We zijn pas sinds vorig jaar overgeschakeld naar western, zowel voor mij als mijn paard is dit nieuw, 2 leken bijeen dus. We hebben nu ongeveer 20 lesjes gehad. We zijn beiden van nul begonnen en rijden voornamelijk recreatief. Mijn paard doet het best goed, maar aan mij is nog veel werk
whaha. Vooral mijn houding is een ramp 
Foto's zijn gemaakt op 24 maart 2010 tijdens een vrij ritje in de bak. Foto's zijn gemaakt door mijn stiefzusje die nog nooit eerder met mijn camera had gewerkt, verwacht dus geen super kwaliteit
Merkte ook op dat er vooral foto's zijn van linksom rijden, maar heb wel degelijk op beide kanten evenveel gereden hoor, is dus toevallig.Was hier maanden geleden dat we les hadden (dat is dus te zien
), door het slechte weer was het er nog niet van gekomen.We hebben sinds vorige week terug les. Heb mijn lesgeefster gevraagd echt goed op mijn zit en houding te letten en te corrigeren waar nodig. Zodra het eens past, zal ik lesgeefster es vragen om foto's te maken, dat zal alvast een veel fijner beeld geven dan deze. Nu zijn we vooral bezig rust en ontspanning in mijn paard te krijgen (en mij deftig te leren zitten whaha). Op deze foto's is daar duidelijk nog werk aan. Maar toch wou ik ze even delen om zo ook mijn eigen vorderingen op te volgen.
Let dus AUB niet te veel op mij, want het is gewoon té erg voor woorden
Wou eerst foto's plaatsen van 'hoe het niet moet' want die zijn nog erger whahahaha
Maar dat vond ik er een beetje over gaan... Owh ja, wij rijden voorlopig met 'engelse' teugels omdat ik dus nog geen westernteugels heb, moet ik dringend es aanschaffen!
Ik wil er ook nog even bij vermelden dat de piste momenteel best zwaar ligt, is nu schelpenzand en moet nog andere laag overheen.
Een reactie zou fijn zijn, commentaar en kritiek mag zeker, maar liefst opbouwend, dank je wel.
1. Even rustig instappen aan lang teugeltje, dit is waarschijnlijk de meest deftige foto whaha.

2. Hier begint het al mis te lopen

3. Beetje wazig en ja ik rijd dus licht. Met de lessen zijn we dit aan het afbouwen nu

4. Paard is al moe
haha
5. Wat jammer toch van mijn handen...

6. Jammer dat Saartje er net niet helemaal opstaat.

7.

8.

9.

10. Drafje

11. Waar gaan mijn benen naartoe

12. Lekker uitstappen

13. Nog even blokje om
Deze vond ik gewoon grappig haha, mijn kop is hilarisch en Saartje vond de fotograaf best spannend zo buiten

Eigen opmerkingen:
- beugels zijn te lang, moeten paar gaten korter maar moet ik even wat gaatjes laten bijmaken
- hierdoor zijn mijn hakken veel te hoog, die moeten echt lager
- tenen meer naar binnen en hakken dus naar buiten, denk dat mijn benen dan ook minder gaan 'wapperen'
- handen hoger houden en niet op zadel laten steunen + dichter bij elkaar houden
- vooruit kijken en niet naar beneden of opzij
- recht zitten, niet voorover of achterover leunen of opzij gaan hangen
- geen te holle of te bolle rug en schouders naar achteren
- etc.
Nog iemand iets opgevallen? Whahaha. Ik weet het, er is nog véél werk aan! Ben dan ook van plan aantal goede zitlessen te volgen en te blijven lessen uiteraard.
!
!
Zit waarschijnlijk gewoon tussen men 2 oren hoor