Op 38-jarige leeftijd zal begin volgend jaar een lang (heel lang
) gekoesterde droom van mij (hopelijk) in vervulling gaan: een eigen pony bij onze nieuwe woning! Ik heb al bijna 20 jaar niet meer gereden
en heb last van fibromyalgie (pijn aan pezen, banden en spieren en snel moe) maar zou dit echt ontzettend graag willen! Het idee is puur recreatief te gaan rijden, veel buitenrijden, maar dagelijks gaat waarschijnlijk niet lukken... ik hoop in ieder geval 2 tot 3 keer per week
en verder gewoon lekker tutten en met de kinderen ermee bezig zijn. Ik heb een zoon van 7 (die het wel leuk vindt) en een dochter van 5 jaar (die absoluut stapel is van paarden) die dan ook (onder begeleiding natuurlijk) op de pony zouden willen/kunnen rijden.Nu de vraag: welk ras raden jullie mij aan? Ik zou in ieder geval voor een koudbloed gaan, maar twijfel nog tussen haflinger, tinker en fjord. Zijn er mensen die vanuit hun ervaring een advies kunnen geven?
Springt er een ras uit die wat minder vaak rijden geen probleem vindt?
Vergt een tinker door zijn behang veel meer verzorging of valt dat mee?
Natuurlijk begrijp ik dat iedere pony zijn eigen karakter heeft, maar misschien valt er toch wel iets over te zeggen, ook omdat ik fibro heb en er meer mensen hier zijn die hun ervaringen kunnen delen...
Hoop op veel reacties!
, zou dat gaan? 
ben een nieuweling op het forum, al een tijdje 'stiekum' aan het meelezen en me lekker aan het voorbereiden....
het dromen erover is al leuk!