moet ik het wel eens zijn met Jolliegirl; ik had je sporen niet eens zien zitten omdat ze steeds naar binnen wijzen...

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:35

Jolliegirl schreef:
enigste wat ik écht kwijt moet : doe alsjeblieft die sporen af..
je zit telkens in je paard.

Ziet er verder heel stoer uit!

Daar sluit ik me bij aan!
Sporen af!
verder idd wel egt gaaf!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:42

haha typisch bokt weer!
zij doet haar sporen uit als ze bij paardenrennen de zweepjes wegdoen goed?

mensen dit is een snelheids sport, die sporen zijn er dus om het paard beter aan te sporen...horen er helemaal bij.

coole foto's mis inderdaad alleen de hoed :-)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:44

Hoed had ik op, voor het vertrek, maar blijft niet staan.
Sporen zijn uiteraard tegen het paard rond de barrels, paard stuurt op de benen.... Ik zie heel veel foto's waar de sporen het paard niet raken (ben express gaan terug kijken). Sporen zitten echt op mijn hiel, heb ze absoluut niet steeds in haar buik. Ik heb net de foto's uitgekozen waar het allemaal om gaat, daarmee bedoel ik de spannende momenten, paard moet tussen mijn benen lopen en op grote snelheid een erg kleine cirkel maken. Het gaat hier dan ook nog eens op een wedstrijd en niet om een training.
Sporen gaan dus niet af, iedereen mag ook eens komen testen hoe goed mijn paard op mijn benen reageert zowel zonder als met sporen, dit zou ze echt niet doen als ik constant met sporen tegen haar zit. Op 16 seconden ben ik het parcour rond, paard doet dit alles met liefde, ben er zeker van dat ik haar niet pijn doe en of hinder. Maar jullie mogen natuurlijk jullie eigen mening hebben. ;-)

Edit: ik wil jullie anders wel eens een barrelrace zien rijden tegen die snelheid, ik vraag me nog steeds af hoe ik kan blijven zitten.
Maar wil nog niet op 1 hand barrelen, ze loopt nu zo fijn op 2 handen en nu zit ik haar tenminste niet in de mond als het niet nodig is. ;).
Laatst bijgewerkt door Kirrr op 24-05-10 22:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:46

quarterH schreef:
haha typisch bokt weer!
zij doet haar sporen uit als ze bij paardenrennen de zweepjes wegdoen goed?

mensen dit is een snelheids sport, die sporen zijn er dus om het paard beter aan te sporen...horen er helemaal bij.

coole foto's mis inderdaad alleen de hoed :-)

Goede deal ;-)
Hoed had ik op hoor, maar lag eraf net voor de eerste barrel, kan echt nooit mijn hoed op laten staan als ik buiten barrelrace, was ook wel veel wind. Volgende keer toch is eentje kopen die misschien wel blijft staan :+.

*edit: typo

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:46

quarterH schreef:

Jij kan wel lachen ;) maar je hebt het duidelijk niet bij het rechte end.
Dit heeft niets met snelheid te maken, maar met tussen 2 benen lopen zoals de TS-er nu net uitlegt.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:51

Ik snap dat je paard op je benen reageert en of je je sporen omhoud moet je zelf weten maar je stuurt met je benen en niet met je voeten dus misschien kan je je tenen wat minder naar buiten laten wijzen?

Verder wil ik er ook geen issue van maken hoor, je hebt de foto's neergezet omdat je er trots op bent en dat mag je ook zeker wezen. ( maar dan volgende keer je voeten recht hihi := )

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:52

ownee? door de snelheid moet het paard direct op de hulpen reageren.
als ze dit in stap zou doen lukt het ook wel zonder die sporen hoor :-)
dus snelheid is wel degelijk een belangrijk gegeven hier zou ik zo zeggen.....

(ik krijg juist geleerd mn tenen meer naar buiten te zetten.....its western baby....)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:53

Jolliegirl schreef:
quarterH schreef:

Jij kan wel lachen ;) maar je hebt het duidelijk niet bij het rechte end.
Dit heeft niets met snelheid te maken, maar met tussen 2 benen lopen zoals de TS-er nu net uitlegt.

Dat het paard erdoor toch nog net iets sneller loopt is natuurlijk ook wel waar, maar dat is niet het doel. Ik moet haar moet remmen in snelheid tussen de barrels dan haar aan te sporen. Daarom dat ik ook de opmerkingen van de sporen totaal onterecht vind, mensen die zelf barrelracen mogen mij deze opmerking zeker geven als er dan nog een goede uitleg bijhoort.
Foto's zijn moment opnames en dan zijn de foto's allemaal zo snel achter elkaar genomen dat het wrs wel lijkt dat ik heel (16 secondjes) de rit mijn sporen in het paard heb.
Maar goed, ik ga hier verder zeker niet in discussie over die sporen... daar gaat het mij helemaal niet om. Kom eens live kijken en vertel me dan wat je er van vindt ;) (Jolliegirl, laatste deel is zeker niet naar jou bedoelt :D )
Laatst bijgewerkt door Kirrr op 24-05-10 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:53

Lees mijn post nog eens.

jij schreef het zo : sporen = snelheid.
maar sporen = stuur

Kirr__ legt het hierboven ook al uit!
Kirr__ je hebt uitleg gegeven, ik heb er niets meer over gezegd daarna dus je hoeft je niet tegen mij te verdedigen ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:57

zodiacje schreef:
Ik snap dat je paard op je benen reageert en of je je sporen omhoud moet je zelf weten maar je stuurt met je benen en niet met je voeten dus misschien kan je je tenen wat minder naar buiten laten wijzen?

Verder wil ik er ook geen issue van maken hoor, je hebt de foto's neergezet omdat je er trots op bent en dat mag je ook zeker wezen. ( maar dan volgende keer je voeten recht hihi := )

Barrelrace gaat zo snel... plus je kan je paard ook veel beter aanwijzen welk deel je 'eruit' wil met je spoor dan met je kuit, kuit drukt overal tegelijk. Als paard net te vroeg de barrel indraait, gaat hij er met de schouder tegen, moet je dus de schouder eruit duwen, komt de achterhand er mee in als je bijna gedraaid bent, moet da stuk er zo snel mogelijk uit of anders gaat de barrel tegen de grond.
Je mag gerust mijn andere topics opzoeken waarbij ik gewoon train (reining, recreatief) daar zitten mijn voeten recht, tenen niet naar buiten. Maar met barrelrace moet de spoor er gewoon tegen rond de ton, wat dus wilt zeggen, voet naar buiten, spoor tegen het paard.
Loopt het paard netjes rond de barrel, raakt ze de spoor amper. Maar komt er een deel van het lichaam te ver naar buiten of naar binnen, dan is de spoor klaar om alles op te vangen. Dus paard leert zo tussen de benen te lopen.
Erg moeilijk om uit te leggen, wrs ook moeilijk om te begrijpen als je zelf niet barrelraced...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 22:59

Jolliegirl schreef:
Lees mijn post nog eens.

jij schreef het zo : sporen = snelheid.
maar sporen = stuur

Kirr__ legt het hierboven ook al uit!
Kirr__ je hebt uitleg gegeven, ik heb er niets meer over gezegd daarna dus je hoeft je niet tegen mij te verdedigen ;)

Is het eerste deel ook tegen mij of ? Want ik volg niet helemaal meer.
Daarom dat ik er ook achter zette, dat dat deel niet voor jou bedoelt was. Eerder voor de mensen die erboven opmerkingen gaven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:02

nee is niet voor jou ;) Ik snap je uitleg :j

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:03

Thanks voor je uitleg Kirr_ , fijn dat je het zo duidelijk uitlegd.

Je hebt idd gelijk; ik heb het ooit eens een keer gedaan en vond het mega gaaf maar heb er geen verstand van.
Moet toch eens leren om me er dan niet mee te bemoeien :o

Nogmaals, de foto's zijn mega gaaf dus je mag zeker trots zijn! :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 23:08

Graag gedaan, ben ook blij dat je het wilt lezen en bereid bent er verder over na te denken.

Het is natuurlijk wel de bedoeling om binnen enkele maanden/jaren, met nog veel minder hulpen rond de barrel te gaan, maar nu heeft het paard de ondersteuning nog nodig.
Iedereen onderschat hoeveel training het vergt, maar ook welke elementen er allemaal mee te maken hebben en het beïnvloeden.

Ik rij haar ook nog altijd op een gewone snaffle, zitten ook enkele foto's tussen op babyshanks, maar dat geeft een minder goed effect aan de barrels, dus voorlopig terug snaffle. Als mijn spoorgebruik zo overdreven zou zijn, denk ik niet dat ik haar op zulke manier (zonder constant contact) door het parcour kan sturen.
Enneu bedankt, ik vind de foto's ook erg gaaf, al een geluk dat vrienden van ons net een nieuwe digitale camera gekocht hadden, want barrelracefoto's zijn vanwege de snelheid heel moeilijk te maken, ben hier dus erg blij mee :D :o

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:10

klopt het dat je voet(en) soms uit de beugels zijn?
of kijk ik heel scheel 8D
dat is ook wel lastig lijkt me, met die snelheid.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 23:12

Ze zijn af en toe uit de beugels ja en ik zet mijn beugels al 2 gaatjes korter voor extra steun bij het barrelracen, maar de snelheid ligt zo hoog of paard maakt andere beweging dat ik verwacht en dan verlies ik inderdaad mijn beugels. Ben ik in tussentijd al wel gewend en rij ook gewoon zo verder.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:14

Leuke, spectaculaire foto's hoor en die sporen, tja bokt he?!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 23:19

Pfoe wat knap! Je kunt zien aan je paard dat jullie inderdaad heeeeel hard gaan! Knap dat je daarop kunt blijven zitten.
Je sporen vind ik ook nog wel meevallen. Ik vraag me alleen wel af of je dekje zover naar achteren schuift, of je zadel zo omhoog floept doordat het paard zoveel gaat zitten?

En had je alle barrels laten staan? Bij de zichtbare foto 7 dreig je namelijk wel heel dichtbij te komen.

En volgende keer je hoed vastplakken ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 23:28

Ik heb veel momenten, waarop ik denk 'nu lig ik ernaast'. De snelheid en kracht dat dit paard heeft kan je jezelf niet voorstellen.
Zadel en pad + blanket blijven zeer goed liggen, zijn nooit verschoven, maar doordat ze vaak precies eerst de voorhand laat opstijgen om zich zo op te trekken en dan de achterhand afduuwt, lijkt het wel dat het zadel een halve meter boven het paard uitkomt, maar eigenlijk blijft het zadel liggen, maar zakt het paard. Het is een halve quarter merrie van 1.65 m, dus grootte en kracht samen.
Zadel is ook gewoon reiningzadel en geen barrelrace zadel, ik vind geen barrelrace zadel dat haar goed past en dit zadel ligt perfect en ik zit er erg goed in, geeft alleen soms een raar zicht.
Heb alle barrels perfect laten staan, zelfs niet eentje geraakt, hoewel het op de foto's wel zo lijkt.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 06:30

Supergave foto's weer kirr.
Ik ben ook jaloers op jou, ik mis het barrelen ontzettend, met pres is daar geen lol aan die rent dan gewoon de andere kant op hahahaha :P

Gave actie vastgelegd en ga zo door zou ik zeggen :D

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:24

Wauw! Ik ga Frank toch vragen of hij er van mij ook eens wil nemen..