[SGW] SGW Etten-Leur - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Etten-Leur - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 17:40

Hoe is het de bokkers vergaan in Etten-Leur?

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:44

Ik ben ook heel benieuwd hoe het iedereen vergaan is!
Wij zijn er ook nog even heen gereden om te kijken en hebben een deel van het M en Z gezien. Er waren toch weer redelijk wat die problemen hadden in het begin van de cross, vooral op de vallei.
Ik vond het een mooie cross! En ze hebben goede verbeteringen aangebracht t.o.v. vorig jaar.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:21

Woehoe, ik bijt de spits af geloof ik!!

Dressuur, netjes, saai, 190 punten, onderin de middenmoot geloof ik.
Met losspringen was ik onwijs zenuwachtig maar ze was super braaf en ik heb ook enorm zitten tellen voor ritme en niet veel meer gedaan. Zo ook het parcours in.
Ging echt top.
Maar 1 galopsprong voor hindernis 4 had ineens soort paniekgedachte, je moet NU springen, geef Nick een peut en we gingen netjes door de hindernis. Mezelf streng toegesproken, netjes de dubbel in, en niks meer gedaan. A ging netjes, maar B ging er af. Daar snap ik niet wat er mis ging, denk geen afstand, maar hard gingen we zeker niet.
Goed, blijven tellen, ritme houden, op 8 nog 1 pechbalk en dat was het.
3 balken en veel tijd fouten. Maar een goed gevoel en daar ben ik heel blij mee.

We gingen steigerend van start in de cross, Nick luisterde super op mn stem. Bij 5, slootje, stond heel veel publiek dicht om de hindernis waar Nick naar keek, toen stand ze ineens voor het slootje en stil.
1 weigering dus. Verder super lekker rondgereden, heel gehoorzaam. Alleen heeft ze wel een paar keer met de achterbenen een hindernis geschraapt. Daar moet ik het volgende week maar even met Rob over hebben.

Heb heel veel foto´s, die plaats ik vanavond of morgen wel.

dia248

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:33

Lekker gereden, dressuur volgens mij goed maar volgens jury middenmoot. Springen; losspringen moeizaam, erg klein terreintje en veel mensen. Vervolgens maar een beetje losgegaloppeerd op het gras. Springparcours wel fijn en foutloos, wel overal binnendoor gereden om de tijd te halen. Cross gign erg fijn maar Smurk moest wel even kijken bij 5(slootje), vooral naar het witgeschilderde balkje voor het greppeltje. Voornamelijk mijn eigen fout want ik dacht o dat doet ''ie wel. Dus een stopje, maar uit stilstand vervolgens wel gesprongen. Verder super en binnen de tijd ondanks de weigering. Stuiterend over de finish dus de conditie zit wel goed. Al met al een heerlijk dagje met mooi weer. Vanwege de stop en de dressuurpunten niet gewacht op de prijsuitreiking. Thuis nog heerlijk in het zonnetje gezeten en Smurk lekker los in de bak. Op naar Castenray! 8-)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:38

Super Nickeltje ! Fijn dat springparcours nu lekker ging !

Lielle

Re: SGW Etten-Leur - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:48

Nogmaals goed gedaan Nickeltje, super!

Ik heb het M en Z gezien, inclusief heel wat problemen op de greppel, maar ook wat hele strakke ritten waaronder een aantal bokkers. En eentje daarvan is iig helemaal superblij maar die mag dat zelf komen vertellen :))

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:17

Ik ben ook erg tevreden :)
Dressuur helaas 170 punten. Springen ging heel fijn met 1 balkje. Cross ging super, alleen een stop op hindernis 8. Daar was de aanrijlijn niet helemaal mooi, er stond een boom half voor de hindernis. Nadat Cannie gezien had dat er een hindernis achter stond, ging dat verder zonder problemen. Cannie voelde gelukkig weer super aan in de cross! Uiteindelijk zijn we van een twintigste plaats nog opgeklommen naar een elfde plaats.

Er waren inderdaad veel problemen in het M en Z, ik heb er ook een aantal zien vallen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:19

punten rijders gefeliciteerd!!!
ik ben net terug van een lange dag , maar het was weer genieten!

hadden de jonge merrie vanochtend ook maar meteen mee genomen want die moest s'middags in oirschot afgeleverd worden om zadel mak gemaakt te worden.

dus met 2 paarden op pad naar Etten Leur, was alleen een beetje jammer dat deze vrolijke merrie het begrip leningheid ging uittesten tijdens mijn los rijden voor mijn dressuur proefje...

Oftewel ze is over de voor boom gekropen en onder de boom terug naar de andere kant van de trailer. Ze was het er niet mee eens dat der vent der in de steek liet.

Het mooie vind ik dan ook weer aan de sgw mensen is dat er meteen mensen zijn die je helpen en de rest van de dag je ook vragen hoe het met de merrie gaat! echt top mentalitiet die je op reguliere wedstrijden nog maar weinig tegen komt.! :D

toen de rust was weder gekeerd proefje gereden, en die werd beloond met 189 punten en ik stond 8e na dressuur.

Los springen was uhhhh ahum 2 hindernissen..:P het was een beetje in gelopen :D dus hup parcours in en gaan met die banaan!
alleen een balkje op 2 omdat ik zat te rommelen en mac liep te brullen naar de merrie.. hij is nog hengst volgens hem zelf geloof ik :+

toen de cross, ik kreeg mac niet met zijn kop er bij en hij wilde niet bij de merrie vandaag geloof ik want ik had een stop op 1 :o , schaam schaam.

greppel ging ook niet dus snel een huppel gemaakt naar het alternatief...

maar alle hindernissen die ik als moeilijk zag , zoals 8 met een boom voor je hindernis :? die nam die als een zonnetje!

heel fijn gevoel der aan overgehouden en we gaan weer op naar Westerbork volgende week. :D

Daarna de merrie weg gebracht en toen na 230 km sturen eindelijk thuis en lekker het paard ingekleid en al nog ff op de wei gezet.

en ik heb nickeltje gezien! super dat je cross zo lekker ging!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:51

Fijn van je parcours Nickel! Jammer van je stop in de cross.

Lisa, lekker dat Cannie weer als vanouds aanvoelt!

Nelis, lange, maar wel fijne dag dus!

Dia, goed gedaan!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:46

Nick; fijn dat je lekker gesprongen hebt.
En dan ben je dus wel blij met goede crossbescherming om de achterbenen ;)

De greppel leverde dus aardig wat problemen op. Ben benieuwd welke hindernis dat was?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:47

nr:5 scum

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:51

Heb er extra foto's van geplaatst in het voorbesprekingstopic...

Nelis, mn zusje heeft heel veel foto's van jouw springen gemaakt. Ben ze aan het uploaden. Ook nog van andere ruiters. Zal morgen hopelijk de link plaatsen in het daarvoor bestemde topic.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:51

Ik was vandaag met mijn jarige nicht Anouk mee om te helpen. Helaas was ze in het Z gevallen op hindernis 5, de greppel. Ik vind het overigens vreemd dat een hindernis als deze ook dit jaar weer in de cross zat omdat volgens de reglementen een open sloot geen steile landing mag hebben :s

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:55

Nickeltje schreef:
Heb er extra foto's van geplaatst in het voorbesprekingstopic...

Nelis, mn zusje heeft heel veel foto's van jouw springen gemaakt. Ben ze aan het uploaden. Ook nog van andere ruiters. Zal morgen hopelijk de link plaatsen in het daarvoor bestemde topic.

oh leuk leuk! :D

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:00

Ik ben vanmiddag ook geweest om te kijken. Het was genieten in het zonnetje. Weer veel bekenden gezien. Jupiter deed het ook weer goed, werd tweede. Ik zag dat de uitslagen er al op stonden en we hebben een winnende bokker *\o/* *\o/*

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:05

Het klinkt allemaal als een volle dag sport met al zijn pieken en dalen. Ik heb de uitslagen ook gezien en denk dat ik weet wie Lielle en Sabine bedoelen 8-) 8-) . Nick: dat is wat ik je toewenste: dat je de cross mocht rijden. Het beekje was en is geen makkelijke sprong en ik kan me voorstellen dat daar veel problemen waren (zoals de val van Anouk van Gerven). Afijn: gefeliciteerd voor wie dat verdient en een meelevend schouderklopje voor de teleurgestelde ruiters. Groeten Paul

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:37

Hee Mirjam!!! *\o/* *\o/* Nog geen verslag, maar zag wel de uitslagen! Gefeliciteerd!! Wat een gave comeback in de M! Super gepresteerd van jou en Ollie +:)+

rest ga ik morgen lezen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 21:45

Helemaal top Mir! Het is je van harte gegund! Gefeliciteerd meis!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:08

weet iemand wie er regiokampioen in het L is geworden?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:12

Alvast alle prijswinnaars en iedereen die tevreden was, gefeliciteerd. Vooral Miriam, wat een come-back !!!
De anderen een troostend woord en volgende keer beter.

Suus en Maddie: wat erg dat jullie beiden niet konden starten |( Het zit jullie allebei niet mee dit seizoen :n

Peter46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 00:26

Namens Leukopdefoto, alle bokkers die in de prijzen gevallen zijn van harte gefeliciteerd!!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 07:13

Kim_Peters schreef:
Ik was vandaag met mijn jarige nicht Anouk mee om te helpen. Helaas was ze in het Z gevallen op hindernis 5, de greppel. Ik vind het overigens vreemd dat een hindernis als deze ook dit jaar weer in de cross zat omdat volgens de reglementen een open sloot geen steile landing mag hebben :s

Dat is geen reglementenkwestie maar een kwestie van wat eerlijk is voor het paard en de ruiter. Over een steil oplopende landing zoals deze kan je inderdaad je twijfels hebben - heb ik ook.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 07:37

Toch ook maar een verslagje van mij.

Eerst in de L, dressuur ging fijn en iedereen aan de kant vondt het een nette proef, helaas de jury niet en maar 176 punten. Op naar het springen, fijn controle een balkje op 6 alleen bij hindernis 9 kwam de volgende recht op mij af en ze is bang voor andere paarden dus keek ze op en sprong ze A en B eraf. Maakt niet uit ik had controle en had fijn gesprongen. De cross voor 1 moest ik er echt ff flink aan rijden maar ze ging en de rest ook ietwat tijd verspeeld aan het begin maar heerlijk uitgereden en foutloos.

De in het M, dressuur fijn, springen goed een balk en cross tja overal waar water bij komt kijken stopt hij. Dus hij ging super en bij 5 ging die niet meer. Ik moest er over maar hij blokte gewoon. Komt ook bij kijken dat hij niet zo happig is op een slechte bodem maar hij moet het gewoon doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:22

Verslagje van mij:
Eerste cross van het seizoen voor mij, voor de derde keer in de L.

Dressuur was bagger, zoals gewoonlijk. Hij sluit zich dan altijd zo van me af en ik ben dan te zenuwachtig (leuke wisselwerkiing... :+ ). Enerlaatste in mijn ring, maar gelukkig wel voldoende punten om nog een WP te kunnen halen.

Met springen was ik helemaal klaar om de ring in te gaan, was er ineens een pauze ingelast. Heb toen nog 10min. gestapt maar dan wordt hij zo enorm heet. Hindernis 1 zag ik erg tegenop, wat resulteerde in twee weigeringen (eigen schuld, stom, stom). De derde keer ging hij er overheen en toen verder foutloos gesprongen. Dus 12 hindernisfouten en een zwik tijdfouten.

Ik begon heel erg te twijfelen of ik wel de cross moest rijden, want ik had er echt geen goed gevoel over. Met het inspringen voor de cross voelde hij echt heel fijn, dus heb ik de keuze gemaakt om in een handgalopje de cross te rijden en meteen het alternatief te pakken bij de Vallei.

Mijn paard was even gedesorienteerd in het bos bij de dubbel met de punt (waar de boom in weg stond), maar hij sprong echt superfijn. Bij water was hij super safe. Twee starts voor mij was een meisje in de waterbak gevallen, dus het publiek was superblij dat het goed ging.

De cross heb ik foutloos gereden, maar met een tijd van 7.15 geloof ik. Ik heb er wel een heel fijn gevoel aan over gehouden. Mijn paard was redelijk controleerbaar en denkte super mee.

Mijn volgende wedstrijd durf ik er denk ik wel een tandje bij te zetten om een betere tijd te rijden.

Toen we weg wilde gaan, kreeg ik de trailer niet van zijn plek. Paard uitgeladen. Het lukte nogsteeds niet :( Ik stond naast Anouk van Gerven en een vriend van haar heeft mijn auto weggereden. En in totaal moesten er 5 mensen duwen om beweging in de auto te krijgen. Mijn vriend (die nog nooit een paard vastgehouden had) was naar de verharde weg gelopen met mijn paard, waar we hem hebben ingeladen :D

Al met al was de cross geslaagd, en daar ben ik wel heel erg blij mee!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:04

*\o/* *\o/* *\o/*
Belachelijk blije bokker meldt zich!!!
*\o/* *\o/* *\o/*

Gisteren voor het eerst weer voor het echie op SGW wedstrijd. De dag begon heel relaxed, hoefde pas om 12.54 te dressuren en het was maar een kwartiertje rijden van mijn huis. Lekker uit kunnen slapen dus. Ik vond het wel enorm spannend, ten slotte pas mijn tweede M wedstrijd en de eerste was ruim 8 maanden geleden.

Dressuur ging echt fijn. Toen even op ons gemakje was gedronken en naar het springen gekeken. Al snel moest ik weer opzadelen voor het springen. Springen ging super, echt een heel fijn rondje! Toen de cross. Ik wist nog steeds mijn dressuuruitslag niet maar dat wilde ik ook niet weten. Ik ging voor een fijn rondje en nog niet voor het resultaat. De eerste sprongen dacht ik er wat te makkelijk over en dat resulteerde in een slechte sprong op 4. Daarna mezelf een schop onder mijn kont gegeven en toen ging het verder heerlijk! Super gecoached door Lielle onderweg trouwens, echt toppie!!

Toen ik uit de cross kwam werd me verteld dat ik tweede stond na dressuur, met een half strafpuntje verschil, spannend dus! Uiteindelijk bleken we gewonnen te hebben! *\o/* Ook zaten we een seconde dichter bij de optimale tijd dan de winnares van de andere M ring dus daarmee waren we ook Brabants Kampioen!

Daarna is gisteren een beetje wazig geworden... Ik heb van zoveel mensen lieve reacties gehad, echt niet normaal..... Lieve smsjes, felicitaties echt... ik kan het zo niet uitleggen. Iedereen die meegeleefd heeft heel erg bedankt! De aller aller dikste knuffel gaat natuurlijk naar mijn geweldige witte vriend!

@Lielle: Nienke is kampioen geworden in het L
@Nickeltje: Wat een progressie hebben jullie gemaakt zeg! +:)+ Springen zag er echt een stuk beter uit!
@Florence: Mooie foto in de krant en een super debuut!!
@Verapino: Balen dat je M cross niet ging zoals het moest. We hebben we gemeet gisteren!

Iedereen die lekker gereden heeft gefeliciteerd! En iedereen waarbij het wat minder ging, op naar de volgende wedstrijd. :(:)