[SGW] Tik Tak @ geweldig Renswoude

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Guusjuh

Tik Tak @ geweldig Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 18:26

Vandaag voor het eerst mee mogen crossen op de zondag training van trainingen regio west. Normaal crossen we op woensdag bij Rom, vandaag mochten we er eentje inhalen bij Michiel. Voor de zondag ruiters is de serie trainingen alweer bijna afgelopen, ik heb gelukkig nog 3 trainingen op de woensdag.

Tik Tak deed het erg fijn vandaag. Heerlijke training, lekker klein groepje van 4, geweldig terein! We hebben goed kunnen oefenen op het zakken, dit vinden we allebei nog erg moeilijk. :o
We gaan zaterdag naar Wieringerwerf, daarna naar Lisse en Prinsenhage. Alle drie nog oefen crosjes, het is pas ons eerste jaar.

Zelf ben ik erg tevreden hoe Tik Tak het allemaal op pakt! _/-\o_
Ik hoop dat jullie nog een paar goede tips hebben.

Even onwennig inspringen
Afbeelding

1e van de dubbel
Afbeelding

2e van de dubbel
Afbeelding

Erop ging heel makkelijk
Afbeelding

Eraf ook.... maar zo had Michiel het niet uitgelegd..
Afbeelding

Tik Tak deed hetal al beter, nu ik nog!
Afbeelding

Erg leuk lijntje
Afbeelding

Boefje
Afbeelding

Braaf paard
Afbeelding

Deze foto is van de sloot..
Afbeelding

Kijk, want zo ziet de trakehner er uit!
Afbeelding

Het water in
Afbeelding

Wederom wat enthousiast er weer uit, ik moet wat meer meegeven
Afbeelding

Tevreden!
Afbeelding

Nog ff zwemmen
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
:evaw:

Evanescence8

Re: Tik Tak @ geweldig Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:27

Gave foto's!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:30

Haha die foto dat je het water in gaat vind ik echt geweldig! Dat voorbeen!! :D
Zo te zien heb je je handen vol aan je paard! Wat een enthousiasme!! Erg leuk!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:31

leuk paardje!tik tak is een gave naam..
ik vind het alleen jammer dat de foto's niet zo'n prettig beeeld geven..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:36

Superleuk zeg! :D

Probeer alleen meer mee te geven en ik stoor me enorm aan je spoortjes! Op elke foto zit je hem te prikken en boven de sprong duw je je tenen naar buiten.

Ga eerst oefenen zonder spoortjes om je voeten netjes recht te houden voor de sprong en doe dan pas spoortjes om want dit is een beetje oneerlijk voor 't paard! ;)

Overigens is het een lekker dier! :~

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:44

Wat een gaaf paard zeg!Pakt ook heel fijn aan zo te zien!!Want er zitten een paar hindernissen tussen die best pittig zijn. Leuk hoor, veel plezier met de oefencrossen die je gaat rijden!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:48

)
lissisanne schreef:

onderbouw dat dan als je dat vind :o

het paard heeft er veel plezier in ieder geval!
de fotos geven alleen wel het beeld dat ie iets te enthousiast is en jij een beetje meelift ;)
ik zou er goed mee aan de slag gaan dat ie wat meer bij je blijft en jij het wat meer voor het zeggen heb!
rij je veel dressuur oefeneingen met hem?

(correct me if im wrong ;) )

Guusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 13:08

Bedankt voor je reactie Orienta. Ik krijg liever opmerkingen die verder zijn toegelicht dan alleen one liners.

Mijn paard is inderdaad erg enthousiast, maar hij geeft mij gelukkig geen ongecontroleerd gevoel. Ik heb het gevoel dat ik hem goed kan opsluiten en goed kan plaatsten. Mijn teugels laat ik regelmatig te lang, ik zal proberen om ze korter te houden waardoor het mogelijk lijkt of ik meer mee ga. We blijven beide beginners in het crossen, dus we vinden het beide moeilijk om te timen. Daarom crossen we alleen onder goede begeleiding. We dressuren

Dressuur rijden we volop, persoonlijk heb ik het gevoel dat we wel een goede basis hebben, zowel dressuur als springen.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:11

Guusjuh schreef:
Bedankt voor je reactie Orienta. Ik krijg liever opmerkingen die verder zijn toegelicht dan alleen one liners.

Mijn paard is inderdaad erg enthousiast, maar hij geeft mij gelukkig geen ongecontroleerd gevoel. Ik heb het gevoel dat ik hem goed kan opsluiten en goed kan plaatsten. Mijn teugels laat ik regelmatig te lang, ik zal proberen om ze korter te houden waardoor het mogelijk lijkt of ik meer mee ga. We blijven beide beginners in het crossen, dus we vinden het beide moeilijk om te timen. Daarom crossen we alleen onder goede begeleiding. We dressuren

Dressuur rijden we volop, persoonlijk heb ik het gevoel dat we wel een goede basis hebben, zowel dressuur als springen.

ik kan het natuurlijk ook niet beoordelen van die enkele fotos maar als je zelf het gevoel heb dat je gewoon controle heb is dat prima toch!
je weet in ieder geval wel waar je mee bezig bent dat is wel belangrijk ;)

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:28

lissisanne schreef:

Crossfoto's zijn momentopnames weet jij veel hoe groot het paard afging op de hindernis ik heb ook wel eens foto's van mezelf gezien waarvan ik dacht oh nee maar tijdens het rijden wel oke voelde. Paard heeft er schik in, zijn oortjes naar voren, ik vind het er leuk uitzien hoor voor een SGW-er in opleiding :D.Leuk paard!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:33

Super gaaf om te doen lijkt me! Vind het ook een erg leuk paard! Waar je naar mijn mening meer op moet letten maar weet je zelf vast ook wel, is dat je veel meer mee moet zitten, op bijna alle foto's hang je terug, hang je aan de teugels, of blijf je achter in de beweging. Misschien bedoelt lissisanne dat ook met dat ze het beeld niet zo fijn vind.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:40

Guusjuh schreef:

En weetje, ik denk dat jou paard ook zo hard gaat omdat je 'm steeds zit te prikken! ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:49

Hannah_Menno schreef:
Guusjuh schreef:

En weetje, ik denk dat jou paard ook zo hard gaat omdat je 'm steeds zit te prikken! ;)

das wel knap dat je dat ziet op een foto

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:52

Uhm ja, zie jij dat niet?
Op elke foto zit ze 'm te prikken met de spoortjes (Het komt iig héél erg dichtbij de buik)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:54

Hannah_Menno schreef:
Uhm ja, zie jij dat niet?
Op elke foto zit ze 'm te prikken met de spoortjes (Het komt iig héél erg dichtbij de buik)

nu spreek je jezelf al tegen
je kan ook zeggen van

het lijkt of je je spoor teveel gebruikt is dit ook zo?
dat komt al heel anders over

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:57

_O-

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen hoor.
Als ik dat vraag is het antwoord 9 van de 10 keer toch; Nee, dat lijkt alleen maar zo.

Maargoed zoals jij het wilt;

Guusje, volgens mij (als ik heel goed kijk) duw je je teentjes naar buiten en prik je hem een beetje in z'n buikje.
Of zie ik dat verkeerd? Sorry als ik het verkeerd zie! :*

_O-

Nee, ik zeg gewoon wat in me opkomt en als je even naar boven scrolt zie je dat ik dat al eerder heb gezegd maar dat er niet veel mee gedaan word terwijl ik toch echt een tip geef want dit lijkt me ook niet heel erg fijn voor 't paard! ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:02

Hannah_Menno schreef:
_O-

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen hoor.
Als ik dat vraag is het antwoord 9 van de 10 keer toch; Nee, dat lijkt alleen maar zo.

Maargoed zoals jij het wilt;

Guusje, volgens mij (als ik heel goed kijk) duw je je teentjes naar buiten en prik je hem een beetje in z'n buikje.
Of zie ik dat verkeerd? Sorry als ik het verkeerd zie! :*

_O-

Nee, ik zeg gewoon wat in me opkomt en als je even naar boven scrolt zie je dat ik dat al eerder heb gezegd maar dat er niet veel mee gedaan word terwijl ik toch echt een tip geef want dit lijkt me ook niet heel erg fijn voor 't paard! ;)

kleuter

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:03

Doe ik het op de manier die jij wil.. is 't nog niet goed? -O-

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:06

Dat ziet er prima uit als beginnende SGW combi :-) Sommige sprongen zijn nog wat abrupt maar dat trekt vanzelf wel bij na wat meer lessen :-).

Off-topic: hannah_menno: wat kinderachtig om iemands topic zo te verpesten en door te blijven gaan op een eerdere opmerking.

Guusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 15:09

Bedankt dat je het voor mij opneemt Orienta.
Ik ben het volledig met onze medebokker eens dat het een wenselijke situatie is dat ik mijn tenen netjes naar binnen houdt.

Zolang we de sprongen nog niet altijd even goed kunnen inschatten blijf ik mijn tenen draaien om aan mijn paard te kunnen blijven zitten.
Dit blijft een punt om aan te werken waarbij ik hoop dat dit beter gaat als we meer ervaring hebben.
Ik heb vertrouwen in mijn instructeurs (Michiel en Rom) en weet dat wanneer het oneerlijk zou zijn tegenover mijn paard ze mij daar absoluut op zouden aanspreken.
Het betreffen daarnaast ook nog eens zulke kleine spoortjes (1 cm) dat ik niet het gevoel heb dat hij hier boven de sprong hinder van heeft.

Guusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 15:09

Dank je Apple!!

brakke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:10

ach stop met dat bekvechten, heeft de ts nix aan.

@ts: ik vind het er echt leuk uit zien. Als je net bezig bent kan alles nog niet perfect gaan, maar je hebt goede begeleiding, dus wat is het probleem?
PS Hoe begin je aan zo'n sprongen, denk niet dat ik er het lef voor zou hebben :o en dit is nog maar de beginners?? :7

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:11

Ja tuurlijk, nu ben ik weer kinderachtig bezig. Ik zeg alleen maar waardoor ik denk dat hij zo hard loopt en dat 't er niet fijn uitziet! En tsja, als ik dat recht voor z'n raap zeg is dat ineens niet 'lief'? -.-

Citaat:
Dit blijft een punt om aan te werken waarbij ik hoop dat dit beter gaat als we meer ervaring hebben.

Héél goed! +:)+ Maar dan nog zou ik zeggen doe ze dan tijdens het trainen af en als 't goed gaat weer om. Of 't nou kleine of grote spoortjes zijn 't ziet er voor 't beeld wat storend uit. (Vind ik persoonlijk! ;))

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:11

Nou, je geeft je gewoon op voor de trainingen en dan gaat de rest vanzelf :D.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:12

Guusjuh schreef:
Bedankt dat je het voor mij opneemt Orienta.
Ik ben het volledig met onze medebokker eens dat het een wenselijke situatie is dat ik mijn tenen netjes naar binnen houdt.

Zolang we de sprongen nog niet altijd even goed kunnen inschatten blijf ik mijn tenen draaien om aan mijn paard te kunnen blijven zitten.
Ik heb vertrouwen in mijn instructeurs (Michiel en Rom) en weet dat wanneer het oneerlijk zou zijn tegenover mijn paard ze mij daar absoluut op zouden aanspreken.
Het betreffen daarnaast ook nog eens zulke kleine spoortjes (1 cm) dat ik niet het gevoel heb dat hij hier boven de sprong hinder van heeft.

ik moest ook al erg zoeken naar de sporen ;)
je paard lijkt er echt superveel lol in te hebben,is leuk om te zien!

en ach ik vlieg ook weleens achter me paard aan over een sprong hoor,dat heeft iedereen weleens,oefening baart kunst
( je kan wel alleen alle goede fotos neerzetten maar daar heb je niks aan ;) )