Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Dat wil ik dus niet
.

.
). Maar ik zou hem niet meer kunnen missen. Als ik dan iemand zie rijden met een paard dat goed gehoorzaamd maar toch die "twinkel" heeft, dan zijn dat wel meestal paarden die in hun begin jaren niet de makkelijkste waren (toch een geruststellende gedachte
). Die paarden krijg je zo goed niet door te "breken" maar juist door ze telkens een stapje voor te zijn en eigenlijk in te spelen op hun speelse karakter. 
Pienb schreef:een paard mag alle eigen initiatief van de wereld nemen als ie op de wei staat, in de stal enz enz.
zoals de hele zak voeder uit de container vissen en leeg eten, alles eten wat over de omheining is ipv zijn eigen gras, of omkeren in de trailer en vast te komen liggen. Oei, oei ik kan beter een brommer kopen!
Pienb schreef:een paard mag alle eigen initiatief van de wereld nemen als ie op de wei staat, in de stal enz enz.
maar onder het zadel en aan de hand heeft het idd te luisteren naar de baas en wil ik het broke hebben.
wil niet per definitie zeggen 'levenloos' ofzo maar wel gehoorzaam en 'braaf'
maar onder het zadel en aan de hand heeft het idd te luisteren naar de baas en wil ik het broke hebben.
wil niet per definitie zeggen 'levenloos' ofzo maar wel gehoorzaam en 'braaf'

Pienb schreef:voor mij is een paard dat in de ring bv kickt bij een wissel niet broke genoeg. een ander zegt misschien 'och kan gebeuren'.
Citaat:een paard dat aan de hand half over je heen loopt als jij stopt vind ik niet voldoende halterbroke een ander zegt misschien 'och hij loopt toch mee?'.
(dat was toen ik mijn paard een stukje door de wei joeg omdat hij andere dingen interessanter vond dan met mij meekomen).