Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bella24 schreef:Mijn arabier, met gevoelig huidje, vindt al die kunststofmaterialen maar niks. Ik ben dus juist op zoek naar een dekje met wollen onderlaagje. Inmiddels al een goed merk gevonden, wel bizarduur dus ik wacht even tot het najaar met de aanschaf (dan ga ik zelf weer intensief rijden).
Want doordat ze het vocht niet opnemen maar de kans geven weg te vloeien en te verdampen, blijven de dekjes zelf droog en redelijk schoon. Een katoenen dekje bijv. neemt wel vocht op, maar wordt daardoor kletsnat en vies. zij schreef:die haf pads zijn die met verschillende onderkanten? en welke hebben jullie? dat plastic-achtige lijkt mij niet ideaal ivm schuren?

Nina_rex schreef:Ik heb wel eens gehoord dat er paarden waren waarbij de haren in de gaatjes van de pad bleven steken.Weet ook niet zo goed wat ik me daarbij moet voorstellen. Maar ze zijn inderdaad heel comfortabel, handig en speciaal gemaakt voor hele lange afstanden.