[SGW] SGW Hattem 10-10-2009 - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

SGW Hattem 10-10-2009 - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 16:39

volgens mij was er nog geen verslagen topic?

mijn verslagje..
dressuur ging echt bagger voor mijn gevoel..maar hadden we toch nog 197 punten.
toen cross gelopen.. en inderdaad water was ik wat twijfelend voor en die trakhener helemaal maarja wilde het toch graag proberen.. en de puntjes want die hadden we nog nooit gesprongen en die hindernis 20 AB..nouja gewoon rijden niet te hard ivm gladheid sommige stukken.
springen hadden we helaas een weigering op hindernis 6 de triple. daarna wel weer super verder.
cross ging echt super lekker.. water goed bijna uit stap erover heen geduwd dus iedereen klappen en schreeuwen enz.. op naar de trakhener.. en hoppa leek wel een mini huppie ging net zo goed.
puntjes gingen ook super.. die hindernis 20 werd ik me beugel kwijt.. en tja durfde het niet door te drukken omdat je dat weer B onderaan hebt staan dus daar zelf een volte gereden.. 1 weig dus door de finish.. maar zelf echt een super gevoel :D dat we de finish bereikt hebben wel natuurlijk buiten de tijd maarja had meer zoiets van we springen de hindernissen tijd kijken we maar niet na

tientjeh

Re: SGW Hattem 10-10-2009 - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:56

joehoeeee hier ook een heel blij iemand.

Na al mijn wantrouwen en schade die ik op had gelopen in Gorssel, weer een top gevoel over vandaag!

Dressuur ging matig, toch 198 punten. Springen vergat ik even te rijden in de dubbel, dus een balk eraf, later nog 1tje.

30 sec voordat ik de cross in moest, werd hij stilgelegd, vanwege een val. Heb dus 10 min moeten wachten. Niet echt een fijn gevoel. Daarna van start. Alles ging uit het boekje. Zo ken ik Uk weer. Trakhener geen probleem, evenals de puntjes. Afsprong ging super mooi met smalletje erachteraan. Water ging net hard zat. Uk ging als een speer en voelde als vanouds. Wel wat buiten de tijd. Maar een super cross gereden en dat terwijl hij toch vrij pittig stond!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:24

heb overigens de ambulance op de zandweg tussen 2 en 3 ingehaald. Hij bleef rijden en ging uiteindelijk toch helemaal links, dus ik kon erlangs! :Y)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:10

Super!

Hier een minder blij iemand. Dressuur ging voor zijn doen redelijk maar 175 punten, viel me tegen. Springen foutloos

Cross ging zo ontzettend goed! Toen nummer 12, de laatste galopsprong voor de hindernis en hij zag het water en stond zo stil. Nog een keer aangereden, 2 meter voor de sprong stijl omhoog. Ik heb hem nog achter 12 laten kijken en ben nog naar 12 toegestapt. Maar 3e keer aanrijden staakte hij al wel 5 meter voor de sprong. Hij vertrouwde het gewoon niet met die helling erachter. Ik kon ook niet heel brutaal aanrijden omdat ik dan te hard zou gaan. Had ook niets uitgemaakt want hij staakte steeds meer en kwam steeds hoger op.

Ik vond het zo jammer.. Ik heb alle mooie sprongen niet kunnen doen. Het water blijft toch echt een rotpunt voor mij! Morgen waarschijnlijk nog ff naar broekland om de afsprong in het water te oefenen. Het is gewoon zonde want de rest gaat super.

Ik was trouwens niet de enige die uitgesloten was, alleen in het L al 18 :oo

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:17

Nou voor mij een minder goede dag.

Dressuur ging wat slordig, 184 pnt.
Springen prima, Foutloos

Toen de cross, hindernis 1 t/m 4 gingen goed en op 5 ging het mis hij weigerde, nog een keer aangereden ging er bijna stilstaand overheen en wat er toen gebeurde weet ik niet zo goed, gleden enorm uit ofzo maar we lagen samen op de grond!! Zo ontzettend balen, er waren zoveel leuke hindernissen voor de ervaring bij...

Helaas dus...

De rest goed gedaan!
Laatst bijgewerkt door Chantal op 10-10-09 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:21

Lag jij bij dat afdakje Chantal? Dat gebeurde net voordat wij eraan kwamen lopen. Heb je dus nog wel over 4 zien vliegen denk ik.
Na jou was een schimmel; een hele grote.... Die sprong zo hoog over de sprong onder dat afdak dat de amazone tegen het dak klapte. Zag er pijnlijk uit!

Later werd het dakje er ook uit gehaald voor de paarden. En terecht vind ik.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:23

Balen van jullie dames! Ik vond het bij 4 en 5 erg waterig en glad!

Was er eigenlijk nog een fotograaf?

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:27

Anne_GTI schreef:
Lag jij bij dat afdakje Chantal? Dat gebeurde net voordat wij eraan kwamen lopen. Heb je dus nog wel over 4 zien vliegen denk ik.
Na jou was een schimmel; een hele grote.... Die sprong zo hoog over de sprong onder dat afdak dat de amazone tegen het dak klapte. Zag er pijnlijk uit!

Later werd het dakje er ook uit gehaald voor de paarden. En terecht vind ik.

Haha ja dat was ik denk ik }:0

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 18:54

ja fotograaf ben ik ook wel benieuwd na..

uhm zag wel iemand met een grote schimmel en zelf helemaal zwart terug komen..

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:56

Hier mijn verslagje:
De dressuur ging bar slecht. Ik had ook maar 10 minuten losgereden en dat gaat met Otto echt niet. Gewoon eigen schuld, beter plannen, ik was wel op tijd aanwezig maar waar die tijd gebleven is??? En ik was mijn nummer vergeten op te doen (terwijl ik hem altijd netjes op doe met de dressuur) en ik moest terug naar de trailer om hem op te halen.
Hij liep met z’n neus in de lucht, ik kon er niet aan rijden, ging niet mooi de hoeken door en liep overal naar te kijken, kortom erg slecht en ik schaamde me dood. Ik was nog een beetje bang dat ik nu door de dressuur niet zou mogen crossen, dat zou wat zijn.
Maar toen ik later de punten zag: 184 ptn! M.i. volledig onterecht, maar de jury is er immers voor opgeleid nietwaar? :P Maar wat die 7 combinaties die onder mij geeindigd zijn hebben gedaan, geen idee.
Ik had er ruim 5 uur tussen zitten dus twee keer de cross gelopen. Erg mooi en erg gezellig.
De trakhener vond ik eigenlijk wel een leuke uitdaging. Als je aan komt galopperen ziet het paard het gat niet goed, dus hopelijk springt ie hem in één keer. Als hij eenmaal gestopt is en het gat van dichtbij gezien heeft dan wordt het wel een probleem.
Ik vond de hindernis na de trakhener de lastigste, die dikke boomstam met heg erachter. (ik reed trouwens in de M)
Maar goed, toen het springparcours. En dat blijft voor ons toch steeds het grote struikelblok. Ook vandaag weer… Drie weigeringen op hindernis 5. 1, 2 en 3 voelden heel goed aan. 4 ging niet zo elegant waardoor ik ook een klap in m’n gezicht kreeg van z’n hals en op 5 stopte hij drie keer. Hij galoppeert er heel normaal op af en ik denk steeds: Nu springt ie! Maar dan stopt ie op het laatste moment. Misschien dat hij hem de vierde keer wel had gesprongen maar ja, dan is het al voorbij hè. Dus helaas, het was een SGW zonder cross voor mij.

Ik hoorde dat de rietkap-hindernis gesloten werd. De L heeft hem nog wel gesprongen, maar daarna werd hij eruit gehaald. Het verhaal dat ik gehoord heb is dat er iemand zijn hoofd gestoten had. En dat schijnt een aantal jaren geleden ook al eens gebeurd te zijn, ondanks dat de hindernis ruimschoots voldoet aan de gevraagde ruimte boven de sprong.

Omdat ik de laatste tijd een paar keer ben uitgebeld is het al weer een tijdje geleden dat ik gecrosst heb. En volgende week staat er weer een M-cross op het programma. Daarom wil ik morgen persè iets crosserigs gaan doen. Heeft er iemand zin om mee te gaan trainen? Ik dacht zelf aan Alice in Biddinghuizen, maar als ik ergens anders met iemand mee kan trainen kom ik ook graag daarheen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 19:09

@ motje.. jammer van je springen..
lijkt me heel erg balen dat je alles gedaan hebt en dan niet kunt crossen.. gelukkig nog niet mee gemaakt..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:36

xxitsmexx, jammer van je weigering, maar je mag echt tevreden zijn met rondkomen met 1 weigering. Netjes gedaan!

Tientjeh, ik had je al gesproken, maar nogmaals hardstikke gaaf joh! Fijn dat er "geen vuiltje aan de lucht" bleek!

Chantal, ook jou sprak ik al. :(:) Gelukkig hebben jij en je paard er niets aan over gehouden!

Marieke..... een hele dikke troostknuffel. :(:)
Wat ontzettend balen dat Ot je zo laat zitten, terwijl je laatste springwedstrijden foutloos gingen.
Helaas kon ik niet blijven om je aan te moedigen met het springen zoals ik beloofd had. Er was nl een autocross in het dorpje waar Sim staat en we moesten echt om 15 uur terug zijn, want toen was er pauze en konden we Sim thuisbrengen. Anders hadden we tot half 7 moeten wachten eer we terug op stal konden.

Mijn verhaal:
Ik stond gewoon 2e na de dressuur met 203 punten. :oo Ondanks dat Sim best een net proefje liet zien maar wij veel beter kunnen voor mijn gevoel, bleek de jury dus behoorlijk onder de indruk van onze rit. Sim liep wel heel erg ontspannen en daarmee lekker los door het lijf.
Afijn, springen. Springparcours stond gewoon op de juiste hoogte en na Ysselsteyn vorige week had ik totaal geen zenuwen voor het springen. Sim liep weer fijn en foutloos rond. :+: Wel een beetje jammer dat ik, na mijn goede uitgangspunt na dressuur en springen, de cross vrijwillig zou gaan verlaten ivm de trakhener.

De cross! Zo gek is dat; je gaat met zo'n ander gevoel van start als je van te voren hebt bedacht dat je na hindernis 14 stopt. We gingen lekker van start. Sim was weer gretig en 1, 2, 3 gingen lekker om in te komen. 4 en 5 waren twee steiltjes die schuin achter elkaar stonden. Je kon of schuin op 1 galopsprong of 4 recht aanrijden, linksom draaien om 5 ook recht aan te rijden maar dat kostte veel tijd. Ik had besloten om schuin te gaan en dat deed ik ook maar Sim kronkelde zich raar over 4 waardoor we 5 niet gingen redden en ik in een flits besloot linksom te draaien. Sim sprong 4 zodanig dat het ook niet leek alsof we de schuine lijn gingen doen. Daardoor kon ik ook mooi naar links doorwenden en konden we 5 ook normaal springen.

Op het laatste moment schrok Sim een beetje van de greppel van hindernis 6 waardoor we stil stonden. Jammer! Even een aanmoedigend tikje opnieuw aanrijden en Sim sprong 'm simpel.
8 en 9, ook het fijnst in een schuine lijn te springen, gingen wel heel fijn en precies pas! En alweer op weg naar de dikke boom en het holle pad. Tot en met hindernis 14 liep Sim fijn rond en deed ze goed haar best, jammer dat ik ging stoppen "he, ben er nu al...". Staat mijn hubbie op het veld tussen de wijnvaten en de trakhener en roept: " de trakhener is aangepast, lager en de boomstam er op meer naar voren gelegd.
Ik besloot, ook omdat ik er goed voorstond, toch de trakhener te proberen, maar helaas Sim stopte op het laatste moment toch. Nog een nieuwe poging gedaan omdat ik eigenlijk overtuigd was dat ze dan wel zou springen, maar helaas. Stop nr 2 op de trakhener. Toen heb ik afgegroet en heb vrijwillig de cross verlaten.

Ondanks dat ben ik heel tevreden over Sim. Tis pas haar 3e L-cross, zoveel ervaring heeft ze nog niet en de L-crossen die ze heeft gelopen waren wel degelijk een verschil met het B! Ze doet gewoon op alle hindernissen haar best ondanks dat ik soms kan merken dat ze bepaalde dingen spannend vind. Ze doet het toch voor me. Dat ze op de trakhener stopte is jammer, maar geeft aan dat dat nog gewoon too much is voor haar.
We gaan hier gewoon verder op oefenen, komen volgend jaar terug en springen dan de trakhener in een keer!

Ik kijk alweer uit naar Barchem!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:00

Citaat:
Ik hoorde dat de rietkap-hindernis gesloten werd. De L heeft hem nog wel gesprongen, maar daarna werd hij eruit gehaald. Het verhaal dat ik gehoord heb is dat er iemand zijn hoofd gestoten had. En dat schijnt een aantal jaren geleden ook al eens gebeurd te zijn, ondanks dat de hindernis ruimschoots voldoet aan de gevraagde ruimte boven de sprong.

}:0 Toen stond ik daar ook al te kijken. Was een bokker := Zij had nadien ook behoorlijk hoofdpijn. Vandaag zag ik plaatsvervangend sterrenstelsels bij dat meisje met die schimmel. Het ging niet raar of onbenullig met aanrijden, ze had een mooie afstand leek het maar het paard sprong er vrij ruim over en was groot. Dus voor de ruiter was bijna geen plek meer over.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:57

Wat later dan gepland ben ik vanmiddag nog even in Hattem geweest. Heb van een aantal combinaties foto's, moest tussendoor nog wat dingen regelen... Zal straks/morgen nog wel even wat online zetten.

Voor mijn gevoel vielen er dit jaar meer combinaties uit dan voorgaande jaren.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:15

ik ben ook alweer een tijdje terug :)

De dressuur ging niet zo goed. een baggerbodem en 4 kinderwagens die langskwamen was net iets te veel. Bij 1 jury stond ik 10 van de 12 en bij de andere 2de...
Voor het springen was ik zenuwachtig. Geen idee waarom, maar ik reed als een krant. Sunny deed goed haar best en we hadden een balk.
In de cross was ze iets te gretig :) Bij de afsprongen ging ze zo'n eind naar beneden dat ik de volgende hindernis voor bij reed. Netjes gekeerd en als nog aangereden. Ik was hierdoor helaas wel buiten de tijd (15 sec.) in de einduitslag ben ik tweede geworden!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:32

Super itsme en tientje!

Jori, jammer!
marieke, wat ontzettend balen zeg!
Chantal, oeh wel balen, niks bezeerd?
Simmie, jammer van je 2 stops, maar wel super dat je dan zelf vrijwillig verlaat voor Sims +:)+

Renske, jammer van je 'voorbijrijding' super van je 2e plaats! +:)+

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 01:03

@ xxitsmexx: Goed gedaan!

@ tientjeh: Fijn dat het weer goed ging, en had je wel je zwaailicht aan toen je die ambulance inhaalde? :P

@ jori_x: Jammer dat je niet alsnog door het water kon rijden, kon je niet achter de volgende aan?

@ Chantal: Balen joh, zijn jullie allebei okee?

@ Simmie: Goed gegaan toch? Nu maar verder oefenen met trakheners.

Dus dat was het wat er mis ging in mijn springparcours, de support van Simmie ontbrak ~~}> . Verder was de jury partijdig, de wind stond verkeerd en er landde een UFO achter nummer 5. ;-)

@ renskek: gefeliciteerd! Maar dat je reed als en krant vind ik een beetje algemeen, was het een Telegraaf/Volkskrant/AD/NRC? (dat is een heel verschil hoor)

En ik heb ook nog wat bokkies gemeet: Simmie, Jipje_Niekje, xxitsmexx. Ondanks m’n slechte rit vond ik het een erg gezellige dag.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 07:54

Motje, echt verschrikkelijk jammer van je springparcours! Vooral door blijven oefenen :)

Tientjeh, super dat je weer zo lekker in je ritme zit. Vasthouden dit!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:25

Renske van harte gefeliciteerd met je 2e plek! Knap gedaan weer!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:36

@Renske: Gefeliciteerd met je 2e plek! Je ging echt superstrak bij ons over de hindernis en die daarna!
@Tientjeh: Super dat je het vertrouwen weer helemaal terug hebt! Je ging bij onze hindernis in ieder geval netjes!
@Simmie: Fijn dat je uiteindelijk wel lekker heb kunnen rijden, hoorde via de portofoon dat je toch gestopt was. Maar volgend jaar knallen jullie erover!
@xxitsmexx: Goed gedaan hoor!
@jori_x: Balen dat je paard het niet vertrouwde, volgende keer weer beter.
@Chantal: Balen dat jullie zijn gevallen, hopelijk hebben jullie er niks aan over gehouden!
@Marieke: Balen dat Otje niet meer wou aanpakken in het springen. Helaas kan ik niet rijden anders had ik wel graag ergens willen trainen.

Bij de Rabobank hindernis waar ik gisteren zat (L was 18, M was 19 en Z was 18ab) geen problemen gezien. In het L kwamen er maar weinig combinaties bij ons langs, ik denk dat wij misschien de helft van de L ruiters maar langs hebben gehad. In het M en Z werdt dan weer wel erg goed gereden. Verder had ik een erg gezellige dag en vond ik de cross pittiger als andere jaren. Aan het eind van de dag kreeg ik het behoorlijk koud, maar na een lekkere warme douche thuis was ik weer lekker opgewarmd ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:38

Renske, gefeliciteerd met je 2e plaats! heb je nog zien springen.
Marieke, balen dat hij je soms zo in de steek kan laten. Net nu je weer een fijn gevoel hebt.
Simone, ik had je al gesproken en begrijp het ook helemaal!

weet iemand trouwens nog hoe het is afgelopen met nummer 56. Dat vrouwtje wat was gevallen en met de ambulance werd gehaald?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:41

Benthe, moet zeggen dat dit ook wel de pittigste cross was in het L tot nu toe. Er gingen er onwijs veel uit in het L. dat viel mij wel op. Zijn er niet veel rond gekomen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:43

Ik heb gister niet eens meegekregen dat er iemand met de ambu is opgehaald. Las wel dat jij 'm inhaalde tijdens je cross Jantine.
Weet je wel wat en waar er gebeurd is?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:50

Volgens mij was het bij de afsprong gebeurd. Paard kwam terug richting finisch. Dus denk dat het daar ergens gebeurd moet zijn. Wat ik hoorde is dat het paard bij de afsprong aan het struikelen is gekomen... maar wat er verder gebeurd is weet ik niet. Vrouwtje was nog wel aanspreekbaar.

Kwam inderdaad op het zandpad tussen 2 en 3 de ambu achterop. Wist op dat moment niet zo goed wat ik moest doen. Maar gelukkig ging hij zelf al aan de kant.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:52

Da's eigenlijk ook stom. Je moest toch al wachten voor je van start ging, hadden ze je beter kunnen laten starten als de ambu uit het parcours was geweest. Beetje gek.....