[SGW] SGW Lisse - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Lisse - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 11:55

Ben benieuwd naar de resultaten van vandaag!
Het is iig prachtig weer!

WolinLotte

Re: SGW Lisse - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:47

Het is weer een leuke vriendelijke cross geworden vind ik en dat voor 3 dagen opbouw-tijd :) .

Blijft een mooi bos het Keukenhof!! :D Even de cross gelopen samen met iemand die morgen gaat starten, we waren gezellig weer met z'n viertjes, het clubje van Ede 8-) . En natuurlijk nog even gezellig met Wim Grens staan kletsen en de cross doorgenomen..

Ik hoop dat iedereen een fijne rit heeft gehad!! :j

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:51

Ik ben zo trots op mijn paardje :)
Ik heb zelf het springparcourtje gedaan, maar ik scheet zo in mn mooie grijze broek, dat ik de cross niet aandurfde, dus heeft mijn vriendin die gesprongen met mijn paard, en wat was ie braaf zeg! Hij heeft alles gesprongen, alleen de waterbak niet gedaan, maar dat wist ik van te voren wel, hij houdt niet zo van water :) :+
Hij was echt heel braaf, en is nergens van geschrokken, ben echt trots op hem!! :D ( was btw zijn eerste ervaring met een cross :D )

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:39

Volgens mij mag dat toch niet? Zelf het springparcours doen en iemand anders de cross?

Ik was mee als groom :-) Onze combinatie is tweede geworden in de eerste groep van de BB. Minder dan 1 punt verschil met Nr1. Volkomen eigen schuld, op de laatste hindernis in het springparcours een suffe balk dus als ze die niet hadden gehad dan hadden ze gewonnen :-) (of net iets sneller waren geweest in de cross ~~}> )

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:52

Zo, ben net thuis! het was weer een super gave cross!

Het springparcours ging hartstikke goed, helemaal foutloos gereden! Hij had er echt zin in vandaag!
Toen op naar de veearts, alles was goed (hartslag 64) dus we mochten de cross starten.
Hij werd helemaal druk toen we naar de start toe liepen en had we hadden er beide onwijs veel zin in :) Toen we het signaal kregen om te starten galoppeerde hij gelijk hard weg, en hij sprong gemakkelijk over de eerste hindernis!
Hij zette de vaart er goed in, en alle hindernissen gingen heel braaf, lekker hard gecrossed door de bospaden. Waterbak ging ook in 1 keer goed, toen kwamen we alleen bij hindernis 12. En we kwamen gewoon veel te hard aan, daardoor weigerde hij. Opnieuw aangereden en toen sprong hij gelijk goed en de finish sprong hij weer gelijk. Was echt supertrots op hem! Al gewoon omdat hij het springparcours foutloos deed en ik niet hard hoefte te werken om hem daar doorheen te krijgen. Hij had er gewoon echt heel veel zin in! Zijn harslag was nu 68, maar 4 hoger dan voor de cross, dus heel goed!
Uiteindelijk was onze tijd 4 minuut 45!
EN we hebben de 5e prijs gewonnen!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Ben weer onwijs trots op m'n fjordje :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:57

Ik mag morgen :)

Jammer dat je het zelf niet aandurfde Daniekjuh!
Gefeliciteerd met je combinatie Apple!
Netjes hoor Sjorsias!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:05

Ik ben kapot :\...
Schrijf vanavond wel even een verslagje met een fotootje erbij :D.

Zijn de uitslagen ook nog online te bekijken :)?

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:09

sjorsias & Apple: Gefeliciteerd met jullie goede uitslag :D
Daniekje: De volgende keer ga je wel gewoon hoor je springparcours ging ook super!! en nu weet je dat je paard het netjes doet dus de volgende keer ga je gewoon knallen.

Ja ik ben vanochtend ook op stap geweest :D

Springparcours ging goed, was foutloos maar eingelijk niet tevreden over mijn rijden daar , maar vooruit maar weer.

Cross ging stuk minder, ik krijg hem niet naar sprong 2 toe stond al stil op het bospad met geen mogelijkheid mee voorwaarts te krijgen stond ik half in het bos :+ , denk misschien gaat hij achter de volgende aan.... :S maar dat ging hij in eerste instantie ook niet doen, maar daarna toch maar wel, alleen toen hebben we wel "een klein beetje" de sprong gesloopt :o. Op sprong 3 kwam die weer wat terug maar wel goed overheen gekomen 4 5 6 gingen goed 7 weigering (mijn eigen stomme schuld) 8 9 goed
10 het water :P met veel pijn en moeite over de boomstam heen gekregen en daarna ben ik de bosjes in gegaan :P hij vond het water eng.
11 ging weer goed en 12 kwam hij iets terug en daarna netjes erover heen.

uiteindelijk redelijk tevreden

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:13

Zo ik ben ook al weer even terug. Hier mijn verslagje..

Nirvana was heel erg relaxed en ik was blij hiermee. Het springparcours was naar mijn idee wel laag en dat werkte niet echt in mijn voordeel. Ik had dus ook 3 balken en 3 strafpunten voor de tijd. Maar ach ik mocht in ieder geval de cross rijden en deze ging super.
Alleen op hindenis 2 kwam ze iets terug. Deze vond ze waarschijnlijk te wit en de waterbak nam ze eigenlijk wel goed.
Dus ik kan alleen maar zeggen dat ik super trots be op mijn meisje.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:35

Woehoe ook ik ben weer gedoucht en wel achter de computer gearriveerd... Wat een super ervaring!

Springparcours ging goed, Jill werd op het laatst alleen wat enthousiast waardoor ze een mega sprong nam op de laatste hindernis, maar ze was iig weer wakker (tijdens losrijden een beetje suf). De cross in dus!!
Hindernis 1 & 2 geen probleem, 3 ook niet, toen door naar de manden.... Ik wist dat ik daar rustig moest rijden vanwege de superscherpe bocht die vlak na de 2de manden kwam, maar helaas ben ik toch de bocht uitgevlogen en lag ik ernaast (wel zacht gevallen in de bladeren ;-))... Er maar weer op gegaan en door naar de driehoekjes, waar ik ook weer rustig moest rijden, maar dat ging gelukkig erg goed (ik keek wel uit om nog een keer uit de bocht te vliegen), 9 goed, 10 goed, op naar het water maar dat vond Jill niet zo'n goed idee, ze stopte en keerde al om op de heuvel ernaartoe, haha... Bijna weer eraf gevallen maar gelukkig optijd omgedraaid en maar gelijk erlangs gereden om verder gedoe (en een nat pak) te voorkomen. Laatste stukje ging weer zonder problemen!

Jammer van de val dus, maar ik ben supertrots om mn paardje, ze was ontzettend braaf! En natuurlijk ben ik ook een beetje trots op mezelf ;-)

Ben benieuwd naar hoe de rest ging, was door de hectiek de startnummers van de andere bokkers vandaag vergeten dus heb niet echt op zitten letten..

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:03

Leuke verslagen.
Ik mag morgen!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:20

De meeste gingen wel lekker dus!
Heb je toch mazzel dat je door mochtrijden As want dat mag dus echt niet (vanweg evt inwendig letsel wat je dan opgelopen kan hebben enzo). Maar wel lekker gereden verder dus.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 16:34

Moderatoropmerking:
dit topic is bedoeld voor de ritverslagen, andere zaken graag in het voorbesprekingstopic zetten. Offtopic reacties verwijderd.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 16:42

Hmm interessant, ik vroeg nog heel netjes aan de mevrouw-van-de-hindernis of ik nog door mocht gaan en dat mocht dus ja dan weet ik 't ook niet natuurlijk

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:36

Soms zit het mee.... :D

Ik ben helemaal trots op mijn jonkie. Springparcours hier en daar wat slingerend maar foutloos. Daarna de cross waar ik ook het meest opzag tegen nr. 2 omdat die wel errug wit was. Hij ging wel terug naar draf maar ik kon hem mooi doordrukken. Veel sprongen uit draf gedaan omdat hij het toch wel moest bekijken maar tussendoor begon hij lekker te galloperen. Water schuifelde hij ook zo in, hij stond wel echt te trillen, arm paard. Daarna met een boog om een aantal mensen heen naar het heksenoog en door de finish, foutloos! Ben supertrots op hem, en ondanks alle tijdfouten toch nog een 10e plek.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 18:39

He wat fijn Talitha! Op naar de volgende!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:41

Sjorsias gefeliciteerd met je 5e plek :D

Whitje, wat jammer van je cross :\. Nummer 2 was ook erg kijkerig en spierwit dus dat snap ik wel.

Whitewoman, jammer van je springparcours.

Asbadedas, verder niet pijn gedaan? Inderdaad, tegenwoordig mag je niet meer verder rijden na een val.

Mooi resultaat met je jonkie Canter +:)+

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:47

zo ik ben ook weer thuis, helemaal kapot maar wat heb ik genoten zeg! De dressuur ging prima, wel een rotterrein maar al met al een fijn proefje wat resulteerde in 204 punten. Die hadden we vast binnen ;)

Daarna het springen, ik was best zenuwachtig (ben anderhalve maand terug in het M springen er enorm hard afgedonderd dat ze zelfs dachten dat ik mn bekken had gebroken) en dit was dus de eerste keer weer, maar joh ging prima ze was wel lekker heet. Bij de dierenarts ook alles goed gelukkig :)

Toen de cross in man man wat was ze heet ze ging knoerthard! In zo'n bochtig parcours is dat dan nog best lastig, heb volgens mij ook alleen maar hoooo hooooo geroepen tegen dr. Alles ging heel goed, tot de bloemenhaag, maar dat wist ik eigenlijk al want ik was daar al wat onzeker over dus daar had ze zoiets van woow daar staat ineens een hindernis dus daar helaas een stop, toen toch heel netjes eroverheen gegaan en weer verder gescheurd. Wilde bij de afsprong het alternatief nemen, maar eigenlijk kreeg ik haar niet op tijd terug en toen ineens stonden we er al af, ze sprong er supernetjes af niet te groot en gewoon echt heel mooi dus ik ben echt zooo trots had ik nooit gedacht dat ze dat zou doen. Ook bij het water heeft ze bovenverwachting gepresteerd, ging op het heuveltje gewoon al in stap dat ze het vertrouwen en de tijd kreeg om even alles goed in te schatten en toen had ze al zoiets van ooo dit ken ik wel dus liep ze uit zichzelf er in draf in en hebben we onze weg verder prima vervolgd. Met een tijd van 5.25 (iets buiten de ideale tijd dus) zijn we gefinisht :D :D Helaas had ik een 5,9 voor de stijl dus jammer genoeg geen winstpunt, maar toch ben ik supertevreden en heeel erg trots op mijn topknollie!

Savan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:55

Leuk dat iedereen zo lekker heeft gereden!

Ook ik heb het weer super naar mijn zin gehad!
Springen foutloos en de cross ook! Heb echt super genoten!

Iedereen die morgen nog gaat Suc6!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:01

Leuk verslag hetismij, kan me voorstellen dat het springen even spannend was.
En Savan kort maar krachtig, goed gereden. :D

Ik moest trouwens bij de dierenarts tussen het springen en de cross alle beschermers er afhalen, erg onhandig als je daar alleen staat. Hebben ze dit de hele dag volgehouden of zijn ze er op een gegeven moment mee gestopt?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:03

Wij moesten ook tussen springen en cross alles er vanaf halen :\ Dat heb ik ook nog niet eerder meegemaakt (wel op het einde, maar niet tussendoor)

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:05

Ik ben ook zeer tevreden met mijn jonkie :-)
Springparcours foutloos, ondanks alle slingers en konijnesprongen. Cross ging ook lekker. Bochtjes in het bos zijn wij zeer gewend, dus ik kon aardig doortuffen.

Enkelen van jullie heb ik nog gezien :wave: (maar ik kan me voorstellen dat niemand mij herkend heeft :+ )
Asbadedas, jammer van je val! Wel mazzel dat je door mocht.
WW, jammer van het springen.
Canter; leuk he?! ;-)
Daniekje, volgens mij mag dat niet :D Maar wel lekker dat je paard een fijne ervaring heeft opgedaan.
Whitje, meer mensen hebben last gehad van de (ontbrekende, opvallende) kleur van hindernis 2 :D
Goed zo, Sjorsias!

Ik heb onderweg meerdere mensen foto's zien maken, dus ik ben heel benieuwd of ik daar nog wat van terug zie.

Veel succes voor iedereen die morgen gaat!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:05

Zo heb het over leeft lisse :D

Onze trailer stond helemaal achter aan dus we moesten ruim 15 min lopen naar het spring terein, dus toen we klaar waren met de dressuur heeft millie de auto om gereden en toen stonden we lang het spring terein :D

Dressuur ging lekker voor mijn gevoel, maar helaas 179 punten
Springen ook lekker meneer wou allen de ring niet in :+ en ging gillen als een merrie :o
op H 1 een pech balkje maar voor de rest foutloos!
Cross ging ook lekker, over de hindernisen waar ik me druk overmaakte nam hij zo, en de wat makelijkere ging hij toch wat twijfel achtig over heen :+
Bij de bollenmanden, kwam hij terug, A sprong hij, B stopte hij, opnieuw aan gereden goed er over heen en C twijfel van mij aangezien ik tussen de bordjes wou blijven maar een ander gevoel had stopte hij ook, Rest wel foutloos dus ik ben apen trots!!! Op naar neede :D

Was ook wel erg warm en benauwd :(

Mooie verslagen allemaal, en de gene die niet zo lekker gereden hebben, volgende x beter!!

Apple ik ook :+

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:18

Lasko heeft het weer goed gedaan :)

Met dressuur 188 punten. Springen ging foutloos en de cross ook.
Ik ben weer erg tevreden!

En nog 3e prijs gewonnen :D

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:20

Ja die beenbescherming afdoen was volgens mij de hele dag al, niet handig in je eentje inderdaad (en uitkijken met de uitstekende paaltjes in het opritje, paard bijna overheen gestruikeld)...

WestBest: ik heb je wel gezien met losrijden maar wist niet dat jij het was, haha ;-)
Canter: wel gaaf die tiende plek ondanks je tijdfouten, blijkbaar zijn er dan heul veul mensen niet foutloos door de cross gekomen?
Jetske: gefeliciteerd met je prijs!