[SGW] De cross van het jaar 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

De cross van het jaar 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 13:19

Aangezien het seizoen weer echt voorbij is |(

Welke cross vonden jullie dit jaar het beste?

Graag met een motivatie erbij, eventuele verbeterpunten en pluspunten. Ik kom zelf later met mijn oordeel :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:39

Ik kijk alleen naar de crossen die ik zelf heb gereden.
Bathmen
Super cross (complimenten naar Billy), goed georganiseerd (wel ontzettend zonde van het gedoe met de uitslagen), dressuur en springen ook goed voor elkaar en een enorme prestatie na de brand. Mijn cross van het jaar 2009 iig :j

verdere crossen
Castenray
Cross blijft veel slingerwerk, dat is zonde. Wel mooi gebouwd, voldoende uitdaging en ook dressuur en springen goed geregeld. Vlaai is natuurlijk altijd een pluspunt.

Hooge Mierde
Cross was niet best gebouwd, onlogische keuzes en niet fijn te rijden. Bixie direct naast een dressuurring vind ik ook niet handig, verder geen opmerkingen.

Vrouwenpolder
Qua cross niet heel spectaculair, wel een prettig secretariaat, altijd ontzettend gezellig en een echt weekendje weg.

Maarsbergen
Ook weer een mooie uitdagende cross, leuk dat het springparcours nu op het hoofdterrein lag. Parkeren is altijd ver weg maar de wagentjes maken een hoop goed.

Gorssel
Cross vond ik niet best dit jaar, en altijd jammer van de grote afstanden. Opvallend grote ringen en springen ook ver weg.

Ysselsteyn
Duidelijk zwaarder gebouwd (in het L) dan andere jaren, ongelukkige aanrijdlijn naar het water voor het B. Heel erg dik springparcours, dressuur was netjes geregeld.

Barchem
Veel gedoe met het secretariaat en de starter van de cross. Er werd wel veel begrip gevraagd voor hun moeilijkheden, maar weinig begrip getoond voor de andere kant. Super mooi gebouwde cross, wel IMO te zwaar gebouwd voor iig het B en L. Jammer van de ontzettend krappe tijden.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:30

Hmm, ff denken! :D

Markelo
Dressuurterrein was goed, inrij-terrein voor de dressuur zou wat groter mogen zijn. Springparcours was stuk beter dan vorig jaar! Cross was leuk, niet te moeilijk.

Westerbork
Dressuurterrein was weer goed, inrij-terrein voor het springen werd erg mul en zwaar. Cross was zeer goed te doen, de 'nieuwe start' beviel me ook wel! Jammer dat het altijd erg lang duurt voordat de uitslag bekend is.

Vlietland
Dressuur en springterrein was prima in orde! Cross was erg mooi, jammer van onze val in het water waardoor we hem niet uit hebben kunnen rijden.

Maarsbergen
Dressuur, springen en cross waren dik in orde. Erg leuke van de nieuwe hindernissen in de cross! Secretariaat was ook top, duurde wel wat lang met de uitslagen.

Neede
Dressuur, springen en secretariaat was goed. Afstanden in de cross staan vaak op kromme afstanden, erg zonde! Wel aantal leuke nieuwe hindernissen en 'dé trakhener' was ook een heel stuk beter zo!

Ysselsteyn
Dressuur was goed, springen stond flink aan de maat maar stoorde me niet. Cross was mooi maar wel dik. Aanrijdlijn naar het water was wat krom, maar geen problemen mee gehad of gezien. Erg leuke ereprijzen!

Diepenheim
Dressuur en springen was goed, al waren een aantal dressuurringen wel érg ver van het terrein af. Cross was weer mooi, maar zeker niet te zwaar.

Barchem
Dressuur en springen was goed. Cross was erg zwaar, maar weer super mooi aangekleed en hindernissen zagen er goed uit! Toch wel aantal minpuntjes. WC's waren bijna onvindbaar, en zag ook met springen dat ze voor het L pony's geen 9a hindernisbordje hadden. Combinatie vlak na mn zusje weer dus langs 9a en sprong alleen 9(b) maar werd wel gediskwalificeerd terwijl het de fout van de parcoursbouwer is/was.

Voor mij komt Ysselsteyn als beste uit de bus! :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:39

Voor mij was dé cross van het jaar denk ik Markelo, ondanks dat ik er zelf niet heb gereden.
Vond het een erg mooi aangeklede cross met mooie technische stukken. Dressuur en springen dicht bij elkaar, inrijden dressuur was wel klein. De cross was ook nog goed te bereiken, helaas was de finish erg ver weg voor de grooms zonder fiets oid. Dit hadden ze wel erg goed opgelost met de veterinair, meteen naast het springen 1 en bij de finish van de cross ook 1. De heenreis verliep niet helemaal soepel, midden door een woonwijk, maar op de terugreis en de volgende dag hebben we een handigere weg gevonden.

Nog even de rest
Nijeberkoop
Vind het een mooie cross, alles goed te bereiken.
Handig systeem voor het ombouwen van de cross zodat er niet gepauzeerd hoeft te worden. Jammer dat de prijsuitreiking nogal uitliep, en dat de cross schijnbaar een stukkie langer was dan stond aangegeven.

Bathmen
Vond ik en erg leuke cross, leuk aangekleed, ook alles weer goed te bereiken. Helaas dat ik ook daar niet zelf heb gestart. Inrijden dressuur had wat beter gekund, dat terrein was niet heel vlak. Maar daar kan je als organisatie weinig aan doen, je moet het allemaal van de landeigenaren hebben. Vond de sfeer bij de waterbak geweldig, en de mensen die daar in de frietkraam stonden waren om te gieren :') .

Westerbork
Leuke cross, alles vlakbij. Helaas snapte de hindernisjury bij de waterbak het stukje verplichte doorgang niet en liep daarom de L pony's een beetje in de soep. Hele hartlijke organisatie, leuk :) !

Heino
Vond ik een hele leuke cross. Helaas duurden de uitslagen wat langer dan gehoopt. Makkelijk te bereiken, maar de landweggetjes maakten ons wel wat onzeker of we wel op de juiste plek waren. Dat had wel wat beter aangegeven kunnen worden.

ientie

Re: De cross van het jaar 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:57

Voor mij was Nijeberkoop de mooiste cross. Mijn dochter werd daar 2e in de L pony's en daarmee noordelijk kampioen, omdat degene die 1e was niet uit Groningen, Friesland of Drenthe kwam.

We zijn ook naar Westerbork geweest. Cross was mooi. Alleen jammer dat ze fouten maakten. De hinderniscontroleur van de waterbak wist niet eens dat je rechts langs het eilandje moest en heeft ook degenen die er links langs gingen goed gekeurd.
(jammer, ze was nu 4e anders 1e)

We zijn ook nog naar Heino geweest, waar we volgend jaar ook zeker weer heen zullen gaan. Een leuke, vriendelijke, goed te volgen cross. Jammer dat er alleen B en L is.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 18:17

Goh Ientie, jouw dochter is toch zeker niet Mistid ;)?

Ik vind het erg moeilijk om te kiezen. Ik ben dit jaar naar een paar nieuwe crossen geweest, die ik allemaal erg mooi vond.
De toppers waren voor mij nummer 1 tot en met 5 :o

1. Maarsbergen: Dressuur was behoorlijk ver weg, ik was blij met de mountainbike. Springterrein was goed geregeld, zag er professioneel uit. De cross was erg mooi, wel flink, maar echt super. Veel variatie in terrein. Voor toeschouwers waren er een aantal hindernissen te zien. Het hele terrein zag er super uit, heel professioneel en imponerend. De afstand tussen de parkeerplaats en het spring/crossterrein was mooi geregeld met de golkarretjes. Het secretariaat was heel erg meedenkend en heel enthousiast! De mogelijkheid om je paard af te spuiten na de cross was ook fijn.
+ Mooie cross, uitdagend. ++ Voor het super secretariaat!
- Afstand tussen de parkeerplaats en waar je werkelijk wezen moest, maar dat was prima opgelost met de golfkarretjes.

2. Vlietlanden: Dressuurterrein was prima. Jammer dat de dressuur al zo vroeg was ingelopen, en je gelijk moest starten. Springen was prima, niets op aan te merken. De cross vond ik heel erg mooi! Precies op het goede niveau voor de B, mooi uitdagend voor de hogere klassen, een echte NK cross! Voor de toeschouwers was er heel veel te zien, en alles lag dicht bij elkaar. Helaas zelf een slechte ervaring met hinderniscontroleurs gehad, weigering aangerekend terwijl ik het alternatief aanreed. De ene stijljury had wat mij betreft ergens anders mogen zitten, niet bij het water. Mogelijkheid tot afspuiten vond ik ook erg fijn!
+ Hele mooie cross, alles zag er heel professioneel uit. Heel knap wat er allemaal gedaan kan worden in een natuurgebied.
- Bij alternatief had iets geregeld moeten worden met de hinderniscontroleurs, beoordeling op acties ruiter ipv acties paard.

3. Vrouwenpolder: Op de dressuur was niets op aan te merken. Springen stond wel heel erg laag, net als de cross. Een leuke cross, met veel fijne galoppeerstukken. Voor de toeschouwers was er veel te zien, zeker vanuit de uitkijktoren. Alles was redelijk dichtbij elkaar. Er had iets meer ruimte beschikbaar mogen zijn voor de DA controle, dit was vrij klein met weinig uitwijkmogelijkheid en dicht naast de waterbak (waardoor de hartslag van mijn paard flink omhoog schoot :D)
De organisatie was heel erg meedenkend, echt super! Over het algemeen een mooie cross!
+ Super meedenkend secretariaat en vrolijke vrijwilligers. Prima cross
- Laag springparcours en lage cross, maar daardoor wel geschikt voor overstap naar hoger niveau.

4. Princenhage: Dressuurterrein was prima, het springen ook. Het springparcours was wel erg bochtig, het leek wel een slangevolte! De cross vond ik erg mooi, echt een goede B cross! Veel variatie in terrein. De molenwiek vond ik voor de B wel lastig, maar daar was een alternatief, en fijn voor de ruiters die willen overstappen naar een hogere klasse. De waterbak was ook erg vriendelijk met de vlaggetjes een paar meter voor het water. Ik vond de cross erg verbeterd ten opzichte van vorig jaar! De organisatie was ook prima, de uitslagen waren er al snel en verder heb ik geen slechte dingen gezien. Alles was relatief dicht bij elkaar, en er was voor toeschouwers aardig wat te zien.
+ Hele mooie cross, veel galoppeerstukken en veel variatie in terrein. Vriendelijke waterbak.
- Bochtig springparcours, en per se stil moeten staan met starten. Dat werkt voor de mijne niet (wat wel is nog niet bekend :+) en daardoor kwam ik niet gelijk het starthok uit)

5. Gorssel: Dressuurterrein was prima, wel ver weg. Keuring kon na de dressuur, dat was wel super! Springen was heel zwaar en stoffig. De cross vond ik erg mooi, veel galoppeerstukken, mooie sprongen. Je kon zien dat de kampioenschappen werden gereden. Verder niet echt technische sprongen. Voor toeschouwers was er helaas weinig te zien. Secretariaat was prima geregeld, op de organisatie was niets aan te merken. Verder fijn dat je je paard kon afspuiten
+ Mooie uitdagende cross, veel galoppeerstukken en variatie in terrein.
- Alles lag erg ver uit elkaar.

6. Etten-Leur: Dressuurbodem was wat zwaar en stoffig. De inspringring erg klein, maar het springparcours was mooi gebouwd. De cross vond ik een mooie B cross, goed op niveau. Wel weer even wennen voor de eerste cross van het jaar. Leuke variatie qua terrein en voor toeschouwers een paar hindernissen te zien. De organisatie hield zich goed aan de regels (helaas voor mij, uitgesloten op hindernis 3).
+ Variatie in terrein
- Dressuurbodem stoffig & inspringring klein

7. Wieringerwerf: Parkeren langs de weg vond ik niet zo fijn. Dressuur was prima, springen ook. Het springparcours stond wel erg laag. De cross was mooi, maar vrij simpel. De bomen voor het water vond ik voor de B dan wel weer too much. De bodem in de cross was helaas superzwaar. Voor toeschouwers was er weinig te zien. Dressuur, springen en de cross lagen wel redelijk dicht bij elkaar. Het secretariaat heb ik niets op aan te merken.
+ Mooie cross voor de echte beginners. Ondanks de omgeving (bos) toch goed gebruik gemaakt van de mogelijkheden.
- De hele zware crossbodem

8. Lisse: Dressuurterrein op een koeienland was niet zo fijn. Losspringen was in een erg zware bak. Het springparcours was netjes gebouwd, wel behoorlijk laag. De cross vond ik verbeterd ten opzichte van vorige jaren. Het zag er professioneler uit. Er zaten zelfs wat technische dingetjes in, die ik voor de B dan net te vond. Wat ik wel echt erg vond, waren de haarspeldbochten in de cross. Hindernis 2 was ook niet erg goed gekozen, ik denk dat het voor veel paarden net ff wat te wit was. Verder ook weinig uitwijkmogelijkheden als er iets fout gaat. Je zit dan gelijk in de takken. Voor toeschouwers was er weinig te zien, maar dat heb je in het bos. Secretariaat was wel goed geregeld. Voor de weinig mogelijkheden die er zijn vind ik het verbeterd, maar ik vind het nog steeds geen fijne cross.
+ Professioneler gebouwd dan voorgaande jaren
- Dressuurterrein en losspringbak niet fijn. De cross erg bochtig. Hele kleine waterbak. Liever wat minder ruimte voor toeschouwers en meer ruimte voor de paarden.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:18

Ik heb dit jaar niet zo heel veel crossen gereden, maar wel erg leuke!

Chaam
Eerste cross van het jaar, dressuur prima, springen ook prima. Cross vond ik erg leuk, wel aardig aan de maat voor de eerste van het jaar, maar mooi aangekleed en erg afwisselend.

Maarsbergen
Dressuur was erg ver weg, maar het terrein lag er wel prima bij. Springen was ook leuk zo op het hoofdterrein. De cross was ook erg afwisselend en uitdagend. De afstanden tussen het parkeerterrein en de verschillende onderdelen zijn wel een minpunt, vooral omdat ik erg weinig tijd tussen de dressuur en het springen had.

Wieringerwerf
Wij hadden geluk dat we niet langs de weg geparkeerd stonden en dus dicht bij het hoofdterrein met genoeg ruimte om op te zadelen e.d. Dressuur was goed te doen, heel groot losrijterrein. Wel jammer dat de paarden naast mijn dressuurproef de waterbak in gingen. Springen was prima, maar wel erg laag. De cross vond ik minder. Erg zware bodem en niet heel afwisselend. Wel vond ik de bomen voor het water een erg leuke uitdaging.

Gorssel
Mooi dressuurterrein met veel ruimte voor het losrijden. Ik vond het erg jammer dat alles zo ver uit elkaar lag, echt een eind lopen naar het springterrein. De cross was erg uitdagend, al vond ik de opbouw niet goed. De eerste twee hindernissen waren aardig pittig om er in te komen.

Princenhage
Deze heb ik niet zelf gereden, ben met een vriendin meegeweest die de oefencross reed. Het springparcours vond ik erg onlogisch, wat al eerder genoemd is, het was een enorme slangenvolte met veel bogen, niet handig die korte bochtjes op zo'n gladde bodem. De cross was erg leuk aangekleed en zag er super uit, wel vond ik het parcours erg bochtig en moest je soms goed sturen om de bomen te ontwijken.

Bathmen
Dressuur was prima, beetje hobbelig inrijterrein, maar dat vind ik niet zo erg. Springen was goed geregeld, mooi parcours, niet al te moeilijk. De cross vond ik erg leuk, veel lange galoppeerstukken en mooie hindernissen. Ook vond ik het super dat je in het B de keuze had om het water in te springen, daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt, zouden ze vaker moeten doen!

Mijn favorieten waren Chaam, Maarsbergen en Bathmen. Mooie uitdagende, afwisselende crossen!

Ik vond trouwens bij al de wedstrijden het secetariaat prima geregeld, heb nergens problemen gehad!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:09

Ik heb de volgende crossen gereden:
In het B: Chaam, Etten-Leur, Castenray, Hooge Mierde, Vrouwenpolder, Vlietland en Wieringerwerf.

In het L:
Gorssel, Ysselsteyn, Hattem en Barchem.

Voor mij persoonlijk vond ik Ysselsteyn de beste cross van 2009. Ondanks dat het springparcours te hoog was voor SGW-begrippen was het wel fijn om je zo alvast voor te kunnen bereiden op een dikke L-cross. De cross vond ik dik, maar heel eerlijk gebouwd met heel veel diversiteit van de hindernissen. Organisatie was prima in alle opzichten.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:12

Stemmen jullie ook op de wedstrijd die jullie het beste vonden??? :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:14

Tuurlijk Sabine!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:26

mijn lijstje van gereden crossen dit jaar zijn: Ga dus voor het gemak ook uit van alleen deze wedstrijden.
Wat een lijst zeg! :+

1. Markelo
Dressuur wat klein om los te rijden. Springen was goed en cross ook een super leuke inkomer! Maakt het uitdagender door de hoge bulten op het motorcross terrein. Leuke hindernissen en veel variatie. Jammer dat de waterbak vrij weinig voorstelde.

2. Westerbork
Dressuurterrein top! Inspringen veelste zwaar en haast geen doen, springterrein was wel weer beter, maar geen aankleding. Cross was leuk en vrij simpel in het L.

3. Castenray
Dressuurterrein prima in orde! Springen goed, inspringen wat aan de kleine kant door alle drukte. Cross was helemaal super! Heel mooi aangekleed en door de glooiende terrein echt prachtig! een aantal uitdagende hindernissen en veel variatie. Secretariaat was top en uitslagen vrij snel bekend!

4. Hooge Mierde
Dixie was inderdaad niet handig daar zo naast de dressuurring! Springen was goed in orde! Cross was leuk, wel soms wat onlogische lijnen. Maar ook veel variatie. Sommige hindernissen waren flink in het L.

5. Vlietlanden
Erg mooie cross voor een NK! Dressuur helemaal goed! Springterrein lag er top bij en ook de cross erg mooi! Voor het publiek ( wat voor mij toch al 2 en half uur moesten rijden) konden enorm veel dingen zien omdat het zo dichtbij elkaar lag. Die hebben zich enorm vermaakt. Ook secretariaat goed in orde en een fijne sfeer.

6. Maarsbergen
Had me van Maarsbergen iets meer voorgesteld. Hoorde veel positieve dingen en dat het enorm mooi moest zijn. Dit viel me helaas wel iets tegen. Was zeker een mooie cross en lag daar enorm goed! Maar niets meer als andere crossen voor mijn gevoel.

7. Gorssel
Dressuurterrein goed, maar niet fijn als mensen aan het crossen zijn en jij je dressuurproefje daar moet rijden. Springen was in orde! Cross was mooier dan andere jaren, wel een paar lastige lijntjes in het L. ( vooral voor het aanrijden). Helaas liep deze cross voor mij niet zo goed af.

8. Neede
Dressuur prima! Springterrein mooi en start en finish perfect dicht bij elkaar! Cross viel me ontzettend mee in het L. Weinig zeer moeilijke lijntjes en hindernissen. En overal alternatieven.

9. Hattem
Dressuurterrein lag er niet zo fijn meer bij. Veel gaten en al aardig kapotgereden ( maar daar kan geen mens wat aan doen met al die regen). Springen was heel nat en glad. Inrijterrein echt veelste klein! Cross stond DIK voor de L. Ook hier waren wel een aantal alternatieven, maar helaas alleen op makkelijke hindernissen en niet op de moeilijke! Toch heerlijk kunnen rijden en een top gevoel.

10. Diepeneheim
Dressuur was voor mij naast de manege, dus heel dichtbij. Springen lag er goed bij! Cross was wat simpeler dan andere jaren, maar ook een aantal nieuwe dingen erin. Erg leuk om te doen en water is ook een uitdaging! Wat jammer blijft is dat de finish zover weg ligt!

11. Barchem B (HC)
Barchem heeft alles tip top in orde. Super mooie cross. Tijd staat altijd krap. ( nu weet ik uit betrouwbare bronnen dat de cross langer was dan aan stond gegeven, maar dat daar geen rekening mee is gehouden kwa tijd. Nu is het zo dat de crossen niet langer dan een xx aantal meters mag zijn, maar dan kwamen ze hier niet uit. Vandaar wat smokkelen. Wat ik heb meegekregen dat ze het erover hadden.

NK Vlietlanden kwam voor mij als beste uit de bus!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:10

Markelo
Losrijterrein dressuur wat klein, springen prima, cross erg leuk en door de bulten uitdagend, niet door de hindernissen. Persoonlijk te weinig stukken waar je echt lekker kon galopperen.

Westerbork
Dressuur helemaal goed, inspringen was ontzettend zwaar en een vrij saai springparcours (oud materiaal en geen aankleding). Cross ook niet al te moeilijk en ook hier vond ik te weinig fijne galoppeerstukken.

Maarsbergen
Dressuur behoorlijk ver weg maar wel goede ringen en ruim losrijden. Springen net parcours en goed inspringen, Fari was wel afgeleid door de langscrossende paarden en de erg krakende boxen. Cross was leuk, goed te doen. Ik las het al eerder maar erg enthousiaste organisatie en erg meedenkend!

Gorssel
Dressuurterrein heel goed, had hier weinig last van de crossende paarden. Springen was fijn parcours en losspringen mocht ietsje groter. Leuke cross maar niet echt uitdagend en wat weinig aankleding, vooral voor een kampioenschap. Wel fijne galoppeerstukken.

Neede
Dressuurterrein niet heel fijn maar wel ruimte genoeg, springen prima wel wat klein losrijden. De cross springt er qua aankleding absoluut bovenuit, van elke hindernis is wat leuks gemaakt met zeer veel kleine, leuke details. Verder fijne galoppeerstukken. De prijsuitreiking duurde vrij lang.

Diepenheim
Dressuur was voor mij dichtbij dus prima. Springen ook prima en de cross vond ik persoonlijk te simpel, vooral voor een regiokampioenschap. Had gehoopt op ongeveer zelfde als vorig jaar dus dat viel toch wat tegen.

Barchem
Zelf helaas niet fijn gereden hier. Dressuurterrein was prima het losrijden had wat groter mogen zijn. Springen ook prima, hier was Fari niet afgeleid door langscrossende paarden maar kan me voorstellen dat anderen hier wel last van hadden. De cross was erg uitdagend zowel qua hindernissen als qua tijd. Had misschien iets minder zwaar gekund maar iedereen weet volgens mij wel dat Barchem zo gebouwd is. Bij de meeste moeilijke hindernissen een alternatief dus dat is dan wel weer prima.

Wedstrijd van het jaar voor mij? Ik twijfel tussen Maarsbergen en Neede vond ze allebei erg leuk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:10

Ik heb helaas maar 4 crossen gezien.

Vlietlanden
Fijn weer, goed terrein, hele leuke sfeer. En veel nieuwe bokkers ontmoet.
De cross was leuk gevarieerd met een extra uitdaging van de bulfin.

Wieringerwerf
Bodem van de cross was veel te zwaar en bochtig. Sfeer is hier altijd erg leuk.

Gorssel
Cross had wat weinig variatie, bodem was prima. Voor mij persoonlijk was een domper op deze wedstrijd dat ik gewoon heel fijn dressuur gereden heb en hele tegenvallende punten (en onterechte strafpunten) kreeg.

Neede
Dressuurterrein was wat hobbelig. Cross was wel mooi aangekleed, maar de route had iets beter aangegeven kunnen worden.

Voor mij steekt Vlietlanden er echt met kop en schouders bovenuit :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:19

Ik heb niets gereden, wel bij een hoop crossen vrijwilliger geweest. De mooiste cross vond ik Texel, alleen kan je daar dan weer niet op stemmen....... Belachelijk vind ik dat. Er werd daar ook gewoon alle klasses verreden. en dat is meer als op de meeste basis wedstrijden het geval is.

Fijnste cross voor de vrijwilligers vond ik Texel en W'werf. Gewoon omdat er goed voor je gezorgd wordt. Lisse was de minste cross die ik heb meegemaakt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:20

ik heb uiteindelijk voor Helvoirt gestemd bij de verkiezing op Eventingsport, maar mijn echte wedstrijd van het jaar (Bathmen) zat er niet bij.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:15

Hmm, ik zie dat ik daar ook niet op Vlietlanden kan stemmen. En daar werd nog wel het NK verreden. Dan stem ik gewoon niet.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:30

Keuze is voor mij niet zo moeilijk.... Castenray.

Ik heb er heerlijk gereden. En het bochtige vond ik juist leuk om te doen.
Was verder prima van opzet en organisatie.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:28

Ik heb gereden:

Westerbork: Mooie simpele cross om mee te beginnen, wel lang wachten op uitslag.
Gorssel: Leuke cross alleen ligt alles wel hel ver uit elkaar. Moeilijke start voor B (H1 en H2)
Neede: Leuke aankleding bij de hindernissen. Kan mij er verder weinig van herinneren.
Vasse: Ondanks veel negatieve berichten vooraf vond ik het een leuke cross. B paarden was pittiger dan het L. Halve coffin in de B en een aantal op/afsprongen. Uitslag redelijk vlot.
Nijeberkoop: Weinig aankleding, simpele cross. Tijd onhaalbaar, cross langer dan aangegeven? Uitslag enorm lang wachten zwaar minpunt!
Barchem: Leuke uitdagende cross in mooi landschap. Oogt proffessioneel. Vond ik goed georganiseerd. Tijd in de cross niet haalbaar.Wel wennen alles zo snel achter elkaar en binnen 2 uur na de laatste van jouw klasse de prijsuitreiking.

Voor mij springt Barchem eruit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:14

Ik heb helaas alleen maar in het najaar gereden.

Gorssel
Dressuurterrein was prima en netjes geregeld. Jammer vond ik dat het springen en de start van de cross zo immens ver weg waren. Daarnaast was de opbouw van de cross prut, kan er geen ander woord voor vinden. Verder was de organisatie prima

Neede
Voor ons het dichtsbij dus ideaal qua afstand. Alles lag heel mooi dichtbij elkaar, ideaal! (dressuur was nog goed te doen vond ik). Alles was netjes geregeld en liep op tijd.
Het springparcours was prima en ook de cross vond ik erg leuk. Heel mooi aangekleed en variatie in hindernissen. Mag hier graag komen :j

Vasse
Prima geregeld, mooi bij elkaar en geen gedoe. Cross vond ik veel beter als vorige keer dat ik er was. Niet meer zo dik, maar ook technische dingen. Misschien hadden sommige hindernissen een alternatief mogen hebben.
Jammer was dat de uitslag van de paarden wel 2,5 uur ofzo op zich liet wachten.

Diepenheim
Goed georganiseerd, mooi terrein. Jammer van de ringen 4,5 en 6 verderop. Net zoals de finish zo ver weg.
Het springen liep gigantisch uit, waardoor een aantal in de knoei kwamen met de cross. Het ombouwen moest gewoon veel sneller.
De cross was leuk, maar imo te simpel. Vooral voor een regiokampioenschap. Vorig jaar had ie meer uitdaging.

Ik ben ook nog in Barchem geweest om te kijken en vond het een super cross. Wel moeilijk, maar alternatieven genoeg. Jammer dat ik daar niet gestart heb.

Als ik moet kiezen uit wat ik gereden heb, dan kies ik voor Neede :j Anders was het Barchem geworden.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:20

Markelo:
B SGW
Dressuur en springen lag er goed bij.. wel beetje klein inrij terrein voor de dressuur.
Cross super wel bulterig maarja dat krijg je als je over een motorbaan heen gaat..

Maarsbergen:
B SGW
alles lag er super bij. Cross ook leuk met een aantal nieuwe hindernissen.
Helaas wel dat de uitslagen lang duurde..en lang op prijsuitreiking moesten wachten

Gorssel:
L SGW
dressuur was goed te doen, springen vond ik wel wat glad hier en daar in de ring en ook wel een beetje bobbelig. cross leuk dat het andersom ging.

Neede:
L SGW
Dressuur vond ik het terrein echt niet fijn.. te hobbelig. springen was goed te rijden, bodem ook goed.
Cross ook super fijn, wel wat irritante afstanden en een stom paard bij H2 (mijn paard wilde daar niet meteen langs haha maar is ons probleem) Duurde behoorlijk lang met punten van de dressuur

Hattem:
L SGW
Dressuur was al aardig kapot gereden dus erg gladde stukken. Springen ook wel glad maarja door de regen kun je daar niet veel aan doen, losrij terrein was echt veel en veel te klein. Cross super, leuke hindernissen wel moelijk maar dat vond ik dan wel weer heel erg leuk en leerzaam.

Diepenheim:
B SGW (pony) hier heb ik niet zelf gereden maar wel mee geweest met mijn pony
dresssuur echt ver lopen maar de ringen waren goed te doen, losrijden was wel aardig blub. springen was ook goed te doen. Cross weer super niet echt heel erg moeilijk. maar echt jammer dat je daarna zo'n stuk moet lopen voor grooms etc voor paard is wel goed worden ze tenminste goed uitgestapt al heb ik er nog een aantal zien galoperen/draven na de trailers dat hele stuk terug.

Bathmen:
L SGW en B SGW pony
lossrijden dressuur toch wel aardig kapot gelopen, ringen waren op sommige stukken behoorlijk glad.
springen was wel goed te doen was wel glad maarja krijg je met regen, lossrijstuk was wel goed kapot gelopen en daardoor zwaar. Cross weer super (B pony en L paard) wel wat gladde bochten erin maarja hou je toch.

Barchem:
L SGW
Dressuur was goed, springen ook goed niet kapot en glad. Cross echt super, leuke hindernissen alleen jammer dat de tijd zo krap was maarja lees ook al hoe dat kwam.

Kan eigenlijk niet zo heel goed kiezen tussen hattem en barchem.. vond doordat ze pittig waren allebei juist super leuk.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:03

Ik heb (zie Roos) alleen maar crossen gezien, niet gereden :( gelukkig gaat het alweer beter met Rose dus wie weet wat volgend jaar brengt maar dat is een ander topic. Ik heb er te veel niet gezien. Vlietland blijft een favoriet (goede organisatie, mooi gebouwd, altijd gezellig; het is en blijft wel lastig om op het in feite kleine gebied ook een voldoende ruim springparcours neer te zetten).

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:20

Wat vond je van Princenhage, Paul? O:)

verwdrgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 05:45

Mijn favoriete wedstrijd is Chaam. Ik sta er van te kijken dat deze zo weinig wordt vernoemd. Helvoirt was ook super alleen op het randje zo streng met proffesionele beveiliging. Ik ben geen voorstander van proffesionele beveiliging dat maakt het voor mij qua sfeer een stuk minder gemoedelijk.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:20

Canter schreef:
Wat vond je van Princenhage, Paul? O:)

Ik hou me op de vlakte maar toch: je krijgt (al is het bijna een week later dat ik jouw vraagje zie) een antwoord ... goede wedstrijd, deugdelijke organisatie, cross was in mijn ogen goed (goed te rijden, gevarieerd, met voor ieder niveau opgaven die daarbij horen). Duidelijk beter gedaan dan vorig jaar.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:58

Ik heb ook een aantal gereden met elke cross zijn plus en min punten! Welke ik nu "de cross van het jaar 2009" moet noemen vind ik moeilijk. Ik geef ze daarom allemaal maar die titel, het is echt super dat er zoveel mensen zijn die alles zo goed mogelijk proberen te organiseren zodat er dit jaar ook weer hele mooie sgw wedstrijden zijn geweest!