Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zadels van Guichard? Hoe bevallen deze zadels jullie?
(Esther van Green Distance verkoopt deze zadels)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

PoucyWouce schreef:Vond je het niet wat wiebelig aan de benen?
Mandyke schreef:Helaas blijkt mijn Guichard toch niet zo goed te passen op mijn paard zoals gedacht en moet ik hem verkopen. Vind het wel heel erg spijtig want ik zat zelf net zo goed in dit zadel

Mandyke schreef:Esther is langs geweest ja en toch paste het niet. Het zadel was te smal vooraan en tijdens het rijden schoof het erg (waardoor ik het heb laten nakijken). Ik heb het zadel op de rug van mijn paard laten nakijken en het paste gewoonweg niet.
Tja, het was een tweedehands zadel, Esther is ook maar een mens en iedereen weet hoe moeilijk het soms kan zijn om te zien of een zadel nu echt goed past of dat er vanaf dat men ermee begint te rijden dingen zijn die toch niet helemaal zijn wat het moet zijn.
In dit geval was het zadel aangepast en geprobeerd met een gewoon dun engels zadeldekje. Naarmate ik het zadel gebruikte werd mijn paard chagrijnig op het zadel, ze drukte de rug weg, vertoonde vluchtgedrag. Bleek dat het zadel (wat maar hele dunnen vilten kussens heeft onderaan) te weinig schokdemping gaf in combinatie met het dunne zadeldekje. Eerst dikkere HAF pad geprobeerd, dit was echter geen succes want de pad verdween tijdens het rijden gewoon onder het zadel, de pad schoof dus naar achter onder het zadel door. Ook schoof de hele boel van links naar rechts. Daarna een standaard westernpad, deze bleef wel goed liggen maar het schuiven van links naar rechts werd nog erger. Dan maar zadel door anderen laten nakijken en gezien het zadel zonder iets eronder al een beetje krap was werd dit helemaal te krap door er een dikkere pad onder te doen.
Dus dun dekje was geen optie vanwege de schokdemping, dik dek geen optie vanwege te krap/schuiven.
Vind het nog altijd spijtig hoor want het zadel zat echt heerlijk.