Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) wil ik toch heel graag wedstrijden rijden. Zou dat lukken met een paard van rond de € 4000 of moet ik dan beter verder kijken?

Ik word goed geholpen hier (blij blij blij) Moondancer bedankt voor de link. Is wel een soort paard wat mij zou aanspreken denk ik. Helaas heb ik de centje nog niet bij elkaar! Als ik zo'n paard zou kopen wat nog niet alles kent moet ik wel een goede trainer hebben, anders ga ik er toch vast wat aan verpesten.
yoni1 schreef:Ik ben aan het sparen voor een paard waar ik het lieftste allround mee wil gaan rijden. Qua type vind ik het type van de reiners wel aansprekend. Voor ik dingen ga vergeten heb ik graag tips. Ik wil gaan kijken bij een paard en dan een keer of drie terugkomen. Om te kijken of die klik er is. of vinden jullie dat onzin?
Citaat:Paard hoeft niet zo groot 1.60 cm of meer, hou wel van een wat kleiner type. Wel een paard die al ingereden is. moet gezond zijn, is daarbij een keuring verstandig?
Citaat:hebben jullie nog tips waar te kijken? Op marktplaats natuurlijk maar misschien zijn er nog prive stallen die zelf fokken? En hoeveel zou zo'n paard moeten kosten? hoeft geen paard te zijn die op hoog nivo presteerd. Kleur maakt niet uit en geslacht ook niet. Wel heb ik ontdekt dat je met een hengst pas mag starten als je wat hoger rijdt?
Citaat:Dus voor een gewoon paard die de normale dingen kent dacht ik rond de 4000 euro. zit ik dan in de buurt?
Bloempjeh schreef:Fotos zou ik zeker doen... Als je fotos laat maken tegenwoordig ben je (i.i.g. in deze regio, handig joh Belgie) 150 euro kwijt voor compleet op de foto (incl. rug/hals endergelijke dus niet alleen benen).. Voor dat geld (vergeleken met vroeger) zou ik het zeker doen als je enigzins zekerheid wilt hebben
) kosten de iets getalenteerdere paarden toch meer dan dat. Of je moet al een jonkie kopen.
En ze draakt op het moment als de beste
) Waarbij ik sommige reininglijnen te te te ............ hoe leg ik dat uit, te slaafs is mss nog wel de beste benaming, zijn in mijn ogen.
Een band moet groeien, maar ik vind persoonlijk wel dat je het gevoel moet hebben: Ja, dat is 'm!
Een 10 jarige kan nog jaren mee en kan toch al ontzettend veel ervaring hebben!

Ik ga alle informatie van jullie nog eens goed doorlezen. Samengevat, als ik een goed leerpaard wil zou ik beter wat door kunnen sparen. Op zich is het wel mogelijk om voor die prijs een goede quarter/paint te kunnen kopen. Ik kan ook kijken welke bloedlijnen e.d. me aanspreken.