[SGW] SGW Castenray, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

SGW Castenray, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 13:04

Hier kan iedereen terecht met verslagen en andere dingen rondom het verloop van deze wedstrijd.

tientjeh

Re: SGW Castenray, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:27

ik ben benieuwd van de resultaten!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:36

Ik ben ook erg benieuwd hoe het de Bokkers vandaag is vergaan!
Verslagen kunnen alleen nog wel even duren vrees ik, gezien de B-paarden mensen in ieder geval pas laat moesten springen en crossen..

Vilgert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:40

De cross is ook nog 2 x stilgelegd ivm ongelukken beide op hindernis 5 bij de B paarden. Dus de starttijd was bijna 1 uur later dan gepland. Mijn dochter reed bij de ponies dus wij zijn wel al thuis.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:48

Welke hindernis was dat, hindernis 5 bij de B-paarden?
Klinkt niet erg fijn die ongelukken..

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 16:58

Ik was vandaag vroeg klaar. Het dressuren ging goed, had een beetje safe gereden, 188 punten.
Het inspringen ging ook heel fijn, het springparcours vond ik rare lijnen inzitten, had helaas 3 weigeringen dus was uitgesloten.
Baalde behoorlijk! Maar het is pas mijn 2e SGW, dus volgende keer beter..

Hoe ging het bij jullie?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:30

Oei dat klinkt niet fijn als de wedstrijd moet worden stilgelegd. Hopelijk valt het allemaal mee. Volgens de site is H5 een steil op het weiland. Geen idee want er staan geen foto's bij.

@ moondace jammer van het springen.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:34

Hindernis 5 was inderdaad een steil op een weiland maar wel tussen een bosje. Ik weet niet wie of hoe ze gevallen zijn, de hindernis is na de ongelukken verlaagd en er is een breekboom opgekomen. De crossbouwers zeiden dat het net leek alsof de paarden de hindernis niet zagen en foute inschattingen maakten.

Dressuur ging wel goed, stond in de middenmoot. 58,50 %. Ik moest ook lang wachten bij het losspringen. Toen met springen 1 balk.
De cross ging echt super! Foutloos en mooi op 4 minuten binnen, tijd was 4.13.
Uiteindelijk de 6e prijs gehaald :D en dat voor mn eerste cross met dit paard samen, en ikzelf weer 1e cross na 2 jaar.

Morgen ben ik de hele dag hindernisjury met mijn vriend.
Voor degene die dan moeten veel succes!!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:35

Ik was vandaag weer hindernisjury! Bij de B-pony's zat ik bij hindernis 11. Daarna B-paarden en L-pony's hindernis 10 en daarna naar L-paarden, hindernis 11.
Heerlijk dagje, ontzettend genoten en veel leuke paarden en pony's voorbij zien komen. Dus ik ben benieuwd hoe iedereen het vond :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:42

IK had 192 in de dressuur, foutloos gesprongen en wat langslopers in de cross, maar ik was super trots op mijn zwarte baby die toch maar stoer rondliep!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:03

Wat een super gave cross was het weer.

Helaas was mijn dressuur wat ondergewaardeerd. Merel liep een fijne proef. Kreeg 181 punten ervoor.
Rustig begonnen met inspringen en toen werd de cross tot 2 keer toe stilgelegd i.v.m. de ongelukken. Was wel even schrikken. Ik heb vernomen dat het allemaal goed is afgelopen verder.
Springrondje ging fijn :D , foutloos rondgekomen. De cross ging ook al zo fijn, foutloos en precies de ideale tijd geklokt.
We hadden een goede ring, reed in ring 5 en heb een 6e prijs gewonnen. Dit was mijn laatste keer in de B.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:04

Ik zat bij hindernis 5 als hinderniscontroleur maar het kwam niet door mij hoor :o

Was een op eerste zicht beetje simpel open steiltje van geschilde boomstammen onder de bomen. Al vanaf de eerste B-ruiter ging het niet lekker. Ruiters reden veel te hard op het hindernisje aan en sommige paarden hadden pas heel laat in de gaten dat er een hindernis stond. Er waren veel theorieën over het open veld en de aflopende grondslag na de hindernis maar voor mij was het een combinatie van een hindernis op een donkere plek die helemaal opging in de omgeving en ruiters die hun paarden niet hielpen in het aanrijden door ze niet op te zetten maar hard er naartoe te rijden (jagen) ....

De eerste amazone kwam onder haar paard terecht nadat het paard met de benen bleef hangen, zij is naar het ziekenhuis gebracht. De 2e ruiter raakte uit balans toen ook zijn paard flink bleef hangen en sloeg met zijn hoofd op de grond. Hij was echt van de wereld en ook hij is door de ambu opgehaald. Later bleek gelukkig dat beiden oke waren.

Na de 2e val was er overleg met parcoursbouwers en toen hebben ze beslist om te verlagen maar de eerstvolgende ruiter ging ook rakelings over dit lagere hindernisje waardoor ze besloten een licht gekleurde breekboom als grondlijn te plaatsen. Daarna is er geen paard meer in de problemen gekomen en werd de hindernis beter getaxeerd.

Was een stressvol middagje en mijn EHBO-kennis is weer opgefrist .... gelukkig verder geen ernstige ongelukken gebeurd.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:05

Vandaag ook gecrost!
Gister al heen gegaan!!
Was super gezellig :))

Ik ging voor het 1ste keer L
dressuur ging redelijk!
Goeie stukken maar ook minder
164 :? Had echt meer verwacht,is laatste tijd vaak zo :j
springen 2 balkjes :oo Ze was echt zo onoplettend!
Cross foutloss!! :):)
En de ideale tijd!!!!!!!!!

heb foto's van paar bokkers!

Ook nog ff leker bij Ibonn gestaan!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:10

Balen dat je uitgebeld werd bij het springen I_moondance :(:)
Gefeliciteerd Yvonne! Netjes voor een eerste cross!
Wat stoer van Amati PB :D Netjes hoor dat hij het hem zomaar flikt na een paar trainingen!
Gefeliciteerd met je prijs Claire! Jullie gaan echt super he! L gaat helemaal goedkomen!
Fijn dat er een ervaren controleur bij die hindernis zat Ibonn. Gelukkig is het met de twee vallen uiteindelijk goed afgelopen en is de hindernis veranderd.
Netjes HorseInn!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:12

Dank je wel Snoekiej! Ze gaat zeker heel fijn.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:50

Yvonne gefeliciteerd!! netjes gedaan.
Ik ben ook de hele dag in Castenray geweest. Mijn zus en vele van de regio trainingen bij ons aangemoedig. Mijn zus had fijn gereden. Dressuur in de middenmoot, foutloos gesprongen en foutloos door de cross. Ze had alleen veel tijdfouten, maar das geen probleem.
Veel bokkers gezien vandaag zowel in het springen, in de cross, bij canter of wachtend omdat er zoooo veel tijd tussen de dressuur en de cross zat....
Ik heb zin om morgen te rijden!!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:58

Wij hebben vandaag ook lekker gecrosst.

Dresuur ging met losrijden heel goed, helaas 184 punten, want in de ring ging het echt schaamtevol slecht :o .

Springen ging wel goed,we hadden een balk. Om de een of andere reden was ik zelf echt bang voor het springparcours :?, zonder aanleiding was ik bang dat hij ging stoppen of iets? Hopelijk was dit eenmalig omdat we 2 weken niet gesprongen hebben.
Uiteindelijk toch heel fijn rondgereden, Bam had een beetje teveel zin en ging hard, wat mij trouwens wel veel vertrouwen gaf, ik had dat nog wel redelijk onder controle maar voor het mooie net niet goed genoeg. Na het springen een hartslag van 56.

In de cross gingen we lekker van start, maar toen we na hindernis 1 het bos in wilden (stond geen hindernis daar btw) schrok hij van een grote groep mensen daar, en draaide ineens van het bos weg, na een volte en een schreeuw naar die mensen ging hij er wel gewoon in :+ . Verder de hele cross lekker gereden, wel op een laag pitje rondgegaan omdat ik rustig wilde rondrijden. De driesprong (met dat in-uitje) ging fijn, ik heb hem ervoor iets verzameld en het voelde gewoon helemaal vertrouwd 8-) . De afsprong leek me moeilijk omdat we daar in Alphen-Chaam 2 maal voor stil stonden door mijn fouten, maar dankzij de tips van Martin Lips ging die echt heel goed en gingen we er simpel over :D. Bij de halve coffin gingen we op zijn Bandido's groot en hoog over de greppel, ik zag het gelukkig goed aankomen dus geen probleem.

De waterbak in was ook geen probleem, alleen midden in de waterbak zette Bam ineens zijn kop erop en ging op de rem, omdat de fotograaf zo ongeveer bij ons op schoot zat :( . We hebben een pirouette :+ gedraaid en rustig verder gereden. Op de serie van de fotograaf keek ie ook zo :wow: de lens in := . De cross was dus foutloos en 26 seconden buiten de tijd, mede dankzij de pirouette's, maar dat vind ik niet zo erg, we gingen voor rustig rond rijden en dat is gelukt, zonder dat geklooi hadden we waarschijnlijk net iets boven de tijd gezeten :). Na de cross een hartslag van 60, dus dat was ook netjes.

Eigenlijk ben ik toch best tevreden, er is nog veel te verbeteren maar we zijn foutloos rond gegaan en hebben weer 2 winst erbij, bovendien gingen voor de crosstraining en dat is gelukt :D .

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:05

Ik heb geen driesprong gehad :n

Terwijl ik de zelfde route als jou moest,

je kon ook langs A en dan B en C doen ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:17

TheHorseInn: weet ik ;) .

Ik heb er expres voor gekozen om ze wel alledrie te doen, ten eerste omdat je daar een mooie rechte lijn met mooie afstanden kon rijden, omdat ik L wil gaan starten en er dan ook zulke lijntjes in voorkomen en omdat je om alleen a en b tespringen heel raar moest aanrijden, waar je naar mijn idee je paard mee uit zijn ritme haalt ;) .

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:54

IMoondance, wat balen! Weet precies hoe je je voelt!
Goedzo Yvonne, gefeliciteerd!
Masyl, welke was hindernis 11 B pony's? Afsprong denk ik?
Heel netjes Laura! En je stippeltrui is nog gaver in het echt dan op de foto!
Gefeliciteerd Claire!
Ik heb nog gezellig met Ibonn gekletst bij haar hindernis 5!
Goedzo Marit!
Netjes Evie!

Nou ik ben weer thuis. Gister was ik er al heen gegaan, samen met Marit en haar moeder. Cross verkend, even in de springtuin bij de stalling gesprongen en toen wilden we even eten. Het even werd hem niet omdat we werden aangereden bij de MacDonalds. Daarna snel gevlochten en gaan slapen (althans ik :') viel als een blok in slaap, terwijl Marit om kwart voor 4 nog niet sliep _O- ). Vanochtend mooi op tijd naar het terrein, rustig gezadeld voor de dressuur. Meno liep wel okee met losrijden, had alleen geen zweep meegenomen van huis. Hij was in de proef wat te braaf, liep een paar keer door mijn binnenbeen en liep wat op de voorhand, maar had 181 punten.
Toen heel rustig omgezadeld voor springen. Even parcours verkend vanaf de kant, en toen losgesprongen. Ging niet zo fijn, omdat ik niet met een drafbalk kan losspringen dus was vrijwel meteen naar de oxer gegaan. En toen het springparcours, dankzij Yoeri zijn rotgeintje in Markelo was ik zelfs met de altijd gaande Meno echt zenuwachtig voor het springparcours, maar die liep hij gewoon foutloos.
Voor de cross had ik nog wat tips gekregen van mijn instructrice, losspringen ging nog niet zo fijn maar laten wel. Starthok in (heel relaxed dat deze gewoon nog aan een slap teugeltje blijft staan _O- ) en gaan met die banaan. 1, 2 en 3 gingen fijn, bij 4 kregen we de bocht niet en stond meneer dus alweer op zijn achterpoten. Teruggestuurd naar de hindernis en hem vanuit stilstand gesprongen in de hoop dat ze het niet als weigering hadden genoteerd, was echt een twijfelgevalletje.
Rest deed hij goed, afsprong deed hij heel mooi en ging in 1 keer de waterbak in. Was nog een keer verkeerd gereden (verkeerde paadje, moest je heel haaks naar rechts) en die stop had ook tijd gekost, dus was 40 seconden over tijd. Hij was al een stuk sneller.
Had ook voldoendes op mijn stijl, dus weer een puntje.

Ben heel blij dat Meno het allemaal zo makkelijk oppakt :D . Volgende cross is Oudkarspel, en daarna gaat ie L.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:30

Evie_Bandido schreef:
TheHorseInn: weet ik ;) .

Ik heb er expres voor gekozen om ze wel alledrie te doen, ten eerste omdat je daar een mooie rechte lijn met mooie afstanden kon rijden, omdat ik L wil gaan starten en er dan ook zulke lijntjes in voorkomen en omdat je om alleen a en b tespringen heel raar moest aanrijden, waar je naar mijn idee je paard mee uit zijn ritme haalt ;) .

Ik ben tussen de bomen doorgereden, vlak naast de A-sprong. kon dus ook een mooie rechte lijn rijden. mijn pony is nog behoorlijk onervaren, en een beetje een paniekzaaier, ik was een beetje bang dat als ik de A en B zou doen ze de C dan min of meer een beetje zou 'vergeten'. vandaar dat ik ze niet alle 3 heb gesprongen maar hiervoor heb gekozen.
als je alleen helemaal rechtsom had gekund, dan had ik idd ook de drie gedaan, want dat was idd wel erg raar aanrijden!!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:38

Nou dat is mooi, hebben we allebei anders gereden en gekozen voor wat het beste bij onze paarden paste :) .

Die lijn aan de rechterkant was inderdaad ontzettend onlogisch om te doen.

Mirthe: Netjes!

Pb: Dat paard van jou was trouwens echt om te :~ zoals die liep met losspringen, echt een gaaf dier.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 07:17

Ik had gister mijn 1e L cross
Dressuur ging slordig en niet netjes. Niet goed genoeg geoefend deze week. Toch 193 punten. Springen foutloos en de cross ook tijd 4.09 en de optimale tijd was 4.13 :D

Weet niet of ik nog prijs had want wij zijn naar huis gegaan!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 08:49

Dressuur 167, springen 3 weigeringen...
Geheel aan mezelf te danken, merk goed dat ik niet aan rijd, maar afwacht.
Dat kan gewoon niet met deze hoogte voor Fjordy :n We liepen er in Markelo ook al tegen aan, de cross is echt geen probleem. Maar dan moeten we hem wel starten haha.
Dus heb springwedstrijden afgezegd, eerst lessen, dus wij zijn er pas weer met Vlietland bij :D

Marrit, super !! En nog bedankt he ;)
Mirthe, jij ook super gedaan natuurlijk.
Voor zon springparcours had ik getekent Tierania :P
PB, heb je ook nog gezien met losspringen!

Voor de rest iedereen gefeliciteerd met de mooie rondjes !

Daarnaast echt even +:)+ +:)+ voor Sim, was echt jaloers op haar springronde !!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 09:00

Thanks Amber, jammer van jouw parcours. Ik heb idd heerlijk gesprongen met een mooi ritme en goede afstanden en nog foutloos ook! Die 3 tijdfouten die ik had vond ik niet belangrijk. Ik was allang gelukkig.
Cross ging heerlijk op 2 stommiteiten van mij na. Op 5 twijfelde ik aan mijn afstand en op de 1e van de driesprong was ik te veel aan het zoeken naar juiste lijn terwijl ik vantevoren toch een keer of 10 de juiste lijn gelopen heb. STijl voor het water ging perfect en Sim ging ook mooi door naar het water. Ach, we hebben alle 3 de onderdelen uitgereden dus mijn (lange) dag kon niet meer stuk!

Ik heb een hoop bokkers zien springen en langs zien lopen. Weinigen hebben mij herkend. :D

PB, ik heb de sporen gevonden, thanks en ook voor het bitje. Ik laat het horen.
Heb je springronde gezien! Super! Wel verassend dat hij na hindernis 4 perse rechtsom wilde :D maar gelukkig kon je hem snel overtuigen toch linksom te gaan. Stukje van je cross (v.a het huisje) gezien en dat ging ook fijn.