Kootwijkerbroek aug 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Kootwijkerbroek aug 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:32

Is er iemand die Kootwijkerbroek gaat rijden in de kennismakingsklasse? ik zit er over te denken om mezelf in te schrijven, maar ik ben niet zo'n held met alleen buitenrijden. Aan de ene kant zit ik te denken, ik ga gewoon starten en ik zie wel hoe het loopt. Ik ben niet de enige in het bos, er rijden er meer rond op paard. Aan de andere kant weet ik het dus nog niet. Tja. Mijn paard kan vreselijk hangen aan een ander paard. Als je tegelijker tijd start en onderweg gaat die ander harder (of langzamer) of die ander raakt kreupel, dan raakt paard in de stress. Zo ook bij de keuringen. Als ze samen met een ander is, moet ze daar ook bij blijven anders raakt ze aardig van de kook. Verder heb ik wel een heel braaf paard met buitenrijden. het enige wat ze soms doet is omdraaien als iets eng is naar haar mening. Maar verkeer wat dan ook, wordt ze niet anders van. Jullie denken dan; hoe doet ze dat thuis dan? Ik ga of samen met iemand buitenrijden of mijn dochter neemt haar mee. Ook dan draait ze om hoor. Ik denk dat ik thuis maar eens driftig ga oefenen met buitenrijden. En overleg met mijn staleigenaresse en endurance-deskundige. Dank voor het lezen, ik moest het even kwijt.

biancavos

Re: Kootwijkerbroek aug 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:46

Dit komt mij aardig bekend voor, ik kan met die van mij geen meter alleen rijden, gelukkig heb ik tot nu toe altijd wel iemand gevonden die samen met mij heeft willen rijden..
Het is dat ik voor kwb al met iemand samen ga rijden (waarvan ik weet dat dat goed gaat samen, we hebben nu 2 wedstrijden samen gereden) anders hadden we wel samen kunnen rijden.
Ik zou als ik jou was gewoon proberen om iemand te vinden om samen mee te rijden, en dan wel goed aangeven dat je dus niet alleen verder kan rijden, alleen tja als de ander halverwege moet stoppen dan heb je een probleempje..
Ik moet zeggen dat ik er regelmatig echt heel erg van baal dat hij zo is, maar geloof dat ik me er maar bij neer moet leggen dat ik niet alleen kan rijden..

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:56

Ik ga ook in KWB starten, maar wel klasse 1.
Je mag je eventueel wel bij mij aansluiten, mocht je toch nog willen starten.
Mijn gem snelheid was vorig jaar tussen de 11-12km/uur en wil dat nu weer rijden.
Ik draaf bijna de gehele rit, met soms een galopje en af en toe wat stap.
mocht dit je aanstaan, mag je van mij meerijden.
Mijn paardje is een 9 jarige NRPS-ruin, die erg makkelijk is met andere paarden, maar ook zonder.

Laat maar weten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:30

biancavos schreef:
Dit komt mij aardig bekend voor, ik kan met die van mij geen meter alleen rijden, gelukkig heb ik tot nu toe altijd wel iemand gevonden die samen met mij heeft willen rijden..
Het is dat ik voor kwb al met iemand samen ga rijden (waarvan ik weet dat dat goed gaat samen, we hebben nu 2 wedstrijden samen gereden) anders hadden we wel samen kunnen rijden.
Ik zou als ik jou was gewoon proberen om iemand te vinden om samen mee te rijden, en dan wel goed aangeven dat je dus niet alleen verder kan rijden, alleen tja als de ander halverwege moet stoppen dan heb je een probleempje..
Ik moet zeggen dat ik er regelmatig echt heel erg van baal dat hij zo is, maar geloof dat ik me er maar bij neer moet leggen dat ik niet alleen kan rijden..

Hoi, mederuiter :D .

@sheela, Fannetje biedt je al wat aan.
Kunt het allicht proberen, dan moet je bij de organisatie aangeven dat je met haar mee wilt rijden.
Is wel lastig wat jij beschrijft, goed oefenen inderdaad thuis.

En als je weet hoe hard je ongeveer gaat en of je dat ook volhoudt, kan je pas echt handig een maatje vinden.

Ik heb nog maar 4 endurances gereden, waarvan 2 alleen en 2 met BiancaVos.
En dat bevalt goed, aangezien onze paarden met, maar ook zonder elkaar kunnen.
(Terwijl die van mij ook wel eens dusdanig over de rooie kan gaan als vriendje verder weg is, heeft ze dat
niet met dit paard.)
Met zijn 2en rijdt gezelliger, het is samen verdwalen veel relaxter, dan dat je dat in je eentje doet :D .
(been there, done that...)

Wij hebben in KWB ook een kennismakingsritter mee, die weet echter dat we haar dumpen als ze
niet mee kan komen. (sorry essie!) Echter ik gok het erop dat die sneller is dan wij.
(gezien mijn ervaring met die mee op buitenrit)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 21:38

Sjolvir: ik heb het aanbod van fannetje inderdaad gezien. ik wil nog even op stal overleggen wat te doen. ik heb mijn deelnameformulier nog niet opgestuurd, dus ik kan er nog op aangeven dat ik met iemand mee rij.
Ik heb een brave en lieve KWPN-merrie die over het algemeen ook goed met anderen paarden kan. Zij geeft geen problemen. Mijn dochter heeft al 4 wedstrijden gereden en haar tempo ligt ook zo rond de 11-12 km/u.
Dus ik ben nog in beraad over het aanbod van fannetje (vind het erg fijn dat je het aanbiedt, echt waar), dus je hoort morgen of woensdag wel van mij. Mijn jongste dochter vindt dat ik het maar gewoon moet doen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:45

Kan niet voor jou spreken, maar ik heb super brave pony met buitenritten en heb in maart de stoute schoenen
aangetrokken en ben in mijn 1tje gewoon klasse 1 gestart.
Echter ik heb buiten echt een heerlijke goedsul. (oke, 99% van de tijd, blijft een paard }> )

Je dochter heeft er al 4 endurance wedstrijden mee gereden?
Dan heeft je paard meer ervaring dan jij :D.
Hup de stoute schoenen aantrekken en lekker meedoen! (met fannetje mee!)
Mamsen kunnen het ook!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 21:39

Sjolvir: dank voor je peptalk.
Ik heb vandaag met mijn staleigenaresse overlegd en zij vinden dat ik het gewoon moet doen. Ik ga gewoon alleen starten. Paard heeft inderdaad meer ervaring. ;) En hun zeiden dat de meeste paarden op wedstrijd toch anders zijn. Zo ook mijn bijna-bejaarde dame die op wedstrijden plots weer jong is. En ik rij niet alleen; die dag rijden er nog wel meer mensen door dat bos. Mocht het niet gaan, kan ik vast wel bij iemand aansluiten. Mijn paard doet eigenlijk ook geen gekke dingen buiten. ze gaat er niet keihard vandoor of zo. Ze wil nog wel eens omdraaien voor rare dingen, dat wel. Maar als je haar tijdens wedstrijden ziet lopen, lekker voorwaarts, oortjes erop, heeft ze er wel zin in.

Fannetje; ik ben je heel erg dankbaar voor het aanbod, maar ik heb toch besloten om alleen te starten. ik vind het echt heel erg lief dat je spontaan hebt aangeboden dat ik met je mee mag rijden, terwijl je mij en mijn paard niet eens kent. (wie weet ben ik wel een vreselijk zeurmens ;) ).

maar ik heb de stoute schoenen aangetrokken, morgen gaat het formulier op de post.
(moet het mijn eega nog even vertellen dat ik het wil doen, hij weet nog van niks. maar hij is de gene die auto en trailer moet rijden en hij moet mijn groom rond rijden).
Dus, Kootwijkerbroek, deze mams komt eraan!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 21:42

Tot in KWB!!! mocht je toevallig bij ons aanplakken, geen probleem...
Ik heb die keren dat ik alleen reed ook voor plaksel gespeeld en heb ook plakkers gehad.
En gaat het te hard/ te zacht/ boterd het niet, dan zoek je een andere plakker of gaat alleen verder.

Veel plezier in ieder geval, want daar gaat het om!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 10:49

Ik zag opeens wat ik in mijn eigen onderschrift heb staan: heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt. (of zoiets). Nou dan zal ik mij daar dan maar aan houden.
Heb met mijn eega overlegd en hij vindt het oke dat ik wil rijden.
Dus ik ga gewoon!

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:35

He wat leuk om te lezen dat er meer bokkers naar kwb gaan. Mijn vriend gaat met 3 andere ook de kennismakingsrit doen, en ik ga mee om te groomen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:34

Nou. ik zie je wel in KWB dan en aanplaaken zoals Sjol zegt kan idd altijd wel hoor. (vorig jaar kweamen we met een stuk of 6 gelijk aan in p/a geloof ik)
Veel voor plezier alvast en lekker genieten op de rit, het is echt een heerlijke omgeving.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 20:34

Kleine tegenslag in mijn voorbereiding voor KWB: paardje kwam gisteren kreupel terug van een buitenrit. Dochter had eerst les gehad en ging daarna nog even naar buiten. Dat doet ze vaker. Ze had een stuk gegaloppeerd (niet hard of zo, gewoon normaal), ging over in draf en opeens begon Irma erg raar te lopen. Hoef gecontroleerd, zat niets in. Ze trok wel haar achterbeen hoog op. Dus het hele stuk maar terug gestapt naar huis. op stal eerst gekoeld en daarna over het erf gestapt en gedraafd. gelukkig liep Irma toen al beter.
Vandaag eerst gestapt, ze kwam wel stijf de stal uit, daarna even voorgedraafd. Ze liep bijna goed, maar ik vond haar een beetje stijf. Waarschijnlijk heeft ze zich verstapt (misschien ongelukkig op een steen gestaan???) en heeft ze iets spierpijn. Even een paar daagjes rustig aan doen en dan zien we wel weer verder.
Onnodig om te vertellen dat mijn humeur naar een aardig nulpunt was gedaald toen ik hoorde dat Irma niet goed liep. Duimen dat het met een dag of 2 over is.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:21

we duimen hard met je mee!! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:35

Oei, dat is balen!! Hopelijk knapt hij gauw weer op.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 21:51

Gisteren liep ze weer goed, dus gewoon een lesje gevolgd. Instructeur zag niets aan haar; ik voelde ook niets vreemds. vandaag (in de regen) een buitenritje gemaakt. Ze liep weer goed. ik heb weer goede hoop voor KWB.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:01

gelukkig maar, misschien zie ik je daar nog wel.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:13

Wanneer is de wedstrijd daar dan??
Ik ga 6 september mijn eerste kennis makings rit in Laag Soeren rijden.
Doe ik met een stalgenootje maar heb dat niet vermeld, wist niet dat je dat moest mededelen :o

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 22:25

Dewedstrijd in KWB is op 23 augustus. Meestal moet je dat wel van te voren aangeven of je met iemand wil samen rijden. Misschienkun je er even een mailtje naartoe sturen.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:34

Dat kan je nu ook nog wel doorgeven hoor, vaak vinden ze het wel fijn als je dat geloof ik 2 weken van te voren doet.
(ik heb het per ongeluk zelfs wel is een week van te voren gedaan)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:35

Wat betreft aangeven meerijden, voor de volgende keer, de organisaties, hebben dat graag op het inschrijfformulier.
ipv op losse mailtjes, want losse mailtjes raken weleens kwijt...
En als het op het inschrijf form. staat, kunnen ze die meteen bij elkaar doen.

Ben even bij EF langs geweest! Super!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:55

Vandaag ging het weer mis |( |( :( Een lekker buitenritje was het plan, wat langer als anders. Ja ik moet toch oefenen, niet dan. Lekker galopje gemaakt, toen in draf over een klein paadje, bodem ongelijk, boomwortels die in weg lagen, bochtje om en toen was het mis. Weer verstapt, weer kreupel. Dus omgedraaid en weer naar huis gestapt. :( |( Onderweg gaat ze wel steeds beter lopen, maar toch. Op stal maar afgespoten en 2 - 3 dagen verplichte boxrust (AAAAGGGHHH). Het zijn geen pezen, gelukkig maar. Ik weet nog niet of ik KWB ga doen. Ik schuif de beslissing even voor me uit. Wordt vervolgd.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:56

Wij zijn ook van de partij in de klasse 1 :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:03

starttijden staan erop, ik moet pas om 12.54, nr72.
Vind het dit keer niet zo erg om laat te starten, heb nog een vrijgezellenfeestje de dag ervoor.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:23

Ik heb afgemeld,... helaas, Bobar is geblesseerd,...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:28

Jammer dat je niet kunt starten Suzan, beteerschap met Bobar