Vorig jaar zadelmak gemaakt maar omdat ik het zadel niet goed vond passen heb ik de boel weer stil gelegd tot ik in december eindelijk een geschikt zadel kon kopen.
Toen kwam de sneeuw en al met al schoot het niet op.
Inmiddels is hij een keer of 25 onder het zadel geweest, vorig jaar een paar keer en nu steeds zo'n 2 x per week een half uurtje wat ik nu langzaam aan ga uitbreiden.
Hij heeft zelfs al een klein buitenritje gemaakt samen met zijn "grote" vriendinnetje Lotte.
We zijn vooral bezig met het bit rustig aannemen , overgangetjes en de galop.
Stap

Drafje

van hand veranderen kost nog wel wat denkwerk

Mijn dochter heeft nog wat moeite met de camera recht houden, wij lijken bergafwaarts te lopen en de bomen vallen ook wat om.

Drafje

Blue denkt dat hij een dressuurpaard is

Beetje trail, achteruit tussen de balken

En natuurlijk wilde de fotograve ook even op Blue, toekomstige paintjeugdruiter.

en Blue, die vind alles leuk
Tenslotte nog mijn knappe toeschouder

Wat betreft trail vindt Blue weinig eng en maakt zich niet gauw druk om balkje of tonnen.
Voor reining heeft hij denk ik ook wel aanleg, een stopje vanuit galop doet hij nu al af en toe(alleen hem nu nog leren dat dat alleen mag als ik dat aangeef
) en vandaag voor het eerst eens een spinnetje geprobeerd en dat pakte hij ook leuk op.De eerste jaren zal hij toch allround getraind worden voor zijn algemene ontwikkeling en dan zullen we wel zien waar het schip strand.
Daar is hij weer, die knappe vent! Jeetje wat doet hij het leuk, en hij is ook al zo'n braverd. Super Spatter, dat jullie zo lekker gaan. Hou je ons op de hoogte van jullie vorderingen, ik ben nog steeds no1 fan.