Ik ben mijn eigen paardje Flame aan het inrijden. Dit zijn foto's van de 5e keer los.
Het gaat best goed. In het begin vond ze opstappen doodeng en begon ze erg te trekken en lichtelijk steigeren. Gelukkig zijn we nu alweer veel stappen verder en kan ik moeiteloos opstappen. Ze staat keurig stil en vindt het helemaal niet erg meer. Al houdt mijn vader haar natuurlijk nog wel vast, als ik opstap. Gewoon voor de veiligheid.
Flame is nog erg onzeker onder het rijden, ze heeft een afwachtende houding. Sturen vindt ze nog niet zo leuk, al wordt dat al wel beter. Af en toe maakt ze een sprintje, dan ga ik diep zitten en zeg "easy" en is ze binnen 4 tellen alweer in draf. Flame is echt een geweldig paardje om mee te werken. Ik heb veel lol in het berijden van haar, al kan ik mij wel beter ontspannen op mijn vaders paardje. Ik ben nu vooral bezig met sturen en halthouden. Ik galopeer nog niet met haar.
Je mag commentaar geven, maar hou het asjeblieft vriendelijk over mijn houding. Ik heb reuma en daardoor span ik mijn spieren heel erg aan. Ik probeer nu zo ontspannen mogelijk op paard te zitten.
Eerst even longeren!

Rustig drafje

Even een tonnetje meepakken.

Hier was ze een beetje bang voor, maar liep er wel aldoor braaf langs. Het is een doel gemaakt van pallets, tja mijn broers idee!

Hier alweer een uitdaging! Ze vond mijn hondje niet zo leuk en neem hem anders nooit mee. Hij liep alleen aldoor achter haar aan en ging liggen waar wij langs wilden. Het hondje was niet echt onder de indruk van haar, maar op dit moment wel. Hij stoof weg en Flame dacht ik ga ook maar snel weg, maar naar 4 tellen was ze alweer in een rustig drafje!

Hier nog een paar zonder capje.

Hier no een link van een andere recente topic van mij
[WN-ITP] Shaggy: eerste keer (western) rijfoto's

Geen wonder dat ze sturen niet leuk vindt!