[SGW] SGW Bathmen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Bathmen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 12:33

En? Hebben jullie genoten?

rowo

Re: SGW Bathmen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:15

Ik ben ook heel erg benieuwd :D

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 13:52

nou ik ben al weer!

dressuur liep niet fijn maar toch nog wel aardige punten, 190, maar niet tevreden over mijn proef..
springen was foutloos, en toen de cross begon al niet goed, ik mocht starten en paard stond gelijk op de achterbenen andere kant weer op nog in het hok.. ma toen dus weer verder maar heel de rit niet fijn gereden, ik had geen stuur, ma nog wel foutloos tot aan de hindernis voor de waterbak, daar wou ze echt niet over heen, kreeg der ook niet meer fijn ervoor.. en toen dus uitgeloten!
zaten nog wel fijne sprongen tussen in de cross ma het was voor mij niet meer fijn rijden, paard was een beetje raar in zijn hoofd, maaa goed hij gaat nu even op rust, barchem meld ik ook maar af! ik wil lekker kunnen crossen in niet met mijn hart in mijn keel!

hoop dat er anderen zijn die wel lekker hebben gereden! :P

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:10

Jammer dat je niet lekker gecrosst hebt Wakiekie!

Ik heb wisselende gevoelens... Dressuur ging voor het eerst echt heel erg lekker ontspannen en fijn, resulteerde dan ook in 196 punten en een 5e plek of zoiets. Springen was wel foutloos, maar hoe.... Ik schaam me dood. Try Me wilde erg hard en normaal kan ik hem dan wel redelijk laten lopen, maar dat durfde ik op deze gladde bodem echt niet. Nou goed, laten we het er maar op houden dat het de schoonheidsprijs niet verdiende...
In de cross had ik besloten de greppel te proberen, en als ie zou stoppen, dan toch het alternatief te nemen, Try Me vindt greppels erg eng namelijk.
De cross begon heerlijk, lekker voorwaarts uit het starthok en ook bij hindernis 2 ben ik rechtdoor gegaan. Alles klopte super en ik kon heerlijk doorgalopperen op de rechte stukken. Op de greppel helaas een stop, maarja die was al ingecalculeerd. En toen de hindernis voor het water. Het is echt een gebrek aan mijn ervaring dat ik er niet zo veel problemen op had verwacht, later begreep ik dat het gewoon een moeilijke kijkerige hindernis was door de open onderkant. Ik kwam de eerste keer te simpel aanrijden en de tweede keer stopte hij ook. Gelukkig de derde keer wel er over en daar was ik heel blij mee want wilde zo graag de insprong in het water proberen! Die deed hij echt weer super, heel simpel erin gesprongen zonder ook maar te kijken!
De rest van de cross heel fijn uitgereden.

Gemengde gevoelens dus door de stops op de hindernis voor het water. Maargoed, stom van mij dat ik dat niet beter had ingeschat.

Ik begin wel een beetje te twijfelen of ik volgend jaar al na Chaam de overstap naar het L moet maken. De hoogte zal het probleem niet zijn, maar de lastigere hindernissen dus duidelijk wel. Maar toch loopt de cross altijd wel heel super, op een paar kleine dingetjes na, ik moet er nog maar eens heel goed over na gaan denken en veel trainingen gaan volgen.

Verder vraag ik me af of ik nou zo idioot hard rijd... Ik had maar iets van 6 seconden tijdsoverschrijding en dat met 3 stops! Ik rijd op de lange stukken lekker door, maar in de bochtige stukken en voor de hindernissen neem ik echt duidelijk tempo terug. Vandaag ook in een bocht gedraafd omdat de bodem erg zwaar en de bocht erg scherp was. Iemand enig idee??

Oeps, is toch wel een heel verhaal geworden, maar krijg ook zoveel twijfels...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 15:22

Martine, ik denk dat het ook voornamelijk een kwestie is van meer routine bij jullie. Je crosst eigenlijk te weinig om door het seizoen heen een fijn ritme op te kunnen bouwen. Aan het einde van het seizoen worden de crossen toch wat lastiger en als je dan in verhouding weinig crosst/trainingen volgt dan valt het gewoon niet mee.
Jammer dat je de hindernis voor het water verkeerd had ingeschat! Dat is echt zonde. Misschien is het voor jou prettig als je met een ervarener iemand de cross zou kunnen verkennen die je op dit soort dingen kan attenderen.

Wat betreft je "harde rijden" kan ik niets zeggen. Dat zou ik moeten zien. Maar met 3 stops en dan 6 seconden te langzaam, zou ik wel zeggen dat je idd veel te hard gereden hebt. Of stond de tijd misschien te ruim?

De overstap naar het L na Chaam? Als ik je verhaal zo lees, zou ik persoonlijk nog even mee wachten tot halverwege het seizoen. Wat heb je er aan als je op "kijkerige" hindernissen vaak een stop hebt? Vergeet niet dat je vanaf het L verliespunten kunt rijden en daar heb je niets aan. Kun je beter nog wat meer wedstrijden in de B meepakken en trainingen om de "kijkerige" hindernissen te oefenen.
Wel super van je dressuur deze keer!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:43

Wat balen voor jullie beide, dat jullie niet fijn gereden hebben. Jullie hadden je afsluiting van het seizoen vast anders voorgesteld.

En wat die hindernis voor het water betreft, daar stoppen er altijd heel veel. Mensen doen vrij makkelijk over die hindernis, mar je moet daarna naar beneden en je kijkt direct in de waterbak. Veel paarden schrikken daar toch van!

Bathmen is trouwens volgens mij niet echt een cross waar mensen veel problemen met de tijd hebben, maar 6sec overschreiding met 3 weigeringen is wel erg weinig :+

En wat voor greppel zat er in de cross dan? Ben wel benieuwd :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:48

Bedankt voor je reactie Simone, daar heb ik zeker wat aan en dat is ook de reden dat ik mijn twijfels hier plaats!

Ik denk dat je over dat ritme zeker gelijk hebt, heb dit jaar maar 5 wedstrijden gereden. Wil inderdaad graag met een meer ervaren iemand de cross lopen, denk dat ik daar veel van kan leren, en dan krijg je het voorval zoals van vandaag al een stuk minder snel.

Denk niet dat de tijd te ruim stond, moet zeggen dat ik na de stop bij de greppel er wel gelijk langs ben gegaan, dus dat heeft niet veel tijd gekost. Maargoed, misschien het tempo op de lange stukken wat terug.

Over de overstap naar het L denk ik precies hetzelfde, hij moet eerst zekerder worden op de kijkerige hindernissen.
Was trouwens wel heel blij dat hij het water zo in sprong, in ieder geval iets om me geen zorgen over te hoeven gaan maken voor het L!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:50

rowo schreef:
En wat voor greppel zat er in de cross dan? Ben wel benieuwd :)

Was een coffin (geloof ik...) Eerst heel slingerig naar een boomstam(metje), dan op een paar galopsprongen een greppel en dan weer op een paar galopsprongen een boomstam. Het ging naar de greppel ook nog wat naar beneden en daarna gelijk weer omhoog.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:54

Das idd een coffin, wel leuk zeg :j Die heeft er voor de B nog niet eerder ingezeten!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:55

Daarom vond ik het ook een leuke uitdaging om te proberen! Je mocht er ook gewoon langsrijden trouwens.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:56

Langs de greppel bedoel je? Beetje raar alternatief of niet! Ik ben benieuwd naar een foto!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:58

Klopt, was ook niet echt een alternatief te noemen, de witte vlag stond een meter naar links naast de greppel.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 16:00

martinev schreef:
Klopt, was ook niet echt een alternatief te noemen, de witte vlag stond een meter naar links naast de greppel.

Dat zie je wel vaker idd.
Dacht overigens dat in het B alleen een halve coffin is toegestaan.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:02

Deze was afgevlagd als 11 (??) ABC

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:30

ik ben wezen kijken vanmiddag.
Mandy, daar in dat gat, waar boomstammetjes liggen. ( hindernis voor het water, hadden ze er nu een greppeltje gegraven. De B paarden moesten eerst over de boom, daarna konden ze over de greppel of erlangs, hij was links breder afgevlagd, waardoor ze konden kiezen en dan als C een boomstammetje.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:34

Ik ben ook weer terug, ook met gemengde gevoelens.

Bij de dressuur had ik moeite om Jer bij de les te houden en hij ging tijdens de galop dan ook nog even lekker hard door de volte :+ ...(weet hij al wat er verder op het programma staat????) Maar toch 199 punten en (volgens mij) een vierde plek.
Springen ging wel helemaal super, wel in een regenbui dus we waren gelijk wakker. Kon hem goed controleren en hij maakte een paar mooie sprongen. Foutloos.
Dan de cross... De problemen bij de start lijken over, hij stond te dribbelen in het starthok, oortjes erop en hij pakte direct super aan. Ik kon onderweg echt genieten, reed alleen wel (veel) te langzaam want in de (haarspeld!)bocht tussen hindernis 9 en 10 begon mijn horloge al te piepen (dat betekent voor mij dat er nog 20 sec te gaan zijn voor de ideale tijd :D). Dus op de tijd heb ik maar niet meer gelet. De coffin (hindernis 11 inderdaad,Martine) ging helemaal goed, maar bij het water ging het fout. Eerst een weigering op de hindernis vóór het water en toen nog 2 op het water zelf. Enorm balen want de laatste paar keer (Gorssel, Texel) ging het juist zo goed.
Hoe lang ik erover nadenk, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat ik te simpel heb aangereden op hindernis 12 en 13. Ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat hij zou stoppen op 12 en als ie stopt is het feest ook gelijk over, dan wil ie niets meer. Dus.. eigen schuld dikke bult.
Wel jammer om het seizoen zo af te sluiten!!

Vond het wel een uitdagende cross waarvan we weer veel geleerd hebben. Ik ben aan de ene kant blij dat hij zo goed aantrok en ik ook eens kon genieten van de cross ipv keihard werken, maar dat heeft er wel toe geleid dat ik niet scherp genoeg was bij de waterbak EN DAAR BAAL IK VAN!!

Volgend seizoen eerst nog een (paar keer) in de B en flink trainen en dan een in het L een poging wagen, want als ik terug kijk op dit eerste seizoen ben ik toch wel heel tevreden.

@ iedereen die een weigering had bij het water: twas gewoon een rothindernis!
;)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:58

3 reacties tot nu toe en 3 keer een wisselend gevoel :(:) Erg jammer vooral als het de afsluiting van het seizoen is, die wil je toch graag goed rijden.

Ik ben dan toch benieuwd of de cross erg pittig was of kijkerig :j

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:14

mijn pony had niet zo'n zin in de dressuur dus tja.. was beetje aan het hupsen.. haddden 174 punten niet heel erg slecht maarja ook niet heel goed..
springen waren ze foutloos en cross ook foutloos en 5 sec binnen de tijd dus super..
we weten niet of ze nog in de prijzen zit want we zijn meteen gegaan.. moet morgen zelf dus dan zien we dat wel weer..

vind de cross niet echt heel erg pittig en kijkerig vind ik ook wel mee vallen.. heb de B pony's gelopen en de L paarden.. dus 2 rondjes...

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:14

pittig viel wel mee! eerder kijkerig, die sprong voor de waterbak is dan misschien voor een enkel B-paard nog net teveel gevraagd.. ma je weet niet waar het echt aan licht. Zo denk ik nu ook, misschien dacht ik te makkelijk over die sprong en ging het daarom mis!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:46

Ik heb een leuke dag gehad bij de waterbak.
De meeste paarden die daar stopten waren te moe of de ruiter reed te hard of onoplettend.
Helemaal niet erg, daar leren we alleen maar van :D
Ik heb vandaag veel leuke paarden gezien! sommige ponyruiters sloegen hun pony volgens mij uit automatisme bij de waterbak, maar de meeste ponyruiters reden netjes.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:46

Ik ben ook weer terug. Ben super tevreden. Helaas was voor mij dit de laatste cross van het seizoen.

Dressuur ging voor mijn gevoel heel fijn. Maar met 187 punten stond ik 6e. Springen foutloos en de cross ook foutloos en 18 seconden voor de optimale tijd dus ook geen tijdfouten. Toch nog een 4e prijs gewonnen :D

Volgend seizoen gaan we L proberen!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:29

Simmie schreef:
En? Hebben jullie genoten?

Ik iig wel! ;) Heb gelukkig veel positieve reacties gehad op 'mijn' cross

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 19:39

Dat is fijn Dorien! Morgen kom ik zelf kijken naar wat je hebt neergezet!

Uitslagen staan overigens al op de site!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:52

Zie dat ik maar twee weigeringen aangerekend heb gekregen. Dan hebben ze die bij de greppel niet meegerekend denk ik, vreemd! En ik heb exact op de optimale tijd gecrosst, nog sneller dan ik dacht dus.

Net nog even met een vriendinnetje geevalueerd en dat vrolijkt me wel weer een beetje op. Vandaag was gewoon niet lekker door die water hindernis, maar in alle voorgaande crossen had ik hooguit 1 stop, die nog wel te verklaren waren, hindernis 1 of de laatste, niet de meest kijkerige hindernissen.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik vandaag heb gezien dat de kijkerige hindernissen wel een probleem waren. Nou ja, vol goede moed naar volgend jaar!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:54

Gefeliciteerd Tierania, jij kan de L makkelijk aan!

Verder dus nog wisselende resulaten, op naar de volgende keer!

@ jantine: ik weet waar je bedoelt, klinkt wel erg leuk. :)