[SGW] Cross Holten - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Orchidee21

Cross Holten - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:02

Vandaag naar Holten gegaan voor mijn laatste cross dit jaar.
Het was bij Manege de Eik. S'morgens om 10.15 uur eerst gedressuurd.
Heb gekozen voor een F12 proef (FNRS) welke gelijk zou zijn met
een M-proef. Echter vond ik de onderdelen meer L-klasse dus dacht
dit wel aan te kunnen. Proef liep op 1 onderdeel na heerlijk.
(mijn vader las iets verkeerd, maar was al zo blij dat hij stond voor te lezen)
Als commentaar allemaal duidelijke punten maar 1tje wist ik niet,
Bij A de rijbaan in vrije stap verlaten- dus ik teugels losser en klopje op de hals.
Stond als commentaar bij, pas NA M belonen :P
Goh.. weer iets geleerd. Maar had 225 punten (is mij verteld dat je bij 210 punten een
winstpunt had, dus dit was best goed) Was 2de in de F12 proef-klassement.
Toen begon het wachten, en nog eens wachten..
Heb geholpen om het parcours op te bouwen om zo een beetje de tijd te doden.
Moest pas om 14.32 uur crossen. dus eerst de cross gelopen. Bleek een korte cross te zijn
aangezien de ideale tijd 5.52 minuten was. Leuke crossje met flinke scheurstukken erbij.
Leuke afsprongen en schattige hindernissen. Overal foutloos en volgens mij een redelijke tijd.
(exact weet ik het nog niet)
Daarna weer na de trailer en een deken opgehaald want zou nog een uur moeten wachten voor het springen. Even rond gereden en iemand van een post vergezeld en daarna terug gereden naar de manege en toen mocht ik meteen na binnen. Dus een insprongetje gedaan en hupsakee de ring in.
Waren 6 hindernissen welke maar 1 keer van hand veranderde dus 3-4-5-6 waren achter elkaar als een soort volte. Beetje de bocht door trekken maar alles foutloos gesprongen.
Toen lekker paardje naar huis gebracht (die was wel zat van het lange wachten) en s'avonds weer terug voor de prijsuitreiking. WE ZIJN 5DE geworden!! 8-)

Nishant was s'morgens nog aanwezig om foto;s te maken, dus ik ben benieuwd hoe ze zijn geworden!!

Complimenten voor de organisatie alleen het lange wachten tussen dressuur en cross is helaas niet
zo geweldig, maar ik begrijp het wel waarom jullie dit doen! (anders blijft er geen ruiter in de ring als een paard door de cross gaat!)

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:29

Nou zo te lezen was het een geslaagde dag!:D
ik vond het ook super gaaf!
bij de dressuur liep ze voor haar doen heerlijk rustig had ook een winstpunt en ben nu dus f12:D en met de cross heb ik heerlijk door gegaloppeert ! ben zeer tevreden.
Heb ook een aaantal mensen van bokt gezien haha :D.
en ook namens mij de complimenten voor de organisatie :D.
Ik was nummer 96 :D
Laatst bijgewerkt door Naooom op 25-10-09 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:43

ik heb ook meegadaan vandaag
ik moest om 10:23 dresuren in ring 3. het ging erg netjes ondanks dat hij 2 keer in de verkeerde galop aan sprong. (hij was erg aan het zoeken naar de bodem omdat het erg glad voor hem was, hij had geen kalkoenen in.) ik had 219 punten. Toen de cross in, hij spring bijna alles één hindernis niet daar hadden we het alternatief genomen. Hij twijfelde het al of die zou kunnen of niet. Onderweg waren er nog van die mensen die op mijn pad liepen en ik had 2x pasop! geroepen maar ze gingen niet aan de kant 2 passen voor dat ik ze passeerde gingen ze de bosjes in. Nou toen het laatste stuk over het mais veld. er was een paard voor mij in zat te denken kan ik die nog in halen of niet? nou toch maar even wat rustiger gedaan. Maar die pony voor mij ging dus nóg slommer dan mij. dus ik wou die inhalen gaat die niet aan de kant. Springt die de laatste hindernis (ik zat er 5 meter achter) dus moest ik weer een rondje rijden zodat ze die balk goed konden leggen. Maar we deden het goed.
Toen uitstappen, hoorde ik die mensen zeggen dat ik associaal hard ging :7 nou ik had er bijna 7 min. over gedaan dus wat hun dan zeggen vind ik heel raar.
tjaa ik kan er toch niks aan doen dat mijn paard toch wel sneller loopt dan die van hun...
vaage lui!
nou nadat ik me daar heel erg boos om heb gemaakt moest ik springen.
ik dacht eerst dat hij zou weigeren voor het muurtje. Maar menneer spring alles!
ik ben trots op hem!
voor die ouwe Kuki van 25 jaar heeft die het héél netjes gedaan!
ik was trouwens nummer 17 :D

ik ben trouwens erg benieuwd hoeveelste ik ben geworden.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:05

Super dames :D!
louiisie - was jij 2e na de dressuur :)?

------------------------------------------

Bij mij ging het super *\o/*.
Dressuur was abnormaal hoog gejureerd, laatste had iets in 180. Ik 219 en was daarmee gedeelde 2e/3e :D! Super blij, maar ze liep ook heerlijk :D!
Cross (de lange) helemaal foutloos :):)! Had ook niet het gevoel dat ze ergens twijfelde :). Ongeveer 1 minuut buiten ideale tijd..
Springen deed ik echt enorm stom en daardoor vielen we door hindernis 3. Telde gelukkig maar als 1 balkje, dus dat was te overzien :).

Uiteindelijk 193 punten en daarmee 3e :D :D!
Super blij en heel moe :7.

louiisie

Re: Cross Holten - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:09

oo dan was ik samen met jou 2de!:D

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:11

Haha ja :D!
Laarzentrekkers had ik later weer nodig voor cross, toen maar ijzerdraad gebruikt, want jij was nergens :+!
Lijst komt in de loop van deze week online :)!

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:26

is goed. kan je ze dan ook al even online zetten?

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:31

Super gedaan! :D En Kukie al helemaal he Louis! :D
Ik had ook meegedaan met men pony!
met dressuur deed ik een F12 proefje, wat voor men gevoel wel goed ging. De jury vond het een erg mooie pony enzo, maar ik moest echt leren men rechterhand stil te houden ( stomme rechterhand :P ) ik had 212 punten dus was opzich wel tevreden! Toen de cross.. was ik helemaal foutloos en ik had een tijd van 6.35 minuten, best snel dus. Was echt super gaaf!
Met springen had ik een balkje en een weigering.. wat best wel stom was.. had een beetje teveel zelfvertrouwen gekregen volgens mij (A) maarja.. :) ik was alsnog 3e geworden :D dus ben wel trots op men meisje!..
ik was btw nummer 2 ;)

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:41

Ik heb wat foto's gemaakt!
Kan ze alleen nog niet online zetten omdat ze op mijn ander laptop staan. Die kan nog niet op internet.

Leuke cross! Geweldig weer en leuke sfeer.
Er waren wel een paar bij die echt asociaal hard gingen. Onverantwoord vond ik dat maargoed dat moeten ze zelf maar weten :)

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:41

nou lin! dat dacht ik :D
je moet echt niet denken dat je pony zoo goed is hoor dat die alles springt! :+ :+
joke! :D
maar ik weet niet of ik volgend jaar nog weer mee doe..
alles word met het jaar duurder ;(

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:46

LadyF, waar stond jij :)?
Ik heb wel 4 mensen met camera gezien :+.

Ik ga ze zo even online zetten ja :j.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:49

Bij de laatste hindernis op maisveld 1 (vanuit de rijders gezien) Dus niet het veld naast de manege. Snap jet? :)

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:50

Ja, dat snap ik :P.
Bij hindernis 12 toevallig (daar zag ik iemand met camera) :D?

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:53

Werkelijk geen idee welke hindernis dat was.. Stond wel bij een hindernis niet midden op het veld. Heb 2 fotos van nr 17 en ook 2 van nr 2
Nr 17 krijgt wel goed voer of niet :=
Ik zal morgen eens kijken of ik de andere laptop kan maken anders moet ik maar even met een sticky werken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:01

Moderatoropmerking:
Ik citeer uit de regels van SGW & Eventing:

Citaat:
Richtlijnen
6) De verslagentopics van de gereden wedstrijden blijven maximaal 2 weken ná de wedstrijddatum open om je verslag in neer te zetten. Daarna gaan ze op slot. De starttijden-topics gaan direct, na afloop van de wedstrijd op slot.
7) Het is niet toegestaan om, in welk topic dan ook, verzoeken tot het maken van foto's te doen. Als iemand aangeeft foto's te willen maken dan is melding daarvan in het voorbesprekingstopic toegestaan. Wil je graag dat die persoon foto's van je maakt, stuur de betreffende bokker dan even een pbtje. Dit om de topics overzichtelijk te houden en niet vol te laten stromen met berichten als "wil je van mij ook foto's maken?" Hetzelfde geldt voor vragen in de trant van "heb je toevallig van startnr. .. ook foto's gemaakt?" Stuur een pbtje aan degene die foto's heeft gemaakt! Verzoeken in de topics worden verwijderd!

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:22

Susy_Q : Ik snap niet waar je berichtje is gebleven, maar zat jij de krant te lezen toen ik aan kwam met de trailer? :P

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:31

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:28

Ik heb ook mee gedaan gisteren.
De dressuur vond ik een beetje tegen vallen. Marshall was vrij sterk en erg kijkerig. Ik had 217 punten en daarmee stond ik 3de in onze ring.
De cross ging heerlijk. Lekker hard, geen weigeringen. Mijn tijd was 6.53. 1 minuut buiten de ideale tijd dus.
Met springen had ik 1 weigering op de muur. Die vond hij toch wel heel erg eng.
Al met al was het een geslaagde dag en ben ik met de 2de prijs (senioren 2) naar huis gegaan.
Ik had trouwens nummer 76.

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:29

Natalie1993 schreef:
Ja, dat snap ik :P.
Bij hindernis 12 toevallig (daar zag ik iemand met camera) :D?

Bij hindernis 12 stond Nishant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:32

Zo, goedemorgen. Stukje van de organisatie is ook weer wakker. Volkomen brak, dat wel :D
Jongens wat een mooi weekeinde hebben we weer gehad!

Misschien nog leuk om te weten trouwens; in de lange cross heeft 1 paard het gepresteerd om slechts op 2 seconden verschil van de ideale tijd binnen te komen. Ik weet niet meer wie de ruiter was, maar het paard heette Kinkey.

O ja, voor de mopperkonten dat de tijd wel met een groot paard uitgezet zal zijn.... Niet schrikken... de tijd was uitgezet met een FJORD :))

Verder vanuit de organisatie ook de complimenten voor alle deelnemers: alles is goed gegaan, geen ongelukken, er is relatief erg netjes gereden, de sfeer was goed en er is erg weinig gemopper geweest dit jaar.
Ik krijg zelf op het secretariaat helaas maar heel erg weinig mee van de wedstrijd zelf, maar er zijn erg veel mensen langsgeweest om nog even te melden dat ze heerlijk gereden hadden en dat het leuk en gezellig was geweest, dus dat is een goed teken.

Thanks!!!

*sleurt zichzelf nu van de bank af om weer naar stal te gaan; de hindernissen moeten meteen weer van het land af, de kantine moet schoongemaakt en terugverbouwd, en het terrein mag weer van vlaggetjes en andere versierselen ontdaan worden :D *
En nu maar hopen dat de juf voor vanavond vooral heeeeeel veel stapoefeningen in gedachten heeft want alleen al het idéé dat ik vanavond fanatiek moet rijden roept visioenen van terug naar bed gaan bij me op :=

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:29

Ik vond het ook superleuk gisteren!
Dressuur 224 punten, was ik wel tevreden over :j Geen idee hoeveelste ik daarmee stond, maar goed.
Cross ging ook goed, op de afsprongetjes na.. :+ Met geen mogelijkheid hem naar beneden te krijgen. Greppel was ook eng, maar toen iemand me inhaalde durfde ie wel achter het andere paard aan.
Springen ging minder, uitgebeld op de 2e van de dubbel.
Al met al best tevreden, en mn complimenten voor de organisatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:40

Jouw fjord maakte zich ook behoorlijk sterk in de springring Sas, ik heb er een stukje van meegekregen.

Die sloot bleek overigens voor meer combinaties niet makkelijk te zijn. Was geen hindernis maar nog de grootste uitdaging voor een aantal combinaties geloof ik :) Er is zelfs iemand bij me komen klagen dat er geen alternatiefje lag voor die sloot :P
Jullie zagen er trouwens wel heel gelikt uit in die flitsende kleurtjes! :j

Djulita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:02

_Sas_ schreef:
Ik vond het ook superleuk gisteren!
Dressuur 224 punten, was ik wel tevreden over :j Geen idee hoeveelste ik daarmee stond, maar goed.
Cross ging ook goed, op de afsprongetjes na.. :+ Met geen mogelijkheid hem naar beneden te krijgen. Greppel was ook eng, maar toen iemand me inhaalde durfde ie wel achter het andere paard aan.
Springen ging minder, uitgebeld op de 2e van de dubbel.
Al met al best tevreden, en mn complimenten voor de organisatie!

Jij zat toch ook in ring 5? Dan stond je met de dressuur 1ste.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:04

Thee mevrouw meld zich hier ook maar even :D ik was startnummer 45 :j

Gisteren lekker rustig aan paard gewassen, ingeladen, opgezadelt en de dressuur gereden. Bleek dat het iets in liep, waardoor ik eigenlijk bijna direct al wel naar de ring kon (was de aller aller aller laatste ;) ). Proef, F8, zelf ging voor mijn idee waardeloos, verstond mijn moeder 1 keer niet (niet H-B maar H-E), paard was nogal over de zeik dat er mensen parcours aan het lopen waren en die steeds langs mijn ring liepen te schreeuwen. Maar goed. Jury vond het gelukkig nog wel redelijk eruit zien (ze zei aan het einde: wat rij je met hem? Ik L1. Oh, zegt ze, niet hoger? Bedankt :+ en ook nog van Ik hou niet van bont, maar dit was aangenaam om te zien. Oh.. Nou, bedankt, maar ik reed wat minder lekker haha).

Paard maar weer lekker op de trailer gezet met veel eten, ondertussen naar Sonja om haar der thee te brengen die ze niet meer wilde |( ( ;) ) en toen een uurtje later maar weer paard opgezadelt voor cross en springen. Cross zelf ging aardig, ging volgens veel mensen veel en veel te hard, maar na hindernis 14 ging mijn alarm op mijn watch af dat de ideale tijd verstreken was. Was echt pissig toen, maar daar was mijn moeder alweer met de woorden 'je had er ook af kunnen vallen'. Nee mam, dat soort dingen doe ik niet :+ .
Lekker lang gestapt, ik loop naar de inrijbak, mag ik de spring ring al in. AAH. Paard was alweer helemaal koud.. Gelukkig nog wel even mogen rijden en toen mocht ik de ring in. Voor een jong paard met GEEN draaivermogen vond ik het een zwaar parcour _O- eerste hindernis had ik ook nog een balk haha. Muur vond ik wel mooi! Heeft mijn moeder nog een mooie foto van weten te maken.

Toen weer lekker paard op stal, voer gegeven, alle troep uit de auto gehaald en koffie gedronken want ik was zo kapot als maar kan (ja Rox, dan moet je ook eerder gaan slapen dan 6 uur smorgens als je om half 9 eruit moet _O- ).
Om 6 uur weer naar de manege voor de prijsuitreiking. Dat was ook wel heel erg hoor :'). Mijn rubriek was uiteraard de laatste, begonnen ze op de 8ste plaats zoveel punten en dat was ik niet. Ik dacht, nja jammer. Dan zit ik er niet bij. Bij de 4de prijs lette ik niet eens meer op, dacht dat het wel gedaan was voor mij haha. Wilde sonja de eerste prijs zeggen, zegt ze ook zo uber geweldig: Ja, ik weet waarom deze persoon heeft gewonnen, want die wilde mij thee brengen vanmiddag _O- Nou, ik had het niet meer. Ik stond tegen de bakrand, achter de rest van de mensen, niemand zag gelukkig dat ik een rooie kop kreeg! Sonja: 'Dit meisje heb ik leren kennen via bokt, onder de naam Roxxiejj. Gefeliciteerd want jij bent eerste :D'. Nou.. je kon me opvegen _O- en ik maar denken dat ik ergens laatste was geworden haha. Had ik gewoon de hoogste score van de dag. Mijn moeder heeft tot gisteravond laat in een deuk gelegen, die snapte er helemaal niets meer van :')

Heb het gisteren nog gevierd in de pizzaria waar wij vaak komen met een fles champagne haha :D

*zoekt nu dus haar bed weer op* :')

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:26

Heey,
Ik deed gister ook weer mee:D
Helaas geen dressuur gereden, want mijn paard is nogal moeilijk te laden en anders moet hij 4x de trailer in.
Dus heb ik er bewust voor gekozen om alleen te springen en te crossen.
Met springen begon hij de eerste seconden weer eens te steigeren, maarja dat doet hij altijd, als hij dan maar eenmaal over de eerste hindernis is, dan springt hij alles :D
Met de cross precies hetzelfde, daar wou hij dat paadje niet in op het begin, dus weer steigeren, dus had me vader hem meegenomen aan de hand en ff meegedraafd tot aan de eerste hindernis, en daarna sprong hij weer alles :D Als hij maar eenmaal op gang is:P De cross was echt weer super mooi!! En gelukkig hadden we er ook mooi weer bij :)
Organisatie bedankt!!