Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pienb schreef:Er zijn vele levels in shows en de shows die westex doet vergen veel van de paarden dus dan moet het inderdaad wat sneller en beter, is het paard ook naar.
Hoe hoger het level hoe meer eisen en verwachtingen waaraan voldaan moet worden.
Wendy schreef:Pienb schreef:Er zijn vele levels in shows en de shows die westex doet vergen veel van de paarden dus dan moet het inderdaad wat sneller en beter, is het paard ook naar.
Hoe hoger het level hoe meer eisen en verwachtingen waaraan voldaan moet worden.
En daarvoor hoeft een paard blijkbaar niet langer dan een paar jaar mee te gaan?
Verwachtingen creeren mensen. Een trainer heeft de keuze om daarin mee te gaan, of niet.
Ik vind het vrij heftig wat ik zie op het filmpje. Een leuk paard wat enthousiast de boel oppakt en heel braaf is. En een ruiter die netjes rijdt, maar wel behoorlijke fysieke prestaties vraagt van het paard.
Bovendien wordt er constant aan de voorkant gewerkt, terwijl nageeflijkheid toch echt vanuit de achterhand komt.
Leuk paard, kan echt wel wat. Maar geef hem de tijd.

Berdien schreef:Mooi dier, zeker weten. Maar ik vind dat de trainer te heftig met zijn handen werkt. Constant maar weer van handen voor de schoft tot bij zijn heupen, paard vertoont ook een erg onrustig beeld met zijn hoofd. Net wat Wendy zegt, een correcte nageeflijkheid komt vanuit de achterhand, ik zie hier een 'nageeflijkheid' die er van voren ingetrokken wordt.
Prima als er met druk op de teugels gereden wordt, of als er een systeem van druk/loslaten wordt toegepast. Maar ik zie dat liever met iets kortere teugels en subtieler, dan met lange teugels en handen die bijna een halve meter bewegen.
Berdien schreef:Mooi dier, zeker weten. Maar ik vind dat de trainer te heftig met zijn handen werkt. Constant maar weer van handen voor de schoft tot bij zijn heupen, paard vertoont ook een erg onrustig beeld met zijn hoofd. Net wat Wendy zegt, een correcte nageeflijkheid komt vanuit de achterhand, ik zie hier een 'nageeflijkheid' die er van voren ingetrokken wordt.
Prima als er met druk op de teugels gereden wordt, of als er een systeem van druk/loslaten wordt toegepast. Maar ik zie dat liever met iets kortere teugels en subtieler, dan met lange teugels en handen die bijna een halve meter bewegen.
Backup schreef:Ik zie een jong paard die graag wil en een trainer die het paard ondersteund
Deze trainer laat iedere keer los wanneer het paard gaat zakken.
En ja een wat onrustig beeld klopt
Maar wie denkt dat trainen in welke dicipline dan ook er mooi uit ziet heeft het echt mis !!!!
Dit is een training guys en geen show !!!!!
Om uiteindelijk een mooi rustig beeld in een show te krijgen , ben je uren bezig met op pakken en los laten ...............
En daar zijn zoveel manieren en stijlen voor
Hier is echt niks mis mee, zolang er maar los gelaten word en dat gebeurt !