[WN] Cas fjordenhengst 3,5 jr ohz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cas fjordenhengst 3,5 jr ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:58

Even een korte samenvatting.

Cas is het paard van mijn vriend. hij heeft hem 2 jaar geleden gekocht om western mee te rijden. Helaas mist de klik volgens mijn vriend en voelt hij zich te groot voor hem. Sinds een aantal weken staat Cas dus te koop en hebben wij momenteel een appaloosa merrie op proef staan. Vandaag wilde mijn vriend toch weer eens een test ritje maken op zijn fjord. Hij vind het maar moeilijk moeilijk om een keus te maken.

Moet hij nou toch zijn fjordje houden of zal hij voor de appaloosa gaan?

Wat vinden jullie van deze cobinatie?

Mijn vriend rijd ongeveer 2 jaar en Cas is 3,5 jaar dus verwacht geen hoogstandjes ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en tot slot even een foto van de nieuwe merrie die op proef is.
Afbeelding
helaas nog geen fotos ohz.

Nou ik ben benieuwd, brand los :j

meikie

Re: Cas fjordenhengst 3,5 jr ohz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:00

Voor een fjord heeft hij zeker ruime gangen, mogelijkheden genoeg dus om wat verder te komen met goede training. Maar die appaloosa is ook een heel mooi dier!!!

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:02

gewoon gaan voor cas ! hij ziet er zo super mooi uit en zo te zien mooie gangen en het past toch makkelijk.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:02

Hmm, de nieuwe appaloosa merrie heeft qua ras en uitstraling mijn persoonlijke voorkeur. Wat een knappe merrie! :)
Verder vind ik zo op de foto's je vriend niet op een storende manier te groot, ik vind het wel kunnen hoor. Als het een heel rank paardje was geweest, had het er misschien raar uitgezien. Nu vind ik het gewoon kunnen.

Tsja, verder kan ik geen mening geven. Hij zal toch echt zelf het paard moeten kiezen waarvan hij denkt dat het beste bij hem past, qua niveau en uitstraling en karakter. Ik begrijp uit je verhaal dat hij nog wel even de tijd heeft, dat is fijn. Ik wens hem succes met de keuze!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:10

Brave fjord en mooie ruime gangen. En betreffende groot vind ik ook nog meevallen.

Hou er rekening mee dat de fjord nog behoorlijk de breedte in kan gaan.

De merrie ziet er ook wel leuk uit, maar is denk ik wel een stuk alerter.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:11

'k vind je vriend niet te groot voor de fjord. 'k denk dat hij er nog een hoop lol aan kan beleven.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:13

Wat een gave fjord en leuke combi!

Merrie is mooier, maar dat komt door het aparte. Denk dan dat je eerder het gevoel van tegroot krijgt op die merrie (rank gebouwt) dan op de fjord.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:18

Wat een mooie fjord, hij was toch al verkocht? en nu weer te koop? zo zonde, hij is erg mooi, ik vind hem mooier als die appaloosa merrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:20

Hij was onder voorbehoud verkocht.... Dat is door omstandigheden niet door gegaan.. dus nou hebben we hem weer opnieuw te koop aan moeten bieden...

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:20

Ik vind de fjord geweldig, heb wel iets met fjorden, vroeger ook veel gereden maar niet het westernpaard bij uitstek tenzij je vooral recreatief en trail achtige dingen wilt doen. Dus voor de western zou ik ook voor de appaloosa gaan maar buiten dat vind ik de fjord dus geweldig.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:30

Ik vind Cas een erg mooie fjord! Maar die appaloosa is ook een leuke! Qua grootte zit je vriend Cas niet in de weg, past er gewoon goed op :j Ik vind het een mooie combinatie om te zien :) Succes met de beslissing!

Jacqie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:19

Ik vind het er netjes uit zien, en niet te groot hoor!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:28

tja, de klik moet er wel zijn , maar bedenk dat een appie in de regel ook geen makkelijke paarden zijn, daar moet je echt een klik mee hebben en deze oogt behoorlijk fit
zo'n hoofd naar beneden rijden is ook niet simpel

cas daar in tegen loopt van nature al erg gemakkelijk zo te zien en de combinatie oogt helemaal niet verkeerd
ik kende verschillende fjorden die heel goed kunnen westernrijden en net zoveel appies waar je beter wat anders mee kan doen

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 05:17

Ik vind jouw vriend en Cas de Fjord een hele mooie combinatie samen, past goed bij elkaar, het is een mooie Fjord om te zien met ruime gangen.
Vind Cas op de foto's niet echt een hengsten uitstraling hebben maar dat kan door de foto's komen.
Persoonlijk ben ik minder weg van de Appaloosa, maar dat is mijn mening hoor.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 06:16

Tsja mijn mening weet je, bij twijfel niet wegdoen. Die klik komt echt nog wel (ik spreek uit ervaring) en hij is zeker niet te groot voor Cas. Cas groeit de komende jaren echt nog wel door.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 06:59

Appie's hebben vaak grappies :-) maar dat zal de tijd gaan leren ;-) Ik vind de Fjord er kick uitzien en de combi helemaal niet verkeerd. Nou hou ik niet appie's dus daardoor zal ik zeker bevooroordeeld zijn ;-)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:02

Ik zou voor de fjord gaan. Cas is pas 3,5 die groeit nog wel en hij doet het al zo braaf, daar heb je gewoon een leuk paard aan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:24

Ik zou zeker de fjord houden, heeft een dijk vaneen uitstraling en zo keurig lopen op een jonge leeftijd (helemaal met een vrij onervaren ruiter) kom je niet zo gek vaak tegen..
Maar ja, je vriend moet zelf kiezen en op zijn gevoel afgaan. Lengte hoeft hij zich zeker geen zorgen over te maken dat past prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 07:50

Bedankt voor alle postieve reacties. Volgens mij heeft hij zijn keus al gemaakt. hij wil het volgens mij toch nog met Cas proberen :D
Hij vind de appaloosa ook heel leuk is een heerlijk dier om mee te werken en lekker nuchter. Maar niet zo nuchter als Cas. (maar appaloosa is ook nog maar net zadelmak)
hij heeft nog een week bedenk tijd...
Als we hem wel houden, laten we hem wel castreren zodat hij nóg braver word. voornamelijk buiten :j

We shall see!! 8-)

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 09:44

Ik vind manlief ook goed op de fjord passen nu heb ik niks met appies Vind ze helemaal niet leuk ook het karakter niet maar goed luister naar je eigen gevoel dat lijkt mij het beste.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:23

ok dit zeg ik niet puur alleen zelf als fjordenfanaat, maar san is ook geen dunenn slungel en Cas ook niet, vind de appaloosa fijner dan cas, r zijn zat fjorden die western doen/deden, aan cas weet je nu al wat je hebt, aan black beauty nog niet.
een band krijgen met je dier krijg je pas als je r intensief mee bezig bent, dag in dag uit, ik heb de eerste 3 jaar ook weing band gehad met haakon, pas toen we voor t eggie ginegn zeg maar is dat wederzijds uitgegroeid.

Hij moet zelf beslissen maar bij twijfelk geen akties gaan ondernemen, want dan komt vaak spijt om de hoek kijken, en spijt komt altijd te laat.

castreren zou een goeie zijn

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:26

Het is altijd moeilijk om anderen om een mening te vragen als je zelf de beslissing moet nemen.
Voor western zou ik nooit voor een Fjord gaan, die zijn daar nu eenmaal niet voor gebouwd. Ik ga absoluut voor een Appaloosa maar alleen als het een Amerikaanse is. De NAS is voor mij geen Appaloosa.
Een Fjord vind ik ideaal voor de wagen maar ik blijf het geen rijpony's vinden. Veel te stug en lomp.
Maar dat is MIJN mening en anderen kunnen daar natuurlijk heel anders over denken. 8-)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:42

Zeker als het niet om top wedstrijd niveau western gaat, zou ik naar de combinatie kijken en niet naar het ras stickertje wat op het paard is geplakt.

Als jou vriend zich veilig voelt op de fjord en hij doet het braaf, waarom dan een appaloosa omdat het specifiek een westernras is?

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:45

ik ben natuuurlijk voor de fjord haha
Ik vind het er zeker neit verkeerd uitzien. mooie gangen en niks niet te groot.
Maar het moet wel goed voelen!
En die appaloosa met blanket is ook wel errug mooi hoor..

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:03

Leuk om te horen dat hij misschien toch voor Cas kiest. Jullie hebben hem toch ook al een tijd? Is ie buiten zo'n hengst dan?
Veel plezier nog met hem :D