Al ongeveer 5 jaar zit ik een beetje te dubben wat ik wil. Ik heb verschillende wedstrijden dressuur gereden, endurance, thuis sprongetjes gemaakt(want op wedstrijd vond ik dat wat eng). Maar eigenlijk het allerliefste wou ik crossen..Ik ben al heel vaak meegeweest en heb toen veel meegeholpen dus ik weet wel hoe het allemaal in z'n werk gaat. Thuis heb ik een eigen pony, alleen hij is bang voor alles..Ik hoef niet te proberen om ergens anders een parcoursje van 30 cm te gaan springen want ik weet toch dat hij dat doodeng vind..Daardoor ga ik het ook doodeng vinden. Ik vind het súperleuk om thuis lekker te oefenen met springen, maar meestal bij 60-70cm vind ik het wel spannend worden. Vooral omdat ik bang ben dat hij niet goed uitkomt. Nu staat hij helaas stil vanwege een peesblessure.
Nu hebben we thuis ook een hele lieve tinkermerrie van 9 jaar jong. Mijn zusje heeft er altijd op gereden. Maar is 2 jaar geleden gestopt. Ik heb er af en toe ook wel eens op gereden. En heeft samen met mij ook een endurance goed uitgereden. Ze vind het leuk om te springen. Maar nu is mijn vraag, kun je met een tinker ook een SGW rijden? Ik ben van plan met haar te gaan starten om conditie op te bouwen. Om oefenspringwedstrijden te gaan rijden en om te oefenen in Ysselsteyn(waar jaarlijks een SGW gehouden wordt). Maar heeft iemand tips om niet meer zo bang te zijn? Ik wil zo graag een keer op wedstrijd springen, maar is dit haalbaar met een tinker?
Hier een foto van haar, ze zit hier wel in wintervacht! Ze is dus absoloot niet fors!

Bedankt voor het lezen! Graag een berichtje terug!
Nou dacht het mooi niet!