Geheel besmet geraakt door bokt vriendinnetje JoyRider heb ik me voor 17 en 18 oktober samen met haar als een als equipe opgeven voor de TREC wedstrijd 't Gooi in de T1.
En aangezien ik eigenlijk geen idee had wat me te wachten stond
, vond ik het toch wel erg verstandig iets meer over de TREC te weten te komen. Piecon is natuurlijk de aangewezen persoon om veel van te leren over deze leuke sport! De middag begon met een stukje theorie uitleg over alle TREC onderdelen, de POR, de MA en de PTV. Over het maken van de kaart voor de POR en allerlei nuttige tips daarvoor
. Zal ik ooit alles onthouden??Daarna stond er een POR rit van 45 minuten op het programma, waarin een aantal trikkie punten en een baken zaten. Valt nog niet mee om een route goed te rijden, want zelfs op deze 45 minuten hebben we een stukje een foutieve route gereden
, maar het baken hebben we dan weer wel gevonden
. Na de POR kwamen de MA en PTV aan de orde op het terrein Piecon. De oefeningen die we in de trail ook tegen komen, die deed Jacqie met 2 hoeven in haar neus, maar daarnaast waren er ook veel moeilijkere onderdelen.
Jacqie was aanvankelijk een beetje tegendraads (erg hengstig) maar gaandeweg werd ze weer haar zelf en deed ze erg haar best op de voor haar onbekende hindernissen.
Mocht ik voor deze TREC cursus al het idee hebben dat ik niet goed wist waar ik aan begon toen ik me inschreef voor de wedstrijd op 17 en 18 oktober, nu weet ik het zeker
. Maar JR en ik gaan er gewoon voor in het kader van 'Lol met je knol" en genieten zullen we dat weekend zeker, want dat hebben we op deze TREC cursus ook met volle teugen gedaan!Piecon bedankt voor jullie enthousiaste uitleg en gastvrijheid. Jullie gedrevenheid is erg aanstekelijk
!! Jeddah bedankt voor het maken van de onderstaande foto's!Oh ja, dat m'n helm voor geen meter goed zit, dat weet ik. Die was door een stalgenoot 'geleend'
en het duurde even voordat die zat zoals ik graag zou willen.Hmmm wat staat ons vandaag allemaal te wachten....?!

Het rijden onder de takken.

Sprongetje, als springruiter ben ik niet echt in de wieg gelegd...

De sla-om. Zekerheidshalve doen we deze maar in de jog

De 'klim'.

En natuurlijk een 'afdaling'.

Een sprongetje over een vaste hindernis.

Nu moeten we eigenlijk door het water....

...maar Jacqie was niet van plan haar voeten natter te maken dan zo

Al met al toch mijn wereldpaard
!!
) merrie, ze heeft pit, maar tegelijk gaf ze je ook zoveel vertrouwen met het springen enzo 
Nu zijn we er klaar voor

.