Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
x_Quinta_x schreef:Misschien kan 'buddytaping' zoals dat medisch heet iets helpen? Dit is eigenlijk dat je je middelvinger en je ringvinger tegen elkaar plakt met een pleister-plakband. Zo gaat je ringvinger goed mee met je middelvinger. Of lijkt jou dit niets?
x_Quinta_x schreef:@ Evelienepien/ Wat zegt de dokter eigenlijk van die rooie bobbel op je ringvinger. Normaal als een lidmaat pas uit de gips is, is hij wat dunner (spieratrofie) omdat het lange tijd geen beweging kon hebben, maar op jouw vinger zit een bobbel.
Misschien kan je ook met ijs leggen de zwelling verminderen en ondervind je zo minder hinder met het plooien van je vinger?
...

x_Quinta_x schreef:@ Kim: ik denk eerder dat die spalk de vinger belet te buigen. En TS zoekt een spalk die kan helpen om paard te rijden (buigen), toch TS?
x_Quinta_x schreef:(@ TS wat zegt eigenlijk jouw fysio ervan dat je als het ware je vinger in een statische positie wil zetten? Mag dat al? Veroorzaakt dat geen contracturen dan?)
; dat is niet iedere dag en bij wijze van spreken maar 1 uur per keer. Voor de rest mag ik idd geen hulpmiddel omdat zoiets het genezingsproces zou belemmeren en ik voel mijn (pijn)grens dan niet.
. Raar want ik ben idd bij thuiszorgwinkel geweest en die hadden maar 1 vinger ding waar ik niets aan had.
Neem eens contact op met een revalidatie arts, die kunnen speciale vingerspalkjes voorschrijven. Die zet hem dan voor je recht.
) en dat doet zeer. En paardlief heeft dat vlekkeloos in de gaten want hij "zit / pakt" nu "toevallig" links vast
Maakt niet uit met / zonder bit; hij voelt gewoon dat ik van die hand niet optimaal gebruik kan maken dus maakt hij zich daar sterker. En dat rijdt niet echt fijn

. Ik baalde er zo van dat ik niets gevonden kreeg en toen dacht ik: Waarom niet de elastische (boks) bandage EN vetwrap? En laat dat dus geweldig werken
Heb heerlijk gedressuurd, pown was wel druk en vlug maar helemaal geen last gehad van vinger tijdens het rijden