Guichard zadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Guichard zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 19:06

Ik probeer het hier even omdat er volgens mij op dit subforum toch meer gebruikers van deze zadels zijn dan op het subforum Harnachement ... :P

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zadels van Guichard? Hoe bevallen deze zadels jullie?
(Esther van Green Distance verkoopt deze zadels)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 17:50

Mandyke schreef:
Ik probeer het hier even omdat er volgens mij op dit subforum toch meer gebruikers van deze zadels zijn dan op het subforum Harnachement ... :P

Toch niet dan? :?

lilykoen

Re: Guichard zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 06:19

Jeetje, ik ben ook al zo benieuwd naar reacties van ruiters met een Guichard....... ze zullen er vast wel zijn.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:17

Ja hier iemand die al +/- 3 jaar met een guichard longue distance rijdt. Ik ben er nog steeds idolaat van. Ik rijdt gewoon af en toe dressuur ermee en voor de rest rijd ik veel buiten.
Ik gebruik mijn zadel redelijk intensief en het leer houdt super.
Ik heb hem uitgekozen omdat die zo heerlijk zit en licht is (vergeleken met een westernzadel)

Esther is toendertijd bij mij geweest en heeft het paard helemaal opgemeten aan de hand daarvan is het zadel gemaakt.
Ik heb nog steeds het gevoel dat het zadel goed zit, al wil ik het wel een keer laten checken voor de zekerheid.

lilykoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:37

Hé, goed om te horen. Ik overweeg ook om Esther te laten komen en een Guichard te gaan rijden. Ik rijd puur recreatief, geen lange afstanden maar heb ongelooflijk veel last van zitknobbelpijn/wonden. Verder zakt het me allemaal snel in de onderrug.
Hoe doet dit zadel het met wiebelbenen?

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:58

Ik zou je dan adviseren om fenders te nemen. Deze heb ik ook en je beenligging is daardoor veel stiller + bijkomend voordeel is dat je grotere beugels hebt en daardoor veel meer stabiliteit onder je voeten.

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:21

Hey, ik rijd ongeveer 2 jaar met een Guichard (model Montségur classic II), en vind het qua afwerking en zit een prima zadel! Wat ik zocht : een zadel om korte enook langere buitenritten te maken, niet te zwaar, niet te lang (klein paardje), en met een boom die het gewicht goed verdeelt.Ook wou ik een comfortabele, niet te brede zit. Zadel voldoet hier volledig aan.
Altijd welkom om het zadel eens uit te proberen.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 19:50

Binnenkort komt Esther Groen naar stal om zadels te passen en te proberen. Ze heeft nog een tweedehands Guichard (een Montsegur Country dan) liggen waar ik m'n zinnen op heb gezet die wel eens zou kunnen passen op mijn paardje daarom dat ik zo benieuwd ben naar de ervaringen van Guichard-gebruikers.

Welk soort dekje/pad doe je eigenlijk onder een Guichard zadel??

woel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:11

Sinds 1 1/2 jaar heb ik een Guichard Long Distance en ben er erg tevreden over. Mijn paard heeft een erg korte rug en ik heb daarom voor een korte versie gekozen. Lekker licht zadel, zonder poespas.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:34

Ik heb de LD vorig jaar geprobeerd en was lyrisch. Super zadel. NU heb ik het weer geprobeerd en kon er niet meer mee weg: te weinig stabiliteit aan de benen en een zit waarin ik mijn plek niet vond. Zo jammer want ik zoek nog steeds een western endurance zadel zoals dit!!
Ik zou willen dat ik het eens langer kon proberen, een maand of zo.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 17:50

En ik heb een Guichard Country gekocht!!!!! *\o/*

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 23:01

Gefeliciteerd met je aankoop!!

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:55

Enne, laat ons weten hoe het bevalt!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:08

Wel het zit gewoonweg zaaaaaalig ... en vandaag m'n eerste buitenritje ermee gemaakt en ben heeeeeeel tevreden!! ;)

Het zadel is verder heel mooi en netjes afgewerkt en de kwaliteit van het leer is super! Kortom een zeer kwalitatief zadeltje!

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:54

Vond je het niet wat wiebelig aan de benen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:05

woel schreef:
Sinds 1 1/2 jaar heb ik een Guichard Long Distance en ben er erg tevreden over. Mijn paard heeft een erg korte rug en ik heb daarom voor een korte versie gekozen. Lekker licht zadel, zonder poespas.

Hoe kort is die korte rug?
Ben zelf ook aan het zoeken nl.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:44

Ik weet dat Guichard extra korte zadels heeft, zelfs vanaf 43 cm of zoiets.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 14:02

PoucyWouce schreef:
Vond je het niet wat wiebelig aan de benen?

Wiebelig aan de benen?? Hoe bedoel je precies?
Mijn benen blijven in ieder geval goed stil liggen, wel ga ik nog iets bredere endurancebeugelriemen/smalle fenders eraan hangen voor het comfort op langere ritten. Engelse beugelriemen geven inderdaad minder 'houvast' dan westernfenders.

Guichard heeft inderdaad 2 lengte maten, dus ook één voor echt korte ruggetjes.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 13:33

Helaas blijkt mijn Guichard toch niet zo goed te passen op mijn paard zoals gedacht en moet ik hem verkopen. Vind het wel heel erg spijtig want ik zat zelf net zo goed in dit zadel |(

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:18

Voor mijn pony was ook de verkorte versie van de Guichard te lang, op écht korte paardjes past zo´n zadel gewoon niet..

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:19

Mandyke schreef:
Helaas blijkt mijn Guichard toch niet zo goed te passen op mijn paard zoals gedacht en moet ik hem verkopen. Vind het wel heel erg spijtig want ik zat zelf net zo goed in dit zadel |(

Beetje late reactie, maar ik begrijp niet zo goed waarom jouw Guichard niet past? Esther Groen is toch langs geweest?

Ik heb mijn Guichard LD een aantal jaren met heel veel plezier gebruikt op mijn fjord (niet een erg korte rug). Een perfect zadel voor mijn doel: lekkere buitenritten door bos en over het strand. Zit fantastisch, geen wiebelbenen door de fenders en lekker licht!

Omdat mijn fjord nu met pensioen is en dit zadel niet op mijn jonge paard past, gaat het helaas in de verkoop. Ik hoop op termijn toch weer een Guichard LD te kunnen kopen voor mijn jonge paard. Die loopt nu tijdelijk onder een Kent&masters vanwege de aanpasbaarheid van dit zadel. Maar ik mis toch echt mijn Guichardgevoel!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 20:07

Esther is langs geweest ja en toch paste het niet. Het zadel was te smal vooraan en tijdens het rijden schoof het erg (waardoor ik het heb laten nakijken). Ik heb het zadel op de rug van mijn paard laten nakijken en het paste gewoonweg niet.
Tja, het was een tweedehands zadel, Esther is ook maar een mens en iedereen weet hoe moeilijk het soms kan zijn om te zien of een zadel nu echt goed past of dat er vanaf dat men ermee begint te rijden dingen zijn die toch niet helemaal zijn wat het moet zijn.

In dit geval was het zadel aangepast en geprobeerd met een gewoon dun engels zadeldekje. Naarmate ik het zadel gebruikte werd mijn paard chagrijnig op het zadel, ze drukte de rug weg, vertoonde vluchtgedrag. Bleek dat het zadel (wat maar hele dunnen vilten kussens heeft onderaan) te weinig schokdemping gaf in combinatie met het dunne zadeldekje. Eerst dikkere HAF pad geprobeerd, dit was echter geen succes want de pad verdween tijdens het rijden gewoon onder het zadel, de pad schoof dus naar achter onder het zadel door. Ook schoof de hele boel van links naar rechts. Daarna een standaard westernpad, deze bleef wel goed liggen maar het schuiven van links naar rechts werd nog erger. Dan maar zadel door anderen laten nakijken en gezien het zadel zonder iets eronder al een beetje krap was werd dit helemaal te krap door er een dikkere pad onder te doen.
Dus dun dekje was geen optie vanwege de schokdemping, dik dek geen optie vanwege te krap/schuiven.

Vind het nog altijd spijtig hoor want het zadel zat echt heerlijk.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:42

Mandyke schreef:
Esther is langs geweest ja en toch paste het niet. Het zadel was te smal vooraan en tijdens het rijden schoof het erg (waardoor ik het heb laten nakijken). Ik heb het zadel op de rug van mijn paard laten nakijken en het paste gewoonweg niet.
Tja, het was een tweedehands zadel, Esther is ook maar een mens en iedereen weet hoe moeilijk het soms kan zijn om te zien of een zadel nu echt goed past of dat er vanaf dat men ermee begint te rijden dingen zijn die toch niet helemaal zijn wat het moet zijn.

In dit geval was het zadel aangepast en geprobeerd met een gewoon dun engels zadeldekje. Naarmate ik het zadel gebruikte werd mijn paard chagrijnig op het zadel, ze drukte de rug weg, vertoonde vluchtgedrag. Bleek dat het zadel (wat maar hele dunnen vilten kussens heeft onderaan) te weinig schokdemping gaf in combinatie met het dunne zadeldekje. Eerst dikkere HAF pad geprobeerd, dit was echter geen succes want de pad verdween tijdens het rijden gewoon onder het zadel, de pad schoof dus naar achter onder het zadel door. Ook schoof de hele boel van links naar rechts. Daarna een standaard westernpad, deze bleef wel goed liggen maar het schuiven van links naar rechts werd nog erger. Dan maar zadel door anderen laten nakijken en gezien het zadel zonder iets eronder al een beetje krap was werd dit helemaal te krap door er een dikkere pad onder te doen.
Dus dun dekje was geen optie vanwege de schokdemping, dik dek geen optie vanwege te krap/schuiven.

Vind het nog altijd spijtig hoor want het zadel zat echt heerlijk.

Dus eigenlijk heeft Esther een zadel verkocht dat niet bleek te passen? Ze had toch kunnen zien dat het zadel zonder iets eronder ook al een beetje krap was? Dat een dikke pad dus geen optie is? Heb je je probleem nog voorgelegd aan haar?

Ik schrik eigenlijk wel van je antwoord. Ik zie Esther als een vakvrouw op het gebied van zadelpassen.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:48

[
Balen!! Lees net op de site van Greendistance dat de Guichardzadels eruit gaan. Moet ik op zoek naar een vergelijkbaar alternatief. Dat zal niet meevallen, baal ontzettend.....

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 15:36

Heb het probleem aan Esther voorgelegd ja, maar zij nam het zadel niet terug waarschijnlijk mede omdat de Guichard zadels uit haar assortiment gaan.

Verder spreek ik me niet uit over de vakkundigheid van iemand. Er zullen altijd zowel positieve als negatieve ervaringen zijn. Ik ben vroeger goed af geweest met een zadel van Esther, dit keer is het niet goed gegaan. Tja, wat moet een mens dan hé }:0