Helchteren (B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Helchteren (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 22:16

wie gaat er naar Helchteren in België, hoe is het terrein/ondergrond en welke afstand ga je rijden?

ik ga met Karrimh de 80km rijden en rijd samen met Veerle met Ranger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:29

Ik ben personeel :+

Heel mooi, 99% onverhard (er is een klein stukje dat je over de weg moet waar de auto's op rijden, maar daar kan je ook gewoon langs rijden dus eigenlijk 100% onverhard :+ ). Ondergrond is veel zand, in het begin zitten er wat "hardere" wegen bij maar ook die zijn niet hard in vergelijking met sommige wedstrijden ;) Als het veel regent op voorhand kan het wel wat modderig worden en wordt het zand erg zwaar := Maar volgens mij voorspellen ze tot nu toe best redelijk weer?

Heb 2 jaar geleden wat foto's getrokken voor op de website van de toen organiserend club .. Geeft je hopelijk een idee ;) http://www.rla.be/helchteren/terrein.htm

Hier vind je ook info van de organiserende club dit jaar ;)
http://www.endurance-elite.be/activitei ... n2010.aspx

Inn

Re: Helchteren (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:01

ikke met Prosjah 40km buiten wedstrijd om te trainen.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:51

Ik ga er het seizoen op gang trekken in de 30km...

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:00

Ik start ook maar enkel 20 km, is eerste wedstrijd met dit paardje en moeten conditie nog meer omhoog krijgen dus 20 om te starten is voldoende voor ons ;-)
veel plezier en succes voor iedereen die ook start!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 11:45

Sabine, bedankt voor je reactie en je link. het ziet er waanzinnig mooi uit, hopen dat het dit weer blijft ;)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:01

Ik start ook, 30 km.

Dit wordt het 3e jaar dat ik in Helchteren start.
Het is voor mij een behoorlijk eind met de trailer (2 uur onderweg), maar ik vind het altijd een erg mooie wedstrijd. :j

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 14:38

Nicole85 schreef:
Ik start ook, 30 km.

Dit wordt het 3e jaar dat ik in Helchteren start.
Het is voor mij een behoorlijk eind met de trailer (2 uur onderweg), maar ik vind het altijd een erg mooie wedstrijd. :j

en waar kom jij vandaan, ben benieuwd hoe lang wij er over doen. mijn jonge paardje start ook de 30km :D

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:39

Ik kom vanuit Zeeuws-Vlaanderen :)

Ik vertrek 6 uur nieuwe tijd (klok gaat uur vooruit!) met de trailer.
Hoop ergens rond 8 uur-half 9 aan te komen en dan rond half 10 te starten.

Het is voor een jong paard een perfecte wedstrijd, althans zo heb ik het met mijn paard ervaren.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:08

Ook ik zit bij de organisatie ;) Vorig jaar schrijven bij de VET gate, dit jaar op controlepost, met camera ;)

Vorige week nog op het terrein gereden, en de wegen zijn erg goed begaanbaar, met hier en daar een plas maar daar kun je gewoon door/omheen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:44

Leuk dat er foto's worden genomen, Prairy!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:45

Ik weet dat Jorie er de 60 km gaat doen Donna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:21

Mijn camera gaat ook mee ;) Als ik tijd heb neem ik dus ook wat foto's .. Zal vooral rond het vet-gebeuren en de start/aankomst zijn ;)

HeleenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:09

Ik ben jury, dus zie jullie allemaal passeren :)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:51

Ik vind het een hele leuke wedstrijd, on-Belgische omgeving (lees: plat en zacht, typisch Nederlands dus eigenlijk :D ) en altijd heel gezellig. Ik heb hem vanaf dat hij georganiseerd werd ieder jaar gereden, maar dit jaar vrees ik dat het nog niet gaat lukken zo vroeg... Bucks heeft medicijnen gehad vanwege een luchtwegvirus, en volgens mij is hij dan nog niet dopingvrij.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 19:36

zo te horen een leuke, gezellige en mooie wedstrijd dus :D

voor degene met camera: ik rijd in het geel :+

jammer Nina dat je er niet bij bent, sterkte met je paardje

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:59

Ik rijd met westernoptoming. Op termijn nog eens voor een ander zadel gaan kijken, wel al bezig geweest. Maar was niet passend :)

Overigens nog een vraag voor de mensen die er in de buurt wonen: zijn er bijzonderheden op de weg waar ik rekening mee moet houden?

Afgelopen zaterdag naar Antwerpen (Londerzeel) gereden met paard in trailer en toen was plots de afrit afgesloten zonder vooraankondiging etc.
Was niet echt grappig, ben uiteindelijk via centrum op plaats van bestemming aangekomen. Kostte natuurlijk extra tijd.
Dus mochten er dingen zijn waar ik rekening mee moet houden, gelieve deze even te melden :)

Overigens was ik mis met de starttijd, ik start na half 10 :+
Was ff vergeten dat dan de 80km natuurlijk start (had 9 u in gedachte nl).

Ik heb er zin in :j

Maandag eens beginnen met de inpaklijst te maken... Krijg al kriebels als ik eraan denk :+

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:24

Voor de 30km kun je starten tot 13h, dus geen haast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 14:26

@ Nicole85 : als je wil kan ik altijd eens vragen of er dingen zijn, maar volgens mij is er niks afgesloten op dit moment .. (maar uiteraard rij ik niet langs de autosnelweg, dus wil het altijd wel eens voor je navragen ;) ).

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:53

mazzeltje schreef:
Ik weet dat Jorie er de 60 km gaat doen Donna.

Ja, klopt!!! Zonder tegenberichten dus. Ik heb een grote KWPNster in het paars met zwart. Nou ja, Donna en Inn kennen mij wel.

Ik ben heeeel benieuwd. Vorig seizoen afgesloten met de 80 km in Mol, mijn debuut in Belgie. En dat beviel, dus vandaar Helchteren eens proberen!!

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:57

Aha tot zondag. Ik rij deze keer op een fijn vos Arabisch volbloedje met geel en blauwe optoming. En ik heb gele fluo bollen op mijn zwarte helm geplakt lijkt wel een lieveheerbeestje. "Gek zijn doet niet zeer is alleen maar heel plezant" :+

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:52

Ik ben gewoon een penny-meisje van 40......... :P Maar idd, dat doet verder geen pijn hoor! :D

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:02

Jorie schreef:
Ik ben gewoon een penny-meisje van 40......... :P Maar idd, dat doet verder geen pijn hoor! :D

Als ik met Flo (Florida J) rij is het ook roos en grijs, soms al wat meer roos dan anders. En ik ben de 40 al even gepasseerd en ook een penny grootmoeder. :D :D (Het roos is eigenlijk van mijn dochter)

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:42

Roos? :o Rose bedoel je dan?

Ik heb geen kinderen, dat zijn mijn dieren. En onthoud even mee, als we de tijd hebben (als ik je tenminste ga herkennen.... :o ) laat ik je nog iets ontzettends penny-achtig zien!! :D

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 01:48

Hier zeggen wij meestal roos als we gewoon de kleur bedoelen en roze hangt een beetje van het voorwerp af. vb dat is een roze trui of dat is een roos hemd. Maar dat kan ook een Antwerpse gewoonte zijn dat me dan beter in de mond ligt. :D
Ik ben benieuwd. ;)