[SGW] Crosstraining met Noble Touch 27 februari Ede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Crosstraining met Noble Touch 27 februari Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 08:54

Hooi Bokkers!

Gister heb ik mijn 3e crosstraining met mijn 5 jarige draver gehad, En dit keer was dat in Ede. Met als instructeur Rob Janssen. Ik heb heerlijk gereden. En het was zeker voor herhaling vatbaar.

In het begin van de training was Noble erg druk en gespannen. Het regende dus was het ook nog eens glad. We zijn begonnen met dunne boomstammetjes deze gave wel wat probleemen. Want Noble durfte er niet bij in de buurt te komen. Na dat ik een aantal keer achter andere aan heb gemogen. Ging dit een stukje beter! Wel was Noble erg bokkerig maar ook dit werd in de loop van de les stukke beter. Hierna hebben we dikkere boomstammen gesprongen. Deze waren ineens geen probleem... Gek paard }:0
Verder ging de les erg goed! wel wat weigeringen. Maargoed het hoeft ook niet gelijk perfect te zijn.
Ik ben iig erg tevrede en trots op Noble en mij zelf, Want er waren een aantal hindernissen die ik zelf vooral erg eng vond.

Nog even wat eigen commentaar:
Handen meer meegeven
Zelf minder twijfelen
Meer aan mijn ritme werken
Gelijk goed rechtuit na de sprong
Tenen naar binnen

Nou hier zijn de filmpjes(en een paar foto's)!

Hier voor hadden we nog kleinere boompjes gesprongen maar daar heb ik geen goede foto's/filmpjes van

Hier zie je duidelijk wat ik bedoel met bokkerig zijn. Dit was nog redelijk in het begin. Na een tijdje was dit grotendeels over.

Afbeelding

Dit ding vond ik zelf erg eng. Was namelijk heel bang dat hij op de achterste balk zou springen. Maar hij deed deze keurig

De achterste hindernis had hij een aantal keer geweigerd. Daar lag namelijk een gat onder, En die vond ik erg eng.

En aan het einde nog even in de waterbak gereden. Noble houd niet van water. Maar als hij er eenmaal een keer door heen is gaat het prima!

Hier hield ik geen tempo waardoor het boomstammetje niet gesprongen maar erover heen gestapt werd.

Afbeelding

Ik heb iig genoten en veel geleerd!

Commentaar mag maar houd het vriendelijk!

Groetjes Nina

venga

Re: Crosstraining met Noble Touch 27 februari Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:27

Bij het tweede filmpje moest ik al lachen om de bokken na de sprong, maar Noble Touch doet het wel heel vaak! Dat lijkt me niet zo fijn rijden.
Hartstikke goed dat je hebt genoten en veel hebt geleerd, het lijkt me sowieso een goede training voor jullie allebei om eens wat anders te doen, jij om wat 'enge' dingen te doen, en je paardje om met een andere instructeur andere dingen te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 10:45

venga schreef:
Bij het tweede filmpje moest ik al lachen om de bokken na de sprong, maar Noble Touch doet het wel heel vaak! Dat lijkt me niet zo fijn rijden.
Hartstikke goed dat je hebt genoten en veel hebt geleerd, het lijkt me sowieso een goede training voor jullie allebei om eens wat anders te doen, jij om wat 'enge' dingen te doen, en je paardje om met een andere instructeur andere dingen te doen.

Ja het bokken is heel erg. Normaal doet hij dit nooit. Ook bij mijn andere crosstraining heeft hij dit niet gedaan. Echt lekker rijden is het idd niet.

En ik heb heel veel geleerd! bij mijn andere trainingen hebben we eigenlijk alleen op en afsprongen en door de waterbak gedaan. Dus bijna alles was nieuw deze keer!

Maar ik vond het super! dus ga k zeker nog een training rijden!

bastienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:07

Heel leuk die filmpjes Nina!
Door jou te zien springen kan ik mezelf ook een beetje daar voorstellen (met Karibu dat kleine vosje met witte benen, die niet zoveel heeft gesprongen:-)

Ik vond het geweldig en heb mezelf overtroffen, daar gaat het om toch?

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:14

Ik vond dat je het goed deed hoor. Voor het grootste deel lag het probleem bij jezelf omdat je niet durfde (zoals je zelf in de les al zei). Als jullie er eenmaal een keer overheen geweest waren ging het daarna prima. Niks om je zorgen over te maken dus, gewoon vaker doen en je angsten overwinnen, spreek uit ervaring :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:21

bastienne schreef:
Heel leuk die filmpjes Nina!
Door jou te zien springen kan ik mezelf ook een beetje daar voorstellen (met Karibu dat kleine vosje met witte benen, die niet zoveel heeft gesprongen:-)

Ik vond het geweldig en heb mezelf overtroffen, daar gaat het om toch?

Ik vond het ook geweldig! en misschien zie ik je nog op een andere training!

@broertje: De weigeringen waren idd meer dat ik niet durfte. Maar ben verder erg trots op Noble, En 8 mei gaan wij iig weer trainen :) Dus komt het vanzelf allemaal wel :)

Elkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:55

Wat een leuke combinatie jullie twee!
Het ziet er erg leuk uit. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 07:25

Elkiee schreef:
Wat een leuke combinatie jullie twee!
Het ziet er erg leuk uit. :D

Dat was het ook! :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:43

Ik vond het leuk om jullie te zien, het ging - nadat je paard wat minder stout was - erg lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:10

Lielle schreef:
Ik vond het leuk om jullie te zien, het ging - nadat je paard wat minder stout was - erg lekker.

Idd, Hij was enorm bokkerig.. En dat is hij normaal nooit.. Maar ik vond het erg leuk! en 8 mei doen we weer mee! en hoop dat noble dan iets fijner is!

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:08

ha Nina,

super !!! Wat leuk om jullie ook eens op een andere wijze te zien. ;) Je zit mooi rustig en ik vind het knap dat je erop blijft zitten bij zijn bokkesprongen, eigenwijze Noble...

Hij vindt het hardstikke leuk, dat crossen, geloof ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:17

quadripes schreef:
ha Nina,

super !!! Wat leuk om jullie ook eens op een andere wijze te zien. ;) Je zit mooi rustig en ik vind het knap dat je erop blijft zitten bij zijn bokkesprongen, eigenwijze Noble...

Hij vindt het hardstikke leuk, dat crossen, geloof ik!

Ja hij is zooo anders dan als met dressuur! en Noble vind het idd geweldig om te doen! Ik zie je morgen!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:43

Als hij springt ziet het er leuk uit, hij kan ruim springen. Maar het lijkt alsof hij het helemaal niet leuk vind, oren naar achter en bokken, af en toe staken.
Vind dat je het goed uitzit verder en niet gaat trekken aan hem , je lost het verder goed op. Maar vraag me af waarom hij zo doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 07:56

GinnyBanshee schreef:
Als hij springt ziet het er leuk uit, hij kan ruim springen. Maar het lijkt alsof hij het helemaal niet leuk vind, oren naar achter en bokken, af en toe staken.
Vind dat je het goed uitzit verder en niet gaat trekken aan hem , je lost het verder goed op. Maar vraag me af waarom hij zo doet?

Dat vroeg ik me ook af... Normaal springen vind hij hardstikke leuk en bokt hij nooit. Mijn 2 andere cross training vond hij ook geweldig.. En heeft hij ook niet gebokt.
Wel merk ik dat als ik meerdere sprongen achter elkaar reed dat hij een stuk minder bokte. Zelf dacht ik dat hij erg bokte omdat het glad was en hij het allemaal erg nieuw voor hem was(mijn andere training heb ik alleen op en af sprongen en door het water gedaan) Waarom hij staakt bij het water kan ik wel begrijpen. Noble heeft namelijk een hekel aan water. Maargoed ook dat moet hij gewoon leren.
8 Mei hebben we iig weer een training en ik ben heel benieuwd hoe hij dan is.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:12

Tjee die kan idd wel bokken hoor, lekker net na een hindernis haha!

Wat me erg opvalt is dat je hem erg vast houd tijdens en na de sprong, ze slaat dan ook erg met haar hoofd omhoog, probeer hem eens wat losser te laten want het is natuurlijk ook niet bevoordelijk voor zijn rug als ze haar hoofd in de landing zo omhoog slaat!

Bokken kan ook te kaken hebben met de spanning en het wat slechtere weer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:17

Loes'sCorner schreef:
Tjee die kan idd wel bokken hoor, lekker net na een hindernis haha!

Wat me erg opvalt is dat je hem erg vast houd tijdens en na de sprong, ze slaat dan ook erg met haar hoofd omhoog, probeer hem eens wat losser te laten want het is natuurlijk ook niet bevoordelijk voor zijn rug als ze haar hoofd in de landing zo omhoog slaat!

Bokken kan ook te kaken hebben met de spanning en het wat slechtere weer ;)

Ik houd hem idd wat te veel vast. Met normaal springen gaat dit al een stukje beter. Maar met crosse vergeet ik dat soort dingen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:19

Ahh dat verklaart het;) is natuurlijk ook wel spannend!
Wss zou ik dat ook wel wat hebben gedaan zeker met het oog op het bokken, zo kun je sneller reageren.

Zag al in je andere filmpje dat je dat inderdaad normaal niet doet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:21

Loes'sCorner schreef:
Ahh dat verklaart het;) is natuurlijk ook wel spannend!
Wss zou ik dat ook wel wat hebben gedaan zeker met het oog op het bokken, zo kun je sneller reageren.

Zag al in je andere filmpje dat je dat inderdaad normaal niet doet ;)

Idd het was ook mede door het bokken.. Als ik er daar af zou vallen en mijn paard gaat er van door heb ik toch een gigantisch probleem..
8 mei heb ik weer een training en hoop dat noble dan wat rustiger is!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:38

Ik vind dit eigelijk niet zo'n fijn beeld geven, wat ik in andere topics van jou altijd wel wat minder heb. Jullie zijn allebei onervaren maar je paardje kan wel goed springen. Op dit moment stoor je hem daar heel erg in, ik zie dat bij deze crossfoto's meer dan bij de springfoto's normaal. Je gaat veel te weinig mee met de sprong (ik neem aan doordat je dit nog wat enger vind en omdat hij een paar keer weigerde) en daarmee zit je hem echt in de weg. Je ziet dan ook dat hij enorm vast gaat springen. Niet fijn bukken en niet los in de rug. Dit uit zich in bokken naar de sprong. Hier mag je best ook wat strenger op zijn maar het komt wel echt dooordat hij zo vast moet springen en niet ''vrij'' kan zijn dat hij dus na de sprong zich wel laat gaan. Dus ik wil je hier eigelijk hetzelfde commentaar geven als toen in je springtopic (die met het lijntje waar hij 1x insprong): krijg eerst wat meer vertrouwen, werk aan de basis dus vooral jou houding en zit. Wat je hebt een beestje onder de kont wat echt wel voor je wil werken en niet slecht springt dus hier moet je echt zuinig op zijn! Veel succes verder samen!

edit: als je in galop aanrijdt dan bouwt dit minder spanning op voor de sprong en zal het zich ook minder uiten in bokken. Het is ook een stuk makkelijker springen voor je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:25

Ik ben het met je eens dat een fijn beeld idd niet dit is. Maargoed, Ik denk dat veel mensen wat vast zullen houden als je paard zo te keer gaat na de sprong. En ik werk eraan. En met normaal springen gaat het al een stuk beter met mijn houding. Maar zodra noble zo begint te bokken val ik terug in een oude gewoonte. En doe ik mijn best om er niet vanaf te vallen.

Hij was verder al vrij druk voor nobles doen, En ook dat ben ik niet gewend. Vandaar dat ik ook vaak in draf aan rijd.

8 mei heb ik weer een training en ga kijken of ik dan mijn houding beter kan krijgen. Ik heb goede instuctie dus het gaat vast goed komen!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:42

Ja maar dat is juist wat ik zeg, je moet het andersom bekijken. Juist door dat vasthouden gaat hij zich zo gedragen en zo bokken en springen. Ik denk ook dat dat te maken kan hebben met het in draf aanrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:10

Blue9 schreef:
Ja maar dat is juist wat ik zeg, je moet het andersom bekijken. Juist door dat vasthouden gaat hij zich zo gedragen en zo bokken en springen. Ik denk ook dat dat te maken kan hebben met het in draf aanrijden.

Hij was al druk toen hij van de trailer af kwam, Als noble rustig is dan heb ik niet eens druk op mijn teugel. Ik heb namelijk een erg zachte hand als ik met bit rijd. En eerlijk gezegd denk ik niet dat noble druk word van het vast houden. iig niet zoals ik het doe. Als ik hem aan de teugel zou hebben en vervolgens er flink met mijn been bij zou rijden dan zou hij daar druk van worden. Maar ik doe vrij weinig met mijn benen. En houd eigenlijk alleen contact. Op de sprong moet ik idd meer los laten. En mss dat hij dan minder zal bokken. Dat is ook zeker iets waar ik aan ga werken.

Verder denk ik dat het in draf aanrijden er niets mee te maken heeft. met normaal springen spring ik ook rustig 80 cm vanuit draf en deze sprongen waren sommige niet eens 50 cm.

Het bokken heeft denk ik gewoon te maken dat het slecht weer was, en Noble erg druk.

8 mei zal ik weer een fotograaf mee nemen en ook dan zal ik foto's op bokt plaatsen!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:02

leuk al die filmpjes!
probeer aan je zelfvertrouwen te werken. Je paard kan het makkelijk dus vertrouw op hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:46

bvw schreef:
leuk al die filmpjes!
probeer aan je zelfvertrouwen te werken. Je paard kan het makkelijk dus vertrouw op hem!

Ik moet idd meer op mijn paard vertrouwen... Ik weet dat hij het kan. Maar ben zo voorzichtig met hem..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:09

Leuk al die filmpje's !

Om eerlijk te zijn vind ik dat bokken wel vreemd, zeker als ze het normaal niet doet, ik zou eerder denken dat ze last heeft van haar rug/zadel, zeker als ik kijk naar haar lichaamshouding tijdens het springen?
Als hij het blijft doen zou ik je paard/zadel even laten nakijken.