vraagje inschrijven belgie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

risky

vraagje inschrijven belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 18:35

Hallo allemaal,

Ik ben me aan het verdiepen in endurance en trec, voor trec is mijn pony nog te jong dus blijft op het moment endurance over.

Na alle kalenders te hebben bestudeerd is er 1 wedstrijd die redelijk dicht in de buurt ligt dus waar ik graag naar toe wil gaan werken.
Het is een wedstrijd georganiseert door de lrv en word gehouden in woensdrecht/ huijbergen (nl) maar ik word er totaal geen wegwijs van.

Er is een kennismakingsrit maar mag ik die starten en moet ik ergens toestemming vragen omdat het een belse wedstrijd is ookal word deze in nl verreden?
We hebben wel al een startkaart voor de dressuur.

Hoe gaat het inschrijven verder in zijn werk in belgie?

Zijn er misschien nog meer bokkers die in woensdrecht gaan starten 22 augustus?

Jazzebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:09

Hoi Risky,

Als je zoekt naar enduranceritten bij jou in de buurt kom je vooral uit bij VET2000 een onderdeel van de Belgische L.R.V. Niet alleen Woensdrecht, maar ook Puldersbos en Balen (al geweest) en Gierle, Schilde en Geel zijn niet zo ver weg. Als je een Nederlandse startkaart voor endurance hebt kun je daarna een formulier aanvragen bij de KNHS waarmee je kunt inschrijven voor een Belgische endurancerit. Er is in Belgie ook een andere organisatie, de VLP, die ook een aantal enduranceritten in de buurt organiseert: Lichtaart, Schilde en Mol. Ook daar kun je je inschrijven met dat buitenlandformulier van de KNHS.

Je kunt denk ik ook gewoon direct lid worden bij VET2000. Dan kun je geen Nederlandse ritten rijden, maar die zijn toch bijna allemaal op de Veluwe of verder weg. En mocht je dat na een (paar) jaar toch willen dan kun je later alsnog kiezen voor een Nederlandse startkaart. Vraag het anders gewoon eens bij VET2000 zelf: http://www.vet2000.be/v1/index.php?page=lid_worden.

Succes!

http://www.clairvauxhoeve.nl

griebels

Re: vraagje inschrijven belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:49

De wedstrijden van de VET2000 worden niet geaccepteerd door de KNHS.
Je mag ze wel rijden maar tellen niet mee voor punten.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 17:27

Jazzebel, dank je wel voor de info, ik heb even de plaatsen opgezocht die jij noemde en de verste is 58km rijden, prima te doen dus :D
Eerst wil ik eens een kennismakingrit rijden om te kijken of het me bevalt.

Griebels, dat de wedstrijden van vet2000 niet meetellen voor de knhs had ik al begrepen.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:06

vergeet niet via de KNHS een riding permission aan te vragen ;)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 11:05

Karrimh schreef:
vergeet niet via de KNHS een riding permission aan te vragen ;)

Moet een riding permission ook worden aangevraagd voor een kennismakingsrit in Belgie?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:45

Voor een kennismakingsrit hoef je geen lid van de KNHS te zijn, maar of je zonder RP ook mee in belgie mag starten weet ik niet.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:06

Voor wedstrijden van de Vet2000 hoef je geen riding permission te hebben, omdat ze niet meetellen. Kennismaking (wandeling heet het daar) mag je gewoon meedoen, voor een hogere klasse (initiatie) hoef je alleen te zeggen dat je een Nederlandse licentie hebt (hooguit je startkaart o.i.d. een keer meenemen als bewijs). Verder vragen ze nergens naar.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:02

Uh ik heb toch regelmatig mijn RP moeten laten zien als nederlander :j (nooit VET2000 gestart)
En wat ik dan niet weet is of je een kennismaking mag doen in belgie als nederlander?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 09:25

Kennismaking mag iedereen doen, ook nederlanders. Riding permission is inderdaad wel nodig voor VLP-wedstrijden, maar dus voor vet2000 niet. Buitenlandformulier ook niet, omdat het niet meetelt voor de knhs.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 09:39

Dank jullie wel voor de antwoorden,

Ik heb nu 3 wedstrijden in de buurt gevonden (2 van de vlp en 1 van vet2000) waar ik er 1 van ga uitkiezen maar ga er eerst even een bekijken om te zien hoe alles in zijn werk gaat.

Alvast een nieuwe vraag. Hoe schrijf je je in voor een endurance wedstrijd in belgie? Met dressuur ed is het coupons opsturen en in nl bij endurance heb je een formulier wat je moet invullen zag ik.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 13:31

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:22

Voor de vlp moet je even een mailtje sturen naar jelle@vlp.be, met je riding permission erbij (en welke wedstrijd je wilt doen, welke afstand etc) . Je mag je bij vlp wedstrijden overigens ook op de dag zelf aanmelden, kost niks extra bij afstanden tot en met 30 km. Bij de vet2000 hoef je je niet van tevoren op te geven.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 18:42

Speedster schreef:
Voor de vlp moet je even een mailtje sturen naar jelle@vlp.be, met je riding permission erbij (en welke wedstrijd je wilt doen, welke afstand etc) . Je mag je bij vlp wedstrijden overigens ook op de dag zelf aanmelden, kost niks extra bij afstanden tot en met 30 km. Bij de vet2000 hoef je je niet van tevoren op te geven.

okee dank je wel

Nu weet ik alles wat ik moest/wou weten

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:19

Ha iemand uit mijn buurt kunnen we misschien samen eens trainen ik woon juist op Belgisch grondgebied (Nieuwmoer Kalmthout).

risky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 07:15

dat lijkt me leuk om eens te doen maar hou er wel rekening mee dat wij dus nog moeten opbouwen, dus nog geen ritten van 3 uur kunnen rijden.

Ik ben al zeker in geen 20 jaar meer op de kalmthoutse heide geweest.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:12

risky schreef:
dat lijkt me leuk om eens te doen maar hou er wel rekening mee dat wij dus nog moeten opbouwen, dus nog geen ritten van 3 uur kunnen rijden.

Ik ben al zeker in geen 20 jaar meer op de kalmthoutse heide geweest.

Kalmthoutse heide kan je bijna niet rijden wel er omheen, Ossendrechtse heide, Huibergen, Rucphense heide zijn veel beter om te trainen. Die 3 uur rijden hangt ook van het tempo af, 3 uur stap kan een paard nooit overbelasten en is ook een goede training. Ik train meestal aan een tempo rond de 12 à 14 km /uur. En ik zou te paard naar jou kunnen rijden dan heb ik een langere training.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:02

Speedster schreef:
Kennismaking mag iedereen doen, ook nederlanders. Riding permission is inderdaad wel nodig voor VLP-wedstrijden, maar dus voor vet2000 niet. Buitenlandformulier ook niet, omdat het niet meetelt voor de knhs.

mag je in Belgie ook met een hengst starten als je in NL niet gekwalificeerd bent daarvoor?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:06

Als je niet gekwalificeerd bent, krijg je toch geen riding permission? Dan mag je dus ook niet starten (ik neem aan dat je VLP bedoelt?).

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:07

Nee VET2000
Vriendin van me wilt graag een keertje endurance proberen maar mag hem in NL niet starten...
Dus misschien in belgie wel omdat je zei dat je daar kennismaking kan doen zonder RP...

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:09

Hoezo mag zij in NL niet starten? ze kan toch in NL ook kennismaking doen?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:10

Niet met een hengst...

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:11

Ow? Dat is nieuw voor me... Staat dat in het reglement?

Edit: heb even het disciplinereglement erbij gepakt en daar staat niks in over hengsten en kennismakingsklasse...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:19

Je mag pas een hengst starten als je klasse 2 gereden hebt, L2 dressuur bent etc etc... In NL dan he...

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:05

En waar kan ik dat vinden?