[WN] I proudly present........Wodan van 't Voske!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

I proudly present........Wodan van 't Voske!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 20:50

Hallo allemaal, vandaag stel ik aan jullie mijn trots voor de 1ste keer voor :D
Ik zal eerst eens wat over Wodan vertellen:

(de hackamore hebben we extra hoog gehangen en niet alleen op het oog we hebben goed gevoeld waar de inhammen van het neusbot beginnen en daar hangt hij ruim boven, verder rijd ik er erg voorzichtig mee en probeer ik altijd direct los te laten als hij ook los laat, voor degene die het intressant vinden. )

Wodan is sinds afgelopen zomer zadelmak gemaakt, (hij word in mei 4 jaar) op de engelse manier want toen reed ik nog dressuur.
Zelf twijfeld ik al enige tijd om de overstap te maken maar besloot toen dat ik Wodan het beste op mijn 'eigen' manier zadelmak kon maken, met de spullen die ik gewend was ;)
Dat is allemaal goed gegaan, daarna hebben we veel rustpauzes gehad door mok, huidallergie, verstopte talgklieren en wisselproblemen en doorkomende hengstentanden.
Om die reden rijden we nu dus ook met hackamore, maar over een korte tijd wil ik het met bit weer gaan proberen als de rechtertand door is.
Op bit liep hij overigens ook wel goed al vind ik dat hij met hackamore meer het neusje eruit laat komen.

We rijden niet echt een discipline, al hebben we wat lesjes mee gepikt in basis reining maar zoals sommige weten klikte het helaas niet met de lesgever die wel een goede vriend van ons is ;)
Pleasure trekt mij persoonlijk erg maar ook trail, en reining vind ik gewoon leuk.......helaas hebben we hier in Limburg nog geen lesgever gevonden die aan huis wil komen.
Wel krijg ik binnenkort wat hulp van een Bokker!

We hebben vooral veel in het bos gereden voor balans en om hem sterk te maken.
Galop was voorheen ook best lastig maar gaat steeds beter ;) steeds meer balans en minder rennerig met meer sprong.
Sinds 2 weken ben ik ook begonnen met hem na te laten geven op de hackamore, als hij eenmaal los is dan is hij op 2 vingertjes te rijden en lekker lang, ook de 'jog' begint te komen!
Hij heeft nog wat moeite met aanspringen in de goede galop maar ook dat gaat elke keer beter, hij is gewoon een toppertje die alles goed wil doen voor het baasje :D

Nu even over mezelf, ik heb dus sindskort samen met Wodan de overstap gemaakt en het bevalt he!
Het is wel afentoe lastig, zo heb ik nog geregeld last van lange teugels ;) en alle andere voorkomende kwaaltjes.
Mijn zit is vaak niet meer zo optimaal, dat weet ik maar daar werken we hard aan.
Mijn handen leg ik zo nu en dan verkeerd neer maar dat komt vooral doordat ik mijn weg nog met de teugels moet vinden haha!
Het zweepje heb ik er bij omdat Wodan momenteel aan het puberen is en nog wel eens een volleerde rodeo les wil geven }:0

De foto's staan ook wat door elkaar, maar goed ik hoop dat ik zo een beetje een beeld geef van ons!
Het waaide vandaag erg hard waardoor Wodan wel wat vliegerig was :+

Als ik zeg dat er kabouters zitten dan zitten die er hoor baas!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://94.100.115.49/561200001-561250000/561204301-561204400/561204394_5_jF86.jpeg

Afbeelding

En zo zien we het ook graag....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooie schoenen?
Afbeelding

http://94.100.114.188/561200001-561250000/561200401-561200500/561200446_5_a2xw.jpeg

Even belonen, lieffie!
Afbeelding

Afbeelding

Owja, en bokken doe ik graag en dan lekker gek doen haha :+
http://94.100.115.236/561200001-561250000/561201201-561201300/561201287_5_i_6E.jpeg

Afbeelding

Ik ben boos want ik wil niet op die grote saaie volte!
Afbeelding

En zo zien we het graag.....
Afbeelding

En klaar, braaf paard!!!
Afbeelding

Ik hoop natuurlijk dat jullie het net zo goed vinden als ik :+ !
Enne, zeg nou zelf een berichtje achterlaten is leuk ;)
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 27-04-09 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Re: I proudly present........Wodan van 't Voske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:04

Knap dier zeg!
Wel moet ik zeggen dat ik op veel foto's toch veel druk op de hack vind staan. Zeker bij een dusdanig heftig inwerkende optoming als de hack gebruik je al vaak teveel druk. Ik ben dus ook niet zo van het rijden met een hack in de bak, hoewel het wel meer gebeurt.
Daarnaast lijk je je handen veel vast te zetten op je benen, probeer ze wat meer voor je te houden.

Verder heb je hem lekker aan het lopen hoor! :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:09

@ Berdien, ja ik zet idd mijn handen vast op mijn bovenbenen, had ik dacht ik al genoemd....
Ik merk wel dat ik dat zonder het zweepje veel minder doe, maar doordat ik behoorlijke rodeo's heb gehad met mijn puber houd ik hem er de komende tijd even bij.
En weet je wat het ergste is ;) hij geeft juist makkelijker na als ik ze netjes stil voor me houd, maar ik verlies ergens met rijden die teugellengte haha!
MAar toen ik dus de3 foto's bekeek viel het handen vast zetten me ook op en daar ga ik dus op letten en daar zou ik ook zo graag les bij willen, rijd namenlijk altijd alleen :(:) en dan sluipen die dingen erin.

De druk op de hack valt eigenlijk wel mee, al moet ik zeggen dat hij vandaag erg opgefokt was door de wind, dus had ik hem er idd zo nu en dan wat meer bij, maar op het moment dat hij lekker los laat laat ik ook los en ik denk dat je dat wel op de foto's kunt zien.
Maar goed, ook daar moet ik dan op letten en dat was met iemand langs de kant wel handig haha :D
De hack had ik eigenlijk ook puur gekocht voor het bos en even de moeilijke wisseltijd doorkomen, doordat ikzelf ook een beetje bang ben voor die druk wil ik het op korte termijn weer met bit gaan proberen voor het werk in de bak, dat lijkt ook mij beter!

En dan moet ik erbij vertellen dat ik wodan als zwaar verwaarloosd beestje heb gekocht, zag er niet meer uit, maar, schurft en aangevallen door een hond, hij heeft zich echt super gemaakt en is dan ook mijn soulmate!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:15

Herkenbaar hoor, ik heb ook iemand nodig die in het midden staat te schreeuwen dat ik mijn schouders mee moet draaien, mijn handen niet moet kantelen etc :))

Is een andere bitloze optoming niet wat? Je zet al snel zoveel druk op een hack, zelfs als je je teugels maar weinig aanneemt. Bijvoorbeeld een bosal?

Je ziet inderdaad goed dat je hem ook weer loslaat, dit vind ik een hele fijne foto wat dat betreft:
http://94.100.115.131/561200001-5612500 ... _ItDT.jpeg

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:18

Ja het is natuurlijk ook een moment opname zo'n foto, maar hij brengt ook wel juist die fouten goed in kaart als je erna wilt kijken!
Ik merk ook zelf dat ik juist afentoe wat bang ben om eraan te komen en als snel teveel vraag terwijl het niet nodig is.......maar goed.

Bosal ben ik me momenteel wat in aan het verdiepen, maar heb dat eigenlijk nog niet zo goed gedurfd aangezien ik hier totaal geen ervaring mee heb...........maar a.s. vrijdag verhuizen we naar een nieuwe stal en daar rijden er ook enkele western dus wie weet krijg ik daar nog wel hulp.
Op onze nieuwe stal hebben we ook een omheining om de bak }:0 die heb ik nu niet!

Verder ben ik behoorlijk actief opzoek naar een lesgever, maar dat kost een beetje tijd in de westernstyle hier, die zijn er niet zoveel ;)

Wel denk ik dat ik wodan ook wel op een andere bitloze optoming kan rijden, want hij is eigenlijk heel makkelijk en al helemaal als even die start hitte eraf gelopen is haha!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:44

leuke foto's van een mooie haf!
fijn dat hij zoveel opgeknapt is en nu lekker met jouw aan de slag mag

ook ik stoor me wat aan je handen, vooral dat je ze zo laag houdt en zo wijd
doordat je je handen zo laag houdt kieper je zelf ook iets naar voren en met je handen zo wijd sluit je je paard niet in waardoor hij alle kans krijgt over de buitenschouder weg te lopen

het grappige vind ik dat je de mooiste foto(vind ik dan) in een link zet
Afbeelding
zo zie ik het graag
teugel zou nog iets langer mogen maar verder erg netjes

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 09:38

@Spatter, ja ik had die eigenlijk ook niet in een link gewild ;) maar het lukte gisteren voor geen meter de foto's erop te zetten, ben er heel de middag mee bezig geweest :+

Ik merk idd ook doordat ik zo mijn handen houd ik voorover val, helaas kan mijn vriend me hier geen aanwijzingen in geven want volgens hem ziet het er allemaal goed uit haha :D een onvoorwaardelijke fan!

Soms dan lukt het me om echt op die handen te letten, zoals je ziet op die foto probeer ik het met momenten echt maar helaas slippen die ook weer tevaak weg :o
Bedankt voor je tips!

Wodan word imo ook iedere keer knapper als ik hem zie :D

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:43

Nou, ik vind het er erg netjes uitzien! Er straalt rust van de foto's én ik vind niet dat er teveel druk gezet wordt.
Echt een mooi plaatje!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:44

Loes! Wat een prachtcombi zijn jullie zo! Ben echt trots op jullie dat het zo goed gaat. Had wel van je gehoord dat het met lesgever niet zo ontzettend geweldig gaat en weet als geen ander hoe moeilijk het is om goede instructie aan huis te vinden.

Kan niet wachten op beter weer, gaan we lekker een keer samen rijden met onze haffies! :D

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 12:11

Ha die Nelleke!

Ja Wodan is cool geworden he en het gaat echt super, steeds een beetje beter en steeds makkelijker!

Ja dat de zomer maar snel komt, gaan we lekker een relaxte bosrit met onze super haffie's maken, hoe gaat het eigenlijk met Rowan?
Heb je al een zadel, is hij al voor de kar?

*EDIT* heb net even in je laatste foto topic van Rowan gekeken, wat is hij stoer geworden en een echte bink he!

@kijenta, bedankt voor je leuke reactie!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:17

Ik vind hem echt superstoer!!
Er mag iets minder druk op de hack zo af en toe maar verder vind ik het er erg mooi uitzien!! :j

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 15:17

@Paintlinger thnxzzz :o een klein beetje familie van jou paardje he haha!

Ben ook erg aan het zoeken naar een andere optoming voor in de bak of een geschikt bitje, maar dat komt nog wel.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:56

Is dat zo? Zit er Amoretto in ? :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:09

Wat een stoere haf heb je :)

Ik ga met de eerdere opmerkingen mee dat je je handen te laag zet. Herkenbaar probleem hoor... wat ze er bij mij nu aan het inrammen zijn is: handen laag als hij het goed doet, handen omhoog als je wat wilt. En dan op heupbreedte... maar dan is het idd wel handig om een fijne lesgever te hebben.

Succes met de zoektocht!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 21:08

@Paintlinger, nou zover had ik niet doorgedacht ;) doelde eigenlijk meer op het haflinger zijn, ook goed?

@Wendy, bedankt voor je leuke reactie!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:46

Haha, ook goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:08

Wat een mooi paardje! Leuke combi zijn jullie :))

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:43

wat een vent! prachtig!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 11:16

@El_vis en Miss_Montana, wat een leuke reacties, bedankt hiervoor!
Het is leuk om te horen dat we een leuke combi vormen, dit vond in het verleden niet iedereen zo en dat maakt dat jullie positieve reacties extra goed voelen! ;)

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:22

Loes'sCorner schreef:
@El_vis en Miss_Montana, wat een leuke reacties, bedankt hiervoor!
Het is leuk om te horen dat we een leuke combi vormen, dit vond in het verleden niet iedereen zo en dat maakt dat jullie positieve reacties extra goed voelen! ;)

nou eerlijk hoor: ik kan me daar niks bij voorstellen. Vind jullie er persoonlijk uitzien als een prima combi. ;) Laat je niks anders wijsmaken. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:03

Loes'sCorner schreef:
dit vond in het verleden niet iedereen zo

Serieus?! :oo Daar kan ik me dus ook niets bij voorstellen :n Gelukkig maar dat je niet naar ze geluisterd hebt!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 13:10

Nee nou heb me er toendertijd wel iets van aangetrokken, haha, maar nu weet ik wel beter :D !
En zoals ik al noemde zijn we echte soulmates!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:24

Laat de mensen maar banketstaaf, dat doen ze echt altijd.
Niks van aan trekken.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:24

wat een knappert..en wat een nek..daar hou ik wel van! En je zadel? ook helemaal blij mee?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 18:28

@Peaches, hey wat leuk dat je het nu toevallig leest, ik zou je nog foto's sturen he van het zadel :o
Helaas was het er dus tot afgelopen maandag niet van gekomen om goede foto's van het rijden te maken.

Maar ik ben dus nog super tevreden met het zadel en over ik kan merken Wodan ook :D
Hoe gaat het met jou knappe paardje, hoe bevalt het tot nu toe in Uden?
Ik ga morgenavond ook verhuizen, spannend, zie er toch wel een beetje tegenop maar heb er ook weer heel veel zin in! ;)
En jij nog steeds tevreden met die Equiflex?

Ja een dikke nek heeft Wodan zeker, dat vind ik zelf ook echt helemaal geweldig :9