Het begon allemaal zo mooi: een luxe blad met dik glanzend papier met kleurenfoto's en al. Je kon als Wran-lid hier een abonnement op nemen. Ik heb ze nog in de kast liggen!
Helaas kon dit niet uit en in 2007 werd besloten dit blad rigoreus te "downgraden" naar een gratis verkrijgbaar krantje. Hier was natuurlijk ook wel wat voor te zeggen: gratis, verkrijgbaar voor iedereen bij manege's, ruitersportzaken, etc. dus bereikbaar voor een groter publiek.Maar helaas is nu ook dit krantje verdwenen en is de Western Horse World nu geïntegreerd in "Paard & Spul" van dezelfde uitgeverij. Eenzelfde soort krant, ook gratis verkrijgbaar bij vele (ook niet western-) manege's etc, maar dan veel algemener. Waar het Westernrijdend Nederland nog zijn eigen krant had, moeten we het nu doen met 7 pagina's in de "Paard & Spul" waarvan de rassenverenigingen terug gegaan zijn van 2 pagina's per krant naar een halve pagina. De rest is voor advertentie's en Wran.
(Ik heb hem inmiddels per post via de AAHCH binnen gekregen)
OK, er is ook wel weer wat voor te zeggen: nóg groter publiek bereikbaar en ook voor de westernruiter meer info over allerlei andere zaken. Maar ik vind het ook wel jammer, wat zijn de meningen hierover?
Net als sflj vraag ik me af wat dat met elkaar te maken heeft. De eisen A en B kan ik me nog voorstellen, maar verder...