Ik werd op mijn werk gebeld dat er twee brandweer wagens bezig waren geweest om hem eruit te halen. Hij is gek op rondrennen (tot groot ongenoegen van de boer waar ze nu even op het land staan, de kluiten vliegen nl. in het rond en in gras kun je fantastische slidings maken
)Van het weekend had de boer ze verweid naar een minder gunstig stuk land met een brede sloot ernaast
Nanouk en ik waren er al niet zo blij mee maar je wilt ook geen zeikerd zijn tegen een boer die niks met paarden heeft.
Hij zal wel weer een sliding gemaakt hebben maar nu eindigde dit in de sloot. Hij bleef rondjes zwemmen maar omdat het blubbersloten zijn trappelen ze zichzelf steeds dieper onder. Op het laatst scheen zijn hoofd alleen nog boven te zijn geweest
Ze hebben ook nog geprobeerd om hem met een bootje de goede kant op te drijven maar hij zag het bootje meer als reddingsboei om in te klimmen
Uiteindelijk snapte hij dat hij zich maar moest overgeven aan de 20 brandweermannen en was hij er zo uit.
Ik ben meteen van mijn werk weggegaan om te gaan kijken; behalve een japie op zijn dijbeen en heel erg te zijn geschrokken zag hij er goed uit.
Net geprobeerd om hem een beetje schoon te spuiten en een deken opgegeven
Hij was aardig timide
Gauw maar weer lekker in zijn andere wei gezet en hij ging meteen (bibberend) grazen en gapen
Nu maar hopen dat hij er niet al te veel stress van over heeft gehouden.
Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd! *veegt zweet van voorhoofd*
) en al mijn ponies en paarden hebben stuk voor stuk de waterdoop wel een keertje gehad maar het blijft inderdaad eng, je weet nooit....
Alles gaat met banden achter zijn achterhand, etc.
Je moet juist níet aan benen gaan sjorren maar wél aan het hoofd
. Gelukkig is alles goed afgelopen. Voortaan Digger maar een zwemvest omdoen