[WN] Steamy na 4 weken revalidatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FindingJack

Steamy na 4 weken revalidatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 22:28

Vandaag weer bij Steamy wezen kijken! Willem is nu 4 weken met de revalidatietraining bezig. Hij heeft er afgelopen week een paar keer opgezeten en tot nu toe lijkt alles nog goed te gaan. Steamy is uiterlijk heel erg aan het veranderen. Hij heeft meer billen gekregen :stampen: een mooie brede rug en zijn schouders worden ook heel mooi bespierd. Hij beweegt echt veel beter, minder op de voorhand. Ook zijn gangen zijn veel soepeler geworden.
Afbeelding
Eerst mag hij altijd even dollen van Willem. Hij komt overigens altijd een dagdeel buiten dus het is geen verkapt losgooien.
Afbeelding
Linker galop.
Afbeelding
Rechter galop.
Deze kant was een groot probleem en nu heeft hij er geen moeite meer mee. Hij loopt nu duidelijk niet meer op zijn voorhand te hangen.
Afbeelding
Hij zou niet misstaan in de hogere dressuur zo te zien!! Hij gaat veel meer gedragen draven nu ook.
Zijn fokster Monique was er ook om te kijken dus als laatste nog even een foto van het trio....fokster,trainer en paard. Geweldig hoofdje heeft hij toch!! :mrgreen:
Afbeelding
Hij blijft nog 1 week bij Willem en dan ga ik hem halen. Willem vind het nog te vroeg om hem de clinic mee te laten lopen omdat hij nog niet echt klaar is met revalideren. Martin komt hem 15 September controleren.
We gaan nu dus vol voor de futurity!!

Woody2015

Re: Steamy na 4 weken revalidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 06:32

Ik vind he zoooooo knap ;)
Ben echt blij dat het allemaal goed is gekomen!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:06

Wat fijn joh dat hij zo vooruit is gegaan! Hopelijk heb je het geduld om op deze rustige manier door te gaan met hem, zodat hij alle tijd krijgt om zichzelf zo sterk te maken, maar dat komt vast goed ;)

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:39

*\o/* *\o/* ;) ;) *\o/* *\o/*

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 21:30

Fijn dat het zo goed gaat! Nu ga ik hem vast zien op het NK in Beilen ;)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 09:50

Jaaa, dat gaat nu helemaal goedkomen!!!!! :Z

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:51

Wat gaat ie nou al weg..... heb je dat wel met mij overlegd :+ Zal hem wel missen , hij is zo leuk!!!
Maar geniet maar lekker van hem als hij weer thuis is!!!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:58

Wat??? gaat hij nu al weer weg??? Het is inderdaad een lieverd met karakter. Maar mooi dat het zo goed gaat. Zullen hem missen op stal. Hij hinnikte altijd zo grappig als ik met mijn knolletje langs liep. :D

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:24

wat een geweldige pony
lijkt me een super pony om in de western sport te zien lopen
veel plezier er mee en ben er trots op!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 22:19

Hij zal jullie ook wel gaan missen! Ik trouwens ook!!! Wat een heerlijke plek om met je paarden te staan is het daar!!!
Goede verzorging en fijne mensen. Willem om les van te krijgen. De sfeer is heel goed bij jullie en wees er maar zuinig op!
Ik zal best af moeten kicken van die mooie omgeving.
Maar ik zal ervoor zorgen dat Willem eer van zijn werk krijgt! Ik ben erg dankbaar voor de tijd dat hij voor Steamy gezorgt heeft!!

ThisRockIza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:23

Eindelijk heb ik dan even tijd om mijn bijdrage te leveren wat betreft foto's.
Steamy voor de training lekker even los
Afbeelding
filmpje
http://moniqueschneider.hyves.nl/album/41578889/Rocks_Tom_en_Dusty/y2eln6Eq/fotos/709089779/0/jdDF/#media_navigator_1=1&media=1.709122557.r0TM&__state__=1
Afbeelding
Afbeelding
klaar met spelen nu tijd voor een poetsbeurt
Afbeelding
Foto's van de training heeft Marion al geplaatst vandaar dat ik die oversla.
Klaar met de training, gedouched (zo te merken gewassen met Zwitsal :D ) om daarna weer heerlijk een modderjas aan te trekken
Afbeelding

Weer een heel gezellige middag gehad. Willem heeft weer uitgebreid de tijd genomen om ons te laten genieten van zijn omgang en werk met Steamy.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:53

Wat een mooi paard!! :#
Weet niet waarvan hij aan het revalideren is maar ik hoop dat hij er snel helemaal bovenop is! :j

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:15

Beutifulll Horse

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:56

Wat goed dat het zo goed gaat met Steamy. Ziet er goed uit zeg.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:38

fijn zeg dat het weer zo lekker gaat! paard is ook in goede handen , fijne manier van werken vind ik !

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 00:36

Mag ik vragen wat hij mankeerde?
Heb je misschien een linkje naar een topic waar dat staat?

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 12:44

We weten nog niet precies wat hij mankeerde. Hij loopt wel al veel beter maar toch nog niet helemaal goed. Gisteren is er bloed afgenomen. Vanmorgen hoorde ik dat hij een te hoog kalium gehalte in zijn bloed heeft. Dat zou kunnen duiden op HYPP. Dat zou niet moeten kunnen want hij voert geen Impressive bloed maar het overdreven gapen na het rijden en het soms weinig controle over de achterhand hebben zijn wel symptomen. Hij wordt nu getest op HYPP en volgende week weet ik meer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:15

Wat goed om dat te testen verder, want dat wil je toch wel weten dan. Wel heel vervelend dat je na het revalideren toch weer iets tegenkomt misschien en nog even bezig bent hiermee.
Succes en ben benieuwd naar de uitslagen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:08

FindingJack schreef:
We weten nog niet precies wat hij mankeerde. Hij loopt wel al veel beter maar toch nog niet helemaal goed. Gisteren is er bloed afgenomen. Vanmorgen hoorde ik dat hij een te hoog kalium gehalte in zijn bloed heeft. Dat zou kunnen duiden op HYPP. Dat zou niet moeten kunnen want hij voert geen Impressive bloed maar het overdreven gapen na het rijden en het soms weinig controle over de achterhand hebben zijn wel symptomen. Hij wordt nu getest op HYPP en volgende week weet ik meer.

Oke, dankje. Waar bestond de revalidatie dan uit als je niet weet wat hij mankeerde? (gewoon uit interesse hoor) Ik hou dit topic even in de gaten omdat ik met mijn quarter ook al een tijdje aan het tobben ben met vage klachten, maar die zijn toch anders dan jij beschrijft.

Dat zou wel wat zijn zeg... nog een bloedlijn met HYPP. Nou ja, het hoeft natuurlijk niet per se in de bloedlijn te zitten. Het moet ook spontaan kunnen ontstaan, door genmutatie o.i.d. Het is immers ook ooit eens ergens zomaar ontstaan.

Succes in ieder geval!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 11:35

Ik weet inmiddels van een amerikaans forum dat er problemen zijn met HYPP rond de Skipper W lijn. Heeft te maken met inline breeding met Three Bars. Steamy heeft EN Skipper W EN 5 x Three Bars. Met deze berichten wordt ik er niet geruster op.

LindyH@ Ik heb de osteopaat Martin van der Dungen erbij gehaald. Van hem krijg je een dvd na de behandeling hoe je verder moet. Heel duidelijk met in het begin veel stappen en buigen aan de hand. Het heeft Steamy veel geholpen en nu moet ik even afwachten wat uit de rest van het bloedonderzoek komt en uit de test.

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:29

hoi hoi,
weten jullie al of steamy positief getest is op HYPP?

groetjes

migo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:41

hij ziet er goed uit...mooie billen krijgt hij Marion.....wat een heerlijke man heb je toch!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 19:37

Test was nog niet terug. Morgen weer bellen. Slopend hoor!!!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:11

:(:) voor je kanjer!

Felix2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:29

Wat een leuk paard, is de test al binnen?