[SGW] fijne en goede bodyprotector ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

fijne en goede bodyprotector ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:46

hoi,

Ik ben opzoek naar een nieuw Bodyprotector aangezien ik van de Bodyprotector die ik nu heb erg veel last van mijn rug krijg. Dus welke zijn fijn ? en zijn niet erg lang (ben zelf niet zo heel groot namelijk) En waar zijn ze te koop ?

Groetjes Nina

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:50

Ik heb deze:
Afbeelding
Ben zelf ook niet zo lang en hij zit heerlijk. Blijft ook niet achter het zadel haken ofzo.
Voldoet aan de zwaarste Beta Class 3 norm. :) Gekocht bij Divoza.

Snoekiej

Re: fijne en goede bodyprotector ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:51

Er is laatst nog een topic over bodyprotectors op SGW geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:52

weet jij wat voor "spul" er in zit ? in de mijne zit nl een zwart grijs foam achtig spul. en is niet echt heel soepel. zit dat ook in de joue ? want als dat zo is dan zal dat hem niet worden voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:54

Snoekiej schreef:

die heb ik gezien ja. maar die ging er meer over wat het is. en bij mij gaat het er over welke echt fijn zijn ivm met mijn rug.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:55

Anoniem schreef:
weet jij wat voor "spul" er in zit ? in de mijne zit nl een zwart grijs foam achtig spul. en is niet echt heel soepel. zit dat ook in de joue ? want als dat zo is dan zal dat hem niet worden voor mij.

Ehm, ik weet niet precies, het is spul waarin allemaal gaatjes zitten. Het materiaal weet ik ook niet precies.
Het past zich aan je lichaam aan als het je lichaamswarmte 'voelt'.

Edit: Dit staat bij de informatie over de BP:
Citaat:
Imperial Riding bodyprotector met hoog draagcomfort door gebruik van soepele materialen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:59

dan is het denk ik het zelfde materiaal als in de mijne. en in de mijne krijg ik last van mijn rug. dus Die gaat het niet worden.

Heeft er iemand ervaring met How's Racesafe bodyprotectors ?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:01

Oke, succes met zoeken verder. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:36

Anoniem schreef:
Snoekiej schreef:

die heb ik gezien ja. maar die ging er meer over wat het is. en bij mij gaat het er over welke echt fijn zijn ivm met mijn rug.

Dat zul je toch echt zelf moeten ervaren. Wat bij de een lekker zit, zit bij de ander voor geen meter. Dat kunnen wij niet voor je bepalen.
Ga naar de winkel en pas verschillende modellen. Ga er ook mee op een stoel zitten zodat je goed kunt voelen of de bp niet te lang is aan de achterkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:20

oke ! dankje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:04

Anoniem schreef:
dan is het denk ik het zelfde materiaal als in de mijne. en in de mijne krijg ik last van mijn rug. dus Die gaat het niet worden.

Heeft er iemand ervaring met How's Racesafe bodyprotectors ?

Ik heb hem.
Ik was BP's aan het passen, en de How's Racesafe en de Rodney Powell zaten het lekkerst voor mij. Omdat het maar 20 euro scheelde (de Rodney Powell daar en de How's Racesafe ergens anders) had ik gekozen voor de How's Racesafe, omdat je hierin toch net wat meer kon bewegen als bij die andere. Hij zit verder echt geweldig, en is niet zo warm als mn oude.
Ik zou dus naar een ruiterspeciaalzaak gaan waar ze veel BP's hebben van verschillende prijsklasses gaan en ze passen.

Veel succes met je zoektocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:42

wat voor eentje had jij eerst marloes ?

Hermoso_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:54

ik heb de bp van de foto. Deze zit erg lekker. Je heb zeker geen last van het zadel omdat je er ook een stukje van af kan snijden zodat hij goed zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:01

Hermoso_13 schreef:
ik heb de bp van de foto. Deze zit erg lekker. Je heb zeker geen last van het zadel omdat je er ook een stukje van af kan snijden zodat hij goed zit.

de bp van mijn foto of van die van sodeletuut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:08

Hermoso_13 schreef:

Ik heb ook een stukje van de onderkant afgesneden, anders drukte het tegen het zadel aan. Ik heb er een van USG bij Divoza gekocht en ben daar erg tevreden mee. Ik ben een gewone manegeruiter die niet crosst, dus ik denk dat ik een klasse 2 heb. Ik ben ook goed geholpen trouwens, ze lieten me even op een zadel zitten om te kijken of de rug niet te lang was, keken of hij aan de voorkant ver genoeg onder het borstbeen zat, enzovoort. Misschien is het handig om je dus te laten adviseren en helpen vanwege de pasvorm, als het goed is heb je er dan helemaal geen last van met rijden, ook niet als het van een vrij stug materiaal is. Dat is die van mij ook en ik merk er niets van. Succes met kiezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:11

als je er een van USG heb gok ik dat je toch een klasse 3 heb. verder kan er bij de mijne ook een stukje af (dit is trouwens niet nodig) maar ik krijg pijn in mijn rug als ik er mee rijd. en aangezien ik hem om moet van mijn ouders. wil ik dus een andere waar ik dus hopelijk geen pijn in mijn rug van krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:00

Anoniem schreef:
wat voor eentje had jij eerst marloes ?

usg, maar die was wel erg oud aan het worden hahaha. Dat is een vormloze, harde, niet beweegbare bp vergeleken met de how's racesafe. Maar voor iemand die een goedkopere zoekt maar die toch wat mee beweegt is dat wel een goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 05:29

oke dan klinkt die how's racesafe voor mij eigenlijk wel goed :) Ik ga maar eens kijken waar ik die kan passen:)

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:25

Wij hadden eerst ook zo'n harde BP .Daar is onze Wendy toen mee over de kop gegaan :(:) .De ambulance broeders vertrouwde het toen niet, omdat de BP in de milt streek had gedrukt.Gelukkig niks aan de hand.Nu hebben we ook een How's Raceface en deze beweegt overal mee, maar beschermd toch optimaal. ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:50

De How's Racesafe lijkt me heerlijk, maar ze zijn zo duur :=

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:56

ik heb er een van premiere, die kan je ook een stuk uitsnijden als hij iets te groot is. Ik voel hem nooit zitten, en je kan hem op veel verschillende plaatsen verstellen! hij kosstte iets van 90/100 euro geloof ik!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:58

Ik heb de Racesafe ook een keer aan gehad tijdens het crossen, die zit heerlijk! Als mijn Rodney Powell aan vervanging toe is, wil ik die :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:16

de how's is inderdaad geweldig!

bij huppa hebben ze een merkloze variant, scheelt bijna 100 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:12

LiSSy schreef:
de how's is inderdaad geweldig!

bij huppa hebben ze een merkloze variant, scheelt bijna 100 euro

Heb ik ook aangehad,
die zit weer totaal anders als de How's.. die beweegt weer een stuk minder mee. maar is idd wel wat beter als de harde BP.

Moose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:46

Ik heb ook een USG die te lang is. Ik kom met de achterkant net tegen het zadel aan.

Voor degenen die er een stukje af gesneden hebben: hebben jullie die gewoon met een stanleymes gedaan? En wat heb je dan met de hoes gedaan? Heb je die ook korter laten maken of dubbel gestikt?