[SGW] Trampoline

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Trampoline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 11:28

Hoi!

Wie van de bokkende SGW'ers traint zelf op de trampoline?
En wat doen jullie zoal?

Zelf sta ik er dagelijks op, maar meestal niet veel langer dan een kwartier omdat ik echt niet weet wat ik verder nog kan doen.
Je krijgt er een best wel goede balans van, en als ik een anderhalf week fanatiek op de trampoline heb gesprongen, houden mijn benen een galoptraining veel makkelijker vol.

Toevallig stond er enkele weken een stukje in de Hoefslag over Alice Naber, die staat ook dagelijks op de trampoline.

Groeten

s6801881

Re: Trampoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:29

Toen ik destijds met Max begon te trainen v/d cross stond ik altijd al veel op de trampo (is ook een sport) Je balans en je kracht gaan er echt op vooruit. Heb toen wel even indruk gemaakt op de instructrice :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:33

wij hebben geen trampo, doe dat dus ook nooit!
Heb zelf het boek van Alice, daar stond ook in dat het een goede training is!
Kom wel een keer bij jou "trainen" Mirthe :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:36

ik zou het best willen, moet ik alleen ergens een trampoline regelen.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:48

een trampoline trampoline??... wij hebben ook een levensgrote trampo in de tuin maar daar heb ik van de 3 jaar miss een paar keer op gezeten, en dat was op verjaardagen als ik teveel wijntjes ophad :o ..

maar wat voor oefeningen doen jullie daar op dan?.. ik weet wel dat het goed is voor je conditie, maar dat het kan helpen met balans en kracht? .. Verklaar u nader :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:04

Ik deed het zelf als sport op zich (dus met begeleiding). Je gaat springen (en geloof me, dat is behoorlijk uitputtend := na de eerste keer was ik dood). En ik ging dus ook "trucjes" (oefeningen) doen: salto's en schroeven enzo. Maar dat moet je niet zomaar zonder begeleiding gaan proberen.

Qua balans zou je wel bijvoorbeeld halve en hele draaien kunnen maken. Of spreidsprongen. Maar om steeds goed omhoog te komen en te landen is al goed voor je balans. Met oefeningen zit je ook met een stukkie timing.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:52

Lielle schreef:
ik zou het best willen, moet ik alleen ergens een trampoline regelen.

Volgens mij heeft Rob er 1 in de tuin staan..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:00

verrek, daar zeg je zoiets. (maar of ik daaraan wil beginnen onder het toeziend oog van Rob :n }:) )

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:05

Goed om te lezen dit. M'n ouders hebben een 3,5m doorsnede trampoline staan, waar ik precies 1x op gesprongen heb, maar als het nuttig is, wil ik dat best vaker doen :j

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:24

Wij hebben al vanaf toen ik klein was een rechthoekige trampoline, maar de laatste jaren niet eens meer opgezet. Ik wil toch wel weer beginnen, maar dan moet ik er wel een hoes voor maken. Het weerhield me ervan om erop te gaan omdat ik eerst dat ding weer helemaal schoon moest maken omdat er vogelpoep en blaadjes op lagen. Daarom ging bij mij de lol eraf, omdat ik telkens een kwartier bezig was voordat ik er een keer op kon. En als ik er dan op stond, was ik al heel snel moe, haha!

Touwtje springen op de trampo is ook leuk!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:00

ik heb een trampoline, 4m50 is de diameter...
best een kanjer xD maar na 15min ben ik het alweer beu,
maar nu dat ik weet dat je balans er vooruit door gaat zal ik in mijn vrije tijd wel wat vaker gaan springen

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:44

wij hebben er ook eentje.
Maar doe er veel te weinig mee...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 17:16

Ik doe vooral draaien inderdaad, 5 minuten onafgebroken springen probeer ik ook, en dan ene sprong knieën optrekken en andere sprong hakken optrekken. Daarna ga ik 10x op de buik met armen naar voren met 2 sprongen ertussen, 10x op de rug met 2 sprongen ertussen, dan met 1 sprong ertussen en nog zonder armen naar voren. Aan het einde maak ik wat salto's die er niet uitzien, maar dat is weer goed voor valtraining :Y) .

Heel schema :') .

Wij hebben een gewone ronde in de tuin, en bij ons andere huis staat er ook 1.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:21

Jeetje, nooit aan gedacht dat een trampo goed zou zijn voor het paardrijden. Wij hebben er eentje met een diameter van 7m.... belachelijk groot, maar goed is tevens ook voor de kids van de camping.
Ga er af en toe op, maar ga het nu zeker vaker proberen. Vindt het altijd wel heel genant met iedereen er om heen en ik dan met mijn logge lijf.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:51

Ik zou ook wel willen, maar kan er hier nergens één kwijt :n

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:55

Haha, ik wist niet eens dat dat goed was voor paardrijden. :P
Zit er elke dag heel vaak op, meestal snel even 5 min. en dan ben ik het weer zat. :') Ik heb mezelf salto's ect aangeleerd, alleen ik weet niet of dat bij iedereen goed gaat. :+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:48

Dat stond laatst volgens mij in de Paard en Sport. Maar mijn tuin is niet groot genoeg voor een trampoline :+

gigagent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:09

Wij hebben er 1 voor de kids gekocht. Maar het artikel met Alice Naber heeft gemaakt dat ik er zelf ook op ben gegaan. Leuker dan hardlopen en net zo goed voor je conditie. De kids hebben zich wel een paar dagen krom gelachen om mijn lompe gestuntel op dat ding... :+

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:03

Wow... dat dat werkt joh, nooit over nagedacht. Mijn ouders hebben er eentje staan en daar ga ik voor de lol wel eens wat op springen, maar moet het dus misschien maar eens serieuzer elk weekend gaan doen dan.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:06

ik heb er zelf 1 maar ik spring er nooit op
Ik denk dat ik maar eens ga springen maar ik ben het altijd snel zat :P

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:16

Wij hebben er gelukkig ook een :D
Maar tot mijn grote schaamte schiet het er nog al eens bij in..
Maar ik wil er echt weer mee beginnen nu! Beter voor mijn lijn en gezondheid ook :P

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:14

ik verveel me so snel op de trampoline weet er iemand nog wat leuks om erop te doen?

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:21

Wij hebben sinds kort een trampoline. Merk dat het springen op de trampoline best inspannend is, dus zeker goed voor de conditie. En het is volgens mij ook prima voor je zit en je benen worden er sterker van heb ik het idee. Ook is het prima voor de balans. Ideaal zo'n trampoline!

TjardavdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:17

Ik zelf doe geen training met trampoline maar doe training met het springtouw. Ik rijd ook om de toveel tijd zonder beugels en train daarmee dan een vol uur (heb het natuurlijk wel opgebouwd) en daardoor heb ik meer concitie en kan ik mijn benen beter aanklemmen.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:36

Salto is niet zo moeilijk hoor, gewoon veel oefenen dan kun je 't vanzelf.
Hier filmpje van mezelf 2 jaar geleden :P
http://arieskuh.hyves.nl/album/6850361/ ... 51/0/pu9W/

Dit was bij mijn buren, we hebben zelf ook een ronde trampoline, die is nog een stukje groter dan die op het filmpje.
Ik las dat artikel van Alice ook en wil d'r ook zeker meer mee gaan doen, zit inderdaad ook een beetje met dat ik niet zo goed weet wat ik allemaal voor oefeningen kan doen.
Misschien ff google'en..