[SGW] 3 molen oefencross Stompwijk 4/10 - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

asbadedas

3 molen oefencross Stompwijk 4/10 - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 15:30

Ik heb maar even een verslagentopic aangemaakt :-) Ik hoop dat iedereen het net zo naar zijn zin heeft gehad in Stompwijk als ik vanochtend!

Mijn verslagje:

Moest om 10.04 starten als nummer 16, toen ik in de losrijbak kwam bleek dat het iets inliep dus ik moest na 10min losrijden al starten. Eerste rondje moesten zowel Jill als ik er nog dan ook nog inkomen. Hindernis 5 vond Jill medium, dus even een rondje gedraaid voor poging 2, prima! Daarna nog 2x de weg kwijt geraakt met mijn duffe hoofd, goed voor een oefenrondje dus ;-) Ik was wel blij dat ze meteen het water in ging, ook al was het in stap.
Rondje 2: Jill had er zin in en leek precies te weten waar ze heen moest, ze trok dan ook regelmatig een goede sprint, maar ik wilde graag met meer controle rijden dan voorgaande oefencrossen. Gelukkig was ze goed terug te nemen (dit trouwens ook ivm de verschillende korte/scherpe bochten in het parcours) en heb ik een mooi gecontroleerd tweede rondje gereden, foutloos! De hindernissen die me bij het lopen erg tegenvielen wbt hoogte, 13 en 14, gingen supermakkelijk en ook het water leverde geen problemen op!
Filmpje van mijn tweede rondje: http://www.youtube.com/watch?v=bc566JHvryg

Dit was de eerste keer dat ik paarden hoog startte dus ik vond het erg spannend, maar ik ben supertrots op mijn paardje, ze was onwijs braaf en ik heb heerlijk gecrosst! Ik vond de organisatie goed, alles werd duidelijk uitgelegd en het starten ging heel relaxed. Goede sfeer ook!

Ik ben benieuwd naar de verhalen van de rest!

LovingTweety

Re: 3 molen oefencross Stompwijk 4/10 - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:11

Het was GEWELDIG!

Ik heb Mo nu iets meer dan een maand, dus allemaal heel spannend.
Bovendien doen er niet zo heel veel (of behalve wij helemaal niet?) andere tinkers mee dus je wilt toch iets bewijzen :+

Naja, nadat we er dus een uur stappend over hebben gedaan om er te komen, stond Mo gefascineerd te kijken naar alle paarden en hindernissen. Wooooow!

Erg gaaf!

Heb nog een half uur echt stil gestaan. Gezien we nog lang zat moesten wachten had inrijden weinig extra zin, zoveel conditie heeft ze nou ook weer niet.
Naja, daarna toch een paar sprongetjes gepakt, en dat ging prima dus niet teveel ;) Goed is goed.

Zowel het oefengedeelte als de cross zelf gingen helemaal goed! Ik ben zooooooo trots op mijn tinkermeisje :D Ze heeft alles gesprongen en we zijn zelfs door de 'waterbak' heen gegaan :D

Al met al helemaal geweldig! Ik heb genoten en ik geloof Mo ook :D

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:35

Klinkt goed eef. Springtinkers zijn cool!!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:40

Nou ik heb me werkelijk waar vermaakt, alleen terug op stal was het niet zo best, maar eerst mijn verslag!

Ik heb eerst flink lopen stressen, want ik dacht dat udet zon bangbroek was daar, en dat hij dus niets zou springen! Gelukkig had hij er super veel zin in! Wat een paard!
Eerst een uurtje losgereden(wilde op tijd zijn) wat sprongentjes, hij begon met twee weigeringen bij het kruisje, maar daarna heeft hij niks meer geweigerd. Toen begon mijn eerste rondje! Heerlijk! alles relaxt gesprongen behalve 5, ben wel door de vlaggetjes gegaan.

Vervolgens het tweede rondje alles in 1 keer! Wauw wat een paard! en dat voor een uitgekoersde draver en een draver die bang was voor springbalken. Na een jaar flink trainen hebben we samen toch een lage cross kunnen doorstaan! Heerlijk

Thuis aangekomen deed udet flink Flemen en raar krampachtig in de hals trekken, dat wees dus op slokdarm verstopping!!!! Was mijn dag zo goed, moet dat zo eindigen :( Dierenarts er bij, effe slangentje in zijn maag en tadaa het was weg!!!

Ben nu wel vet moe! Volgende zondag oefenspringen in nootdorp!!

(ps: weet iemand toevallig hoeveelste ik geeindigd ben? Saskia levering met Udet Sunshine)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:46

Sas, je bent 11de ;)

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:50

dank je wel eef! en wat ben jij geworden! ik vind het wel een stoere tinker! haha crosstinker, ga je trainen voor vlietlanden:P?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:53

Oh gelukkig dat het weer beter ging! Had hij te gulzig gegeten ofzo?

Ik wilde het rustig aan doen, dat is namelijk tegenwoordig meer dr instelling nu ze bijna 5 maanden drachtig is. We vertrokken voor het eerste rondje en ik dacht waar is mn rem :+ Naar sprong 13 wilde ik de galop corrigeren en dacht zo oh best leuk om hier dan stil te staan en omdraaien (sorry fotograaf die daar stond).

2e rondje was ik op alle bochtjes e.d voorbereid en ging ze echt lekker. Soms wat vroeg af maar met die hoogte redt ze zich wel. Laatste rechte stukje zelfs een sprintje getrokken naar de finish (echt fijn zo'n uitwijkweiland!).

Zat nog beetje te twijfelen of ik zou wachten op de prijsuitreiking, maar toen ik erachter kwam dat we de palisaden niet hoefde en waarschijnlijk niet mochten springen (had niet zo goed parcours gelopen :o )zijn we weg gegaan. Had beter kunnen blijven want nu liep ik mn deken mis 8-)

Ik vind altijd erg gezellig en leuk geregeld daar, echt knus wedstrijdje!
Laatst bijgewerkt door Talida op 04-10-09 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:00

nou niet gedronken na het crossen en snoepjes toe gestopt, beetje dom van ons, maar daar leren wij ook weer van.

en die fotograaf was mijn mams, in dat hoekje :P whaha

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:08

Sorry mams van sasika :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:11

Gefeliciteerd Tal +:)+ Had je toch moeten blijven blijkbaar :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:13

Ach Psst heeft de honeurs waargenomen en de zoenen in ontvangst genomen hahahahaha

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:30

Gefeliciteerd Talida! Ik zag idd de deken liggen, vroeg mij af wie die vergeten was :D

Ik was overigens 19e, maar een lol hebben we gehad :D

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:31

nou eef das toch vet netjes! eerste keer met een paard wat je paar weken hebt!!!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:34

Incl. zoenen idd :+

Nou maar meteen mijn verslagje.

Bob was superbraaf! In het 1e rondje nog wat twijfels en stonden we her en der stil zodat hij eerst de hindernis kon inspecteren voordat hij er over heen ging maar we hebben alles gesprongen! Het water stapte hij ook redelijk snel in, Bob moest wel eerst even proeven of het lekker water was haha :D

2e rondje ging echt heel fijn. Het is nog wel lastig om hem in 1 tempo te laten lopen maar ach hij is 4 ik vind dat ie het heel knap gedaan heeft!

Hindernis 1
Afbeelding

In het veld
Afbeelding

LovingTweety, dat kan niet Tal d'r deken zijn geweest want die heb ik voor haar meegenomen ;)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:41

Welke maat istie? :+

Bob heeft echt super zn best gedaan +:)+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:42

Bob is inderdaad een hele leuke haflinger :-) Stoer hoor, met zn 4 jaar :-)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:42

Die laatste lijkt wel ergens in limburg ofzo, echt leuk!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:48

Hey! Dan heb ik samen met psst samen losgereden!

Hihi, nou er lag nog een paarse deken iig.

Ja Sas, ik ben ook erg trots hoor!! Mijn dametje.

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:00

Nou hier is mijn verslagje. Ik ben weer eens super trots.

Eerst een half uurtje naar het terrein gestapt en ben lekker los gaan rijden. Alleen gleed ze een paar keer goed uit, dus maar even rustig aangedaan.

Toen de start...nog nooit gehad met Nirvana. Het ging van 3,2,1 start en ze gaat lekker eigenwijs achteruit en ronddraaien. Dus even korte metten mee gemaakt en we waren onderweg. Alleen het heuveltje nummer 8 gingen we rechtdoor. We gingen simpel weg te hard en het water deed ze met een lichte twijfeling in draf.
En het 2e rondje wilde ze weer niet starten en wou weer achteruit weg. Weer even aangepakt en voor de rest een super rondje. Voor de brug al iets terug genomen om nu we nummer 8 in 1 keer te doen en zelfs een galopje door het water.

Kan er niks aan doen ik ben weer een tevrede klant!! Alleen mijn style moet ik echt aan gaan werken. Was zeker bagger.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:28

En hier mijn verslag! :D

Ik vond het toch best spannend zo voor de eerste keer! Had met Tweety ook nog nooit eerder gesprongen en sowieso al maandenlang geen hindernis meer gezien :)) Maar gelukkig sprong Tweet het allemaal makkelijk.
Tijdens het inrijden kreeg ik een hoop opmerkingen over dat ze een oog mist, dat weet ik ook wel hihi :+ Maar wat kan ze goed springen zeg :D Na een paar sprongetjes tijdens het inrijden had ik er helemaal vertrouwen in en tijdens de cross heeft ze dan ook niks geweigerd :D Behalve de waterbak dan :P Nou ja ze stond er al half in voordat ze doorhad dat het water was maar wilde toen dus ook echt niet verder. Gelukkig kwam Rakker en aan en toen wilde Tweet er wel achteraan. We hebben ook erg goed samengewerkt want ik heb haar ook weer bij een andere hindernis geholpen :D
Verder dacht ik van tevoren dat hindernis 8, het heuveltje, een probleem zou worden maar dat ging prima :)
Ja en toen moesten we nog helemaal terug naar de wei stappen, dat viel niet mee zeg. Nou ja het was voor mij vermoeiender dat voor Tweet want ze had nog best de vaart erin :))

Ik vond het echt superleuk en zo te horen is het voor jullie ook allemaal een geslaagde dag geworden!

Dat was wel even schrikken zeker Sas! :\ Gelukkig is het goed afgelopen.

En bedankt Eef dat ik op Tweet mee mocht doen! :D

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:29

Talida schreef:
Welke maat istie? :+

Bob heeft echt super zn best gedaan +:)+

Ik heb niet gekeken maar ik denk een 195. Het lijkt me in ieder geval wel een deken die Tal gaat passen :j

Ik ben echt trots op Bob! :D

Apple jouw hubbie heeft ook een hoop mooie plaatjes geschoten!
Laatst bijgewerkt door psst op 04-10-09 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:30

Ja jij en Rakker was erg grappig :D En wij allemaal maar schreeuwen! :D

Ach, voor een half blinde 19 jarige deed ze het perfect!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:32

Ik was ook trots op mammie in spe, zij zelf ook wel geloof ik
Afbeelding

Ach wellicht zijn d'r gewone dekens wel te klein aan het eind van de winter!

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:33

Leuke foto, Talida!! Smile!!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:34

Ik heb jullie ook gezien! Nog nooit zoveel bokkers herkent!