[WN] Whizashiningwalla BB staat tegenover Salinero.....!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Whizashiningwalla BB staat tegenover Salinero.....!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 22:25

bericht op westerntoday.nl:

Whizashiningwalla BB staat tegenover Salinero.....!!

Dat Anky van Grunsven ook Reining rijdt is bekend. Maar ze lijkt echt serieus verder te willen in de Reining. Vandaag werd bekend dat Anky van Grunsven tijdelijk Whizashiningwalla BB van de Eifelgold Ranch gaat rijden. Afgelopen zondag heeft Cira Beack haar eigen 'Whizje' naar Brabant gebracht.

Whizashiningwalla BB is de 6-jarige ruin van de Eifel Gold Ranch in België. Cira Beack is de afgelopen jaren meer dan succesvol geweest met Whiz. Zo zijn ze onder andere Europees Kampioen, Italian Maturity Champion en 3de op de Wereld ranglijst 2008.

Whiz staan nu tijdelijk bij Anky in de showstallen tussen alle grote dressuur paarden...en jawel tegenover Salinero. Natuurlijk zal er eerst gekeken worden of het klikt tussen Anky en Whiz. Maar we houden jullie zeker op de hoogte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:27

Wat zonde van zo'n goed paard!

quarterH

Re: Whizashiningwalla BB staat tegenover Salinero.....!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 22:38

hahaha niels toch!
nou misschien maakt anky er wel wat mee en zien we haar binnenkort een keer in wnaroij in de rookie open :-)

silfie35Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:44

Zulke paarden worden haar meer gegeven omdat ze anky heet dan dat ze echt goed reining rijd!

Eigenlijk is het de grootste bulshit dat ze zulke goede paarden krijgt, ze doet het als 'erbij', en ze zal zich er echt niet helemaal op storten als dat ze met de dressuur doet!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:45

Wie weet is ze wel echt heel goed goed. Waarom zou dat niet kunnen? Omdat ze goed is in dressuur?

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:46

Heeft ze dit paard dan aangeboden gekregen? En hoe zit het dan met Hilda?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 22:48

lekker positief weer.
tuurlijk geven ze anky geen middelmatige hobby quarter.
ze is anky en staat in de belangstelling dus kan onze sport goede reclame bezorgen.
en dat kunnen we wel gebruiken!
ik denk dat ze met dit paard meer gaat kunnen dan met die van Riecky.
ik ben iig heel benieuwd wat dit gaat opleveren!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:48

Wat leuk! Hoop dat het ook met evt, wedstrijden goed gaat!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 22:49

Elliebelle schreef:
Heeft ze dit paard dan aangeboden gekregen? En hoe zit het dan met Hilda?

ik heb laatst volgens mij ergens gelezen dat Hilda terug is bij burgmeijer.
misschien klikte het niet meer ofzo of was ze toe aan een nieuwe :-)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:51

Oke, Whiz is een leuk paard, ik ben benieuwd wat haar plannen zullen zijn. Dan zou ze ook wel bij Cira gaan lessen of...?

silfie35Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:57

Vjestagirl schreef:
Wie weet is ze wel echt heel goed goed. Waarom zou dat niet kunnen? Omdat ze goed is in dressuur?

Natuurlijk kan ze er heel goed in zijn! Maar dat ben je ook niet in 1 keer! Daar moet je voor trainen en oefenen! En volgens mij doet ze het daarvoor teveel 'erbij' om er echt veel meer mee hogerop te komen! Maar we zullen het zien! Ik vind het in ieder geval leuk dat ze ook eens iets anders doet dan dressuur!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:13

Dezelfde vraag als Elliebellie: is Hilda toch niet het geschikte paard voor haar gebleken? Waarom ineens een ander?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 23:21

Misschien moeten we het anky even vragen, zou ze ook op bokt zitten? :+

silfie35Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:25

Nee ik denk het niet, maar er zullen vast wel mensjes zitten hier die zich voordoen als anky van grunsven.

Was echt grappig, iemand had een keer een spotprent van anky gemaakt en die stond op internet. en een reactie's echt leuk. iedereen deed zich voor als anky en de ene vond het vreselijk en deed aangifte en de andere anky lachte zich er dood om! En er woonde er ook 1 in hetzelfde rijtjeshuis als anky... Die heeft zeker nog nooit het het huis van anky gezien :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:36

Een goed opgeleid paard - ongeacht de discipline - moet wel goed gereden worden om op dat niveau te blijven.

Hoe je het doet, je doet het altijd verkeerd.

Als je een dier dat al getraind is, aangeboden krijgt, er wedstrijden mee gaat rijden en wint, dan zegt iedereen: geen kunst aan, paard was al getraind, dus die doet het vanzelf.

Als je een getraind paard krijgt en hem niet op dat niveau kunt houden, kun je er ineens niets van.

Ik vind het heel knap van Anky dat ze ook in andere takken van de sport mee wil draaien, alleen denk ik persoonlijk dat de wereldruiterspelen in 2010 (waar ze naartoe wil) wat hoog zijn gegrepen.

Ik wens haar iig alle succes toe met haar eventuele nieuwe paardje.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:40

Idd Cassidy. Dat soort commentaar krijg je altijd.
Vind het ook echte b*llshit dat ze dit 'soort' paarden aangeboden krijgt. Dat paard heeft al hartstikke goed gepresteerd, dus als ze laag scoort is het 'Ja, dat kon dat paard allang'..
Sowieso vind ik het hele reining-Anky gedoe helemaal niks.. ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:43

Dat wil ik nou ook weer niet zeggen. Maar als ze zelf toegeeft dat haar hart nog steeds bij de dressuur ligt, waarom dan toch die reining?

Of is dat uiteindelijk ook een diplomatiek antwoord, om haar sponsoren niet voor het hoofd te stoten?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 23:50

Snap ook niet waarom ze de Wereldruiterspelen wil halen, als ze het toch 'erbij' doet. Dát vind ik raar. Óf je gaat voor een sport, of niet.. Maarja, das mijn mening..

Ik wist ook dat jij het niet zo bedoelde Cassidy, maar ik wel.. :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:01

Nu ben ik absoluut geen Anky-fan. Maar laaaat dat mens toch lekker als ze ook western eens wil uitproberen. Ik bedoel, stel ze slaat een modderfiguur, misschien boeit haar dat niet eens en vindt ze het gewoon keileuk om ueberhaupt mee te kunnen doen. Maar haar 'kennende' bijt ze zich er in vast en traint zich de pestpokke om dat paard zo goed als maar kan voor te stellen. Ik ken iemand die lest bij een lesklant van Anky en die lesklant komt daar dus regelmatig, en die zei ook, elke ochtend zit ze op d'r westernpaard keihard te oefenen en als ze les heeft van een westerntrainer gaat dat gewoon superstreng.

Ik vind het juist wel leuk hoor, Anky eens met losse doorhangende teugeltjes te zien rijden. ;)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:03

Vind het ook goed voor de sport. Maar nu zij het doet is het íneens leuk..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:08

Het probleem is wel dat je je moet kwalificeren voor de WEG, of ben ik nu verkeerd geinformeerd? En er mogen maar een beperkt aantal deelnemers uit een land meedoen, toch? Neemt Anky niet de plek in van iemand die er zijn hele leven er keihard voor heeft moeten werken? Voor een discipline die ze "erbij doet"?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:10

Als je je moet kwalificeren dan moet je dus aan eisen voldoen, bepaalde resultaten behalen voordat je wordt toegelaten. Neem ik aan?

Dus als zij dan gekwalificeerd wordt, dan zal ze wel recht hebben op een plek?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 00:43

Cassidy schreef:
Het probleem is wel dat je je moet kwalificeren voor de WEG, of ben ik nu verkeerd geinformeerd? En er mogen maar een beperkt aantal deelnemers uit een land meedoen, toch? Neemt Anky niet de plek in van iemand die er zijn hele leven er keihard voor heeft moeten werken? Voor een discipline die ze "erbij doet"?

Inderdaad.. Daar zat ik dus aan te denken, maar wist niet hoe ik het moest verwoorden..

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 06:25

Het is niet iets van het laatste jaar dat Anky western rijdt.Ze lest al een heel aantal jaar bij Rieky.Ik vind het super gaaf.Ik train ook voor de reining naast mijn baan,waarom zou Anky dat ook niet kunnen?
Hilda was voor 6 maanden geleast door Anky.Die periode is nu afgelopen en omdat ze niet tot definitieve koop wilde overgaan,staat Hilda nu dus te koop en heeft ze nu dit paardje ter beschikking.Ik geloof ook niet dat er een echte klik was met Hilda.
Ik vind het een goed promotie voor de westernsport.Er zijn heel wat reiningruiters die de reining een slechtere naam geven!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:28

Ach, ik vind het juist goed en eerlijk dat ze de kunst gaat leren met een paard dat het al kan en niet meeloopt met de hele stroming westernruiters die allemaal voor een habbekrats een jong paard willen kopen en het 'zelf wel even denken te doen' :D

Mensen moeten hier juist een voorbeeld aan nemen :D