In deze zomervakantie (2009) zijn Jolien en ik samen een week naar Alice gegaan omdat wij op de wachtlijst stonden voor de KNHS SGW week. Jammer genoeg kregen wij geen bericht dat we misschien wel mee mochten dus Jolien kwam met het idee om te gaan helpen bij Alice.
Het leverde mij een super gezellige maar vooral leerzame week! Wij hebben natuurlijk niet alleen gecrosst maar we hebben ook dressuurlessen en springlessen gehad, ook zijn we 1 dag naar het Veluwermeer geweest en hebben daar met de paarden 'watertraining' gedaan
. Alice heeft ons goed aan het werk gezet en het was zeker de moeite waard! (De vrachtwagen sliep ook wel erg lekker.
)Voordat ik allemaal commentaar krijg ik wil eerst graag wat vertellen over Jolie en mij.
Jolie is een 7 jarige NRPS merrie en wij rijden nou 'L1 dressuur', B springen en B SGW.
De L1 dressuur zet ik tussen aanhalings tekens omdat ik ruim al een jaar geen (dressuur) wedstrijden meer rijd en dus ook geen dressuurles volg. Dat is nu ook nog niet het geval, maar wij hebben dan ook na de trainingsweek bij Alice een korte stop gehad, van 1,5 maand. Nu ben ik het weer een beetje aan het oppakken. En het is de bedoeling dat we rond Januari weer vollop dressuurles krijgen en eerst de dressuur verbeteren voordat we verder gaan met het springen en de cross.
De foto's zijn van onze crossles van 1,5 uur. Van de andere lessen hadden we geen foto's omdat we dan beide aan het rijden waren en andere mensen natuurlijk gewoon daar aan het werk waren.

1. Iets op de voorhand

2. Galopje

3. Drafje

4. Boompje

5. Galopje

6. Waterbak

7. Again

8. Van deze kant doen we hem niet!

9. Toch wel.

10. Lijntje; Boom - Wal op - Boompje - Wal af - Boom

11. De laatse boom van het lijntje.

12. Afsprong, meer terug zitten.

13. Trakhener, na er elke keer voor stil te staan. Deze hem deze dag wel in 1 x.

14. Rondje door de waterbak
15. En een echte afsluiter, met onze zelfs (bestelde) shirts!

Commentaar; Als je wat hebt graag iets waaraan ik wat heb.
En de plaatjes/topic was meer bedoeld als indruk daarom ook ITP.