Hier zijn we natuurlijk flink mee aan de slag gegaan en nu is het nog wel (af en toe) een trut, maar over het algemeen doet ze het super! Bij anderen wil ze nog wel eens happen of dreigen, maar bij mij zal ze dit niet snel meer doen!
Jazz is echt mijn maatje, echt mijn pennypony! Als ik bij de wei aankom en haar roep komt ze echt in volle galop aangedenderd. Daarnaast is ze super werklustig, als ze terug naar de wei moet en we hebben nog niet echt iets gedaan, zet ze zich met 4 beentjes schrap (fijn, als je haast hebt..). Als ze een oefening niet snapt, kan ze wel eens flink zuur worden, maar stiekem mag ik dat wel aan haar

En sinds kort zijn we dus begonnen met inrijden. Eerst regelmatig een zadeltje op gelegd en aangesingeld, zonder verder iets te doen, dit deed ze super! Geen stap verkeerd, alleen deze blik:
Ook een bitje was geen probleem, op wat gekke bekken na. En toen, onder begeleiding van mijn instructrice, voor het eerst erop. Hier zijn natuurlijk geen foto's van, maar dit deed ze ook geweldig. Geen stap verkeerd, niet moeilijk doen, zelfs niet toen ze het op stal nodig vonden om naast de bak de bak van de loader op de grond te laten vallen. De eerste paar keren erop heeft mijn instructrice haar met een halstertouw aan een halster vastgehouden en wat mee rondgestapt. Ik rijd zelf inmiddels een jaar of 15 en heb altijd recreatief Engels gereden (voornamelijk vol gas door de bossen). Heb dus ook nooit echt 'netjes' leren rijden. Al kun je me op bijna elk paard zetten en ik blijf wel zitten
Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met western rijden en dat vind ik erg leuk om te doen. Vooral in de afdeling 'netjes rijden' liggen voor mij nog zeer veel mogelijkheden
Afgelopen weekend hebben we de longeerlijn eraan gehangen en zijn we voor het eerst 'echt' gaan rijden. Ik geef dus ook de hulpen, samen met de commando's die Jazz kent van het grondwerk dat ik het afgelopen jaar met haar gedaan heb. Dit pikt ze echt super op, al zijn er natuurlijk nog de nodige miscommunicaties
Deze keer heb ik ook voor het eerst op haar gedraafd en mennn wat zit ze lekker!! Heurlijk!
Al met al deed ze het weer geweldig, al kwamen er nu een aantal bokjes tussendoor als reactie op mijn been. Die waren prima uit te zitten, al hebben we natuurlijk wel even duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling was.Dan, genoeg geouwehoerd, de foto's!
Oh, en cap is eigen keuze!
1. Voorzichtig opstappen

2. Ik pak heel geconcentreer de teugels, pony poseert ondertussen even voor de camera

3. Rustig aanstappen op mijn commando.

4. Eerste drafje

5. Ik moet hier echt wat meer rechtop gaan zitten!

6. En de andere hand

7. En ze begint er echt lol in de krijgen!

8. Trots op mijn pony

En even ter vergelijking, toen ik haar kocht zag ze er zo uit:

Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achter lieten!

Je zit er netjes op