Een probleemTink.Om een lang verhaal kort te maken, vorig zomer zijn we flink gevallen samen. Ik werd bang, hij kwam in de pubertijd. Dan weet je hoe dat gaat...
Veel les en hulp gehad, en we zijn nu weer super bezig, alleen de laatste paar dagen "doettie et weer". Met mij richting muur (van de schuur, deel van de afbakening van de bak) racen. Normaal rijd ik hem op een engelse dikke kopertrens, en daat gaat super.
Nu heb ik er een geleende passoatrens ingehangen, omdat ik maar 1 bitje heb. Ik heb het slobberriemje aan de bovenste ring gemaakt, zodat hij ook "hefboomt".
Maar dit zat me niet echt lekker in mijn geweten. (Als je begrijpt wat ik bedoel). Het hielp wel hoor, maar leuk was het niet. Dit is voor ons beiden geen prettige manier van rijden.
Ik zal vandaag maar weer eens op de trens proberen, maar wat denken jullie hiervan? Tegen de muur aan laten crossen maakt hem niet uit, mijn knietjes wel...
Moet ik een ander bit kopen/proberen? Slaan
?
en dan je paard in een praatgroep stoppen om alles te verwerken.
en je eigen geweten sussen met het idee dat de paarden van tegenwoordig het veel beter hebben dan "vroegah" toen ze de hele dag voor de ploeg stonden

Als je in een scherper bit rijd, kun je ook altijd weer terug naar een gewone snaffle...Maar daar rijd je waarschijnlijk ook niet mee op de wedstrijden...
Dan komt hij er vanzelf wel achter lijkt mij.
Not my kind of cooky
) , paard ging recht op prikkeldraad af
en dan is het ; of erdoor, met alle bijkomende gevolgen van het draad