Wendy schreef:Maat en type zou niet uit moeten maken. Genoeg volwassenen die ook in de dressuur met een pony starten, of met een paard dat niet helemaal binnen het dressuurplaatje zou passen.
In principe is het uitgangspunt van de dressuur namelijk dat de boel correct moet worden uitgevoerd.
Maar het blijft natuurlijk wel een jurysport.
Edit: zo heb ik o.a. een stalgenoot die het niet gek doet met haar tinker. En dat is bepaald niet de enige, terwijl een tinker ook niet helemaal het standaard dressuurpaard is toch? Verder zijn er hier op bokt ook wel een aantal fjorden en haflingers die gewoon tussen de paarden starten, op hoog (basis)niveau.
Waarom niet?
ik meen dat je met een pony mag starten tot 16jr en daarna moet overschakelen naar de paarden... blijkbaar ben ik mis,sorry.
ik heb ook nooit beweerd dat dressuur gemakkelijk is,maar mijn ervaringen in het engelse wereldje is toch meestal niet al te positief als ik binnenkom met die "gevlekte pony" de vraag die ik dan ook vaak krijg is... is dat een tinker???
sorry hoor maar dan heb je echt een bril nodig denk ik....
en als je dan uitlegt dat het een amerikaanse paint is dan kijken ze nog vreemder want dat snappen ze al helemaal niet
dan heb je nog de grapjassen die afkomen met je paard is kreupel... waarom??? hij loopt te vlak
dus dan denk ik automatisch dat als je binnenkomt met zo een paardje die niet voldoende tact heeft voor de dressuur,te laag in tempo loopt (navenant de standaard dressuurpony) dan lijkt het me niet meer als logisch dat je ergens onderaan eindigt....
nogmaals zo heb ik het ervaren dus ik zeg niet dat iedereen zo is en zo denkt