Misschien dat jullie dat helemaal niet speciaal vinden, maar voor mij is het de eerste keer en ik zou met ieder paard zo'n rit durven rijden, behalve met het paard waarmee ik me opgegeven heb
Het is een Anglo-Arabier (Karin, jij weet wel over wie ik het heb..ja, die ja
)....op zich qua ras prima geschikt natuurlijk, maar qua karakter...Het is namelijk een ongelooflijk moeilijk paard. Hij loopt M2 dressuur, maar is een ontzettende angsthaas. Ik wil graag een betere vertrouwens band met hem en hoop dat ik dat kan bereiken door veel met hem bezig te zijn en dan vooral op onbekend terrein. Probleem is alleen dat hij bijna niet in z'n uppie het bos in wil (bang)...
Ik ben dus ook nu al best wel zenuwachtig hoe alles zal gaan. Ik heb al wat rondgeneuzeld op bokt en ben al best veel te weten gekomen, maar als jullie nog tips hebben dan graag!!! Veel dingen zullen voor jullie als doorgewinterde endurance ruiters heel logisch zijn, maar ik ben echt een enorme leek!
Ik rij dus ook maar gewoon met mijn dressuurzadel, dat zit eigenlijk nog het lekkerst....professionele spullen (hartslagmeters e.d.) heb ik dus ook niet!
Alvast 1 vraagje: hoe zit het als je paard voor aanvang een hele hoge hartslag heeft? (dat kan ik me zo voorstellen wanneer mijn zenuwpeesje al die commotie op een wedstrijdterrein ziet) Mag je dan niet starten?
En start je omstebeurt of in een groep?
Alvast bedankt!

Start veel liever alleen, en blijf de rest van de wedstrijd ook liever alleen rijden. Ik vind het ontzettend gezellig, maar in mijn up kan ik me echt 100% op Navy concentreren, met iemand naast me kost dat me meer moeite.
Ik ben benieuwd