.Mijn broeken slijten dus best wel snel, ik heb ook een suede zit op mijn zadel.
Zou de slijtage minder zijn als je gewoon een lederen gladde zitting zou hebben.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
) nodig heeft....
Sonja"]
[quote="Cowgirl schreef:zo'n 4 maanden met 1 broek.
ik heb er nu 2 gekocht bij peterspijkergoed.
Ik vind dat niet zo kort als je ze dagelijks draagt en dagelijks rijdt 

Cowgirl schreef:Nee ik trek geen rijbroek aan en rommie..... wel eens met een joggingbroek op een westernzadel gezeten![]()

). Citaat:De meeste engelse ruiters hebben van dat kunstof lederen zitvlak, die zijn niet te verslijten. Kosten dan ook wel ongerveer 100 euro. Misschien een idee om zoiets in een spijkerbroek te zetten.
Lijkt me er op zich best lachen geblazen. Serieus.
En die heb ik nou al anderhalf jaar.. ze zijn alleen een beetje vaal geworden.. maar verder is er nog niks mee aan de hand. Natuurlijk heb ik ook nog een spiksplinternieuwe voor nette gelegenheden
Mijn zitvlak is trouwens van gladgereden suède. Ik gebruikte eerst ook andere broeken maar die zijn van veel minder stevige spijkerstof.. die wranglers zijn echt stug zeg maar. De wranglers die voor casual gebruik zijn... die zijn ook van veel dunnere stof.. dat zit misschien ook wel iets fijner als je niet op je paard zit
Maar ja wij leven op ons paard..
Met mijn eerste broek doe ik alweer bijna 2 jaar
Worden wel vaal en een beetje groenig zelfs aan de binnenkant, maar het rijdt heeeerlijk
Ik moet binnenkort wel weer nieuwe hebben, want ze worden te kort
Ik heb 2 broeken met lengtemaat 34 en 2 met lengtemaat 36, en zelfs de 36 wordt al te kort
Ik moet dus maatje 38 lengte hebben

Mijn broeken gaan dan niet zo hard, maar misschien zijn er wel meer mensen als ik die de broeken ook buiten het rijden dragen. Niet meer als ze zo vaal en verkleurd zijn natuurlijk (loop je voor joker), maar wel als ze er nog goed uitzien. Op die manier gaat slijtage nog harder natuurlijk. XoNo schreef:Hoezo is dat? Misschien is de kwaliteit wel gewoon *piep* met peren?Mijn broeken gaan dan niet zo hard, maar misschien zijn er wel meer mensen als ik die de broeken ook buiten het rijden dragen. Niet meer als ze zo vaal en verkleurd zijn natuurlijk (loop je voor joker), maar wel als ze er nog goed uitzien. Op die manier gaat slijtage nog harder natuurlijk.
loop ik dus ff voor gek