Zomer-endurance in Soest!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mandymonica

Zomer-endurance in Soest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 08:34

Op zaterdag 25 juli is het weer zo ver: de tweede editie van de hoogzomer-endurance Marcroix Endurance Soest!!

De website http://www.endurancesoest.nl is weer helemaal up-to-date en onder andere uitgebreid met een artikel over het rijden in zwaar zand, zoals dit in de route veel voorkomt.

We zijn al heel druk met de voorbereidingen en ook de inschrijvingen komen al gestaag binnen. Mensen die graag in de Kennismakingsklasse willen starten zullen moeten opschieten met hun inschrijving, want het aantal plaatsen is beperkt. Dit jaar zullen we een wachtlijst bij gaan houden, op het moment dat een klasse vol is!

Marcroix Endurance Soest is bij uitstek geschikt voor een kennismaking met de endurance, omdat het een heel publieksvriendelijke wedstrijd is: op veel plekken kan je gemakkelijk bij de route komen en zowel op de P/A als op de vetgate kan je een hapje en een drankje krijgen. Extra dimensie, is dat we opnieuw starten vanaf de manege Marcroix, gelegen op de militaire Bernhardkazerne in Amersfoort en dat de ruiters over het normaal gesproken gesloten militaire oefenterrein De Vlasakkers mogen rijden. Een kijkje op het start/finishterrein is daarom ook in meerdere opzichten interessant!

Op de site ook veel informatie voor de vrijwilligers. Het meelopen op een wedstrijddag is ook bij uitstek een mooie kans om kennis te maken met de sport, dus we nodigen ook uitdrukkelijk iedereen die nog nooit endurance gereden heeft, maar wel eens meer van deze sport wil weten, uit om op zich op 25 juli aan te sluiten bij het onmisbare leger van vrijwilligers! Je wordt volledig in de watten gelegd, met een gezellige maaltijd als afsluiting van een lange, drukke, maar beregezellige dag.

Neem eens een kijkje op onze site en laat ook zeker even weten wat je ervan vindt!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:42

Vorig jaar hebben we deze wedstrijd ook gereden. Was onze eerste wedstrijd. Vonden hem erg leuk, de omgeving was mooi, routes (groom en ruiter) waren duidelijk aangegeven. Willen hem dit jaar weer rijden! Alleen het weer he, dat was wel een beetje te... ;)

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:51

Wij doen dit jaar ook mee :) Is een thuiswedstrijd voor ons :D

biancavos

Re: Zomer-endurance in Soest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:56

Ik ga dit jaar ook meedoen, voor de eerste keer. Ben heel benieuwd hoe zwaar het zal zijn.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:54

Als alles goed blijft gaan, zijn wij ook van de partij voor klasse 1, heb er al echt zin in.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:07

Ik start in de kennismakingsklasse! Het wordt ook onze 1e keer.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 12:18

sheela schreef:
Vorig jaar hebben we deze wedstrijd ook gereden. Was onze eerste wedstrijd. Vonden hem erg leuk, de omgeving was mooi, routes (groom en ruiter) waren duidelijk aangegeven. Willen hem dit jaar weer rijden! Alleen het weer he, dat was wel een beetje te... ;)

Tja, dat weer. Het enige waar we geen invloed op hebben! Maar omdat de route voor de klasse I en Kennismakingsklasse korter is, wordt het ook bij warm weer veel beter te doen. We hebben ook nog het plan om in het laatste stuk een wijziging aan te brengen, zodat je niet alleen maar "vals plat" aan het klimmen bent de laatste kilometers en ook nog iets van de hei op de Vlasakkers ziet. Dus we doen ons best om de route aan alle kanten nog een stuk aantrekkelijker te maken!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:19

Misschien ga ik er fotograferen :)

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:04

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 15:17

Suus__ schreef:

Leuk! Meld je even via info@endurancesoest.nl, dan zetten we je naam op onze website bij de fotografen en we kunnen je tips geven voor goeie foto-spots!

SpankerFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:29

Hoi, Ik heb net al een mailtje gestuurd, maar ik vraag me af of er nog plaatsen zijn in de kenningsmakingsklasse dan weet ik of ik het inschrijfgeld kan opsturen! Het lijkt me erg leuk om mee te doen, wordt mijn eerste keer, maar het is op bekend terrein!

Groetjes Vicky

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:56

mandymonica schreef:
Suus__ schreef:

Leuk! Meld je even via info@endurancesoest.nl, dan zetten we je naam op onze website bij de fotografen en we kunnen je tips geven voor goeie foto-spots!

Als ik kom zal ik het melden!
Wordt er veel nabesteld?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:09

Dat hangt heel erg van de prijs en de kwaliteit van de foto's ;)

We zetten ook graag een linkje op onze website en willen goede foto's (in overleg) ook wel gebruiken voor persberichten dus een berichtje naar info@endurancesoest.nl als je komt is inderdaad erg fijn!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:11

Nou dan ga ik het in mijn agenda noteren :D
En even mailen :)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:22

Ik ga er dus fotograferen, heb al een mailtje terug gehad :) .

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 07:38

Ik ga dan kennismakingsklasse starte met een vriendin van me. Ik ga voor de eerste keer endurance rijden.
Ik groom nu ong een jaar..
en het paard dat ik rijd loopt ook mendurance.. dus het gaat denk ik wel lukken:)
Ik ga me vandaag inschrijven:D

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:48

Gaan er nog meer mensen met haflingers starten? de kennismakingsklasse?

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:32

ik start met een haflinger in de klasse I (is toch bijna hetzelfde)

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 07:14

Ik ga ook meedoen met gis. In de kennismakingsklasse.

Ik heb er heel veel zin in, ik denk dat we het wel gaan redden, maar volgens mij kan het best warm zijn zo in juli!

Hopelijk kunnen we op genoeg plekken groomen.

tot dan allemaal.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:44

Hoe hard lopen de inschrijvingen voor klasse 0 en 1??
Ik ga er groomen!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:17

Vorige keer was het echt snikheet. Was 1 pony ook naar huis gegaan vanwege de hitte maar was ook in de kennismakingsklasse.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:20

griebels schreef:
Hoe hard lopen de inschrijvingen voor klasse 0 en 1??
Ik ga er groomen!

Klasse 0 is bijna vol, klasse I is nog zat plek!

SpankerFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:32

Ik heb me ingeschreven en als alles goed gaat dan zijn we de 25ste ook van de partij. Voor ons ook de eerste keer.
Vorig jaar was het inderdaad erg heet, maar voor ons is het een thuiswedstrijd en de Duinen etc. gaan we dan ook heel vaak over, ook bij warm weer.
Ik heb er veel zin in!

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 07:50

Even een update:

De Kennismakingsklasse is inmiddels VOL. We gaan wel een wachtlijst bijhouden, maar wie zich nu nog in wil schrijven in de KMK vist vermoedelijk naast het net.

Ook de klasse I gaat al hard, hoewel daar nu nog wel voldoende startplaatsen zijn. Wil je verzekerd zijn van een plekje, wacht dan niet te lang met inschrijven!

De klasse II heeft nog plaats zat!

Al met al voor ons als organisatoren een heel geruststellende "score" met nog ruim 2 maanden te gaan tot de wedstrijddatum :D , maar voor degenen die in klasse I willen starten wel even iets om rekening mee te houden.

Helliebellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 05:22

Wij zijn ook van de partij 25 juli! Ik zal samen met mijn zus (Avanti2000) starten in de kennismakingsklasse :D We waren nog net op tijd met inschrijven, gelukkig... Het wordt de eerste endurance voor ons en ben erg benieuwd hoe onze paardjes het gaan vinden, want het wordt de eerste keer dat moeder en dochter samen gaan rijden :)