[SGW] SGW Markelo - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

SGW Markelo - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 09:21

Een beetje vroeg, want de eersten zullen nog niet gecrosst hebben, maar toch vast een verslagen topic :D Kom maar op met jullie verslagen! Ik ben benieuwd!

Helaas kan ik helemaal niet meer komen kijken -O-

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:47

Ik ben net thuis. Was met mijn zusje meegeweest. Ging fijn bij haar. 1 weigering op de waterbak, dus ze was helemaal blij ( vorig jaar op alle crossen eruit gegaan op het water).

Zelf de L cross gelopen voor morgen. Vind hem aan het einde wel wat pittig. De hindernissen stellen aan het begin weinig voor, maar aan het einde staan zware hindernissen, niet heel logisch aangezien de paarden de knollen aardig op hebben na al die bulten. Maar goed, ziet er verder wel erg mooi uit!
Laatst bijgewerkt door tientjeh op 04-04-09 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 14:12

Ik ben alweer eventjes thuis.
Cross ging erg fijn tot de waterbak, had goede hoop maar helaas een meter ervoor bleef ze stilstaan en was niet meer verder richting t water te krijgen.. Dus dat wordt flink oefenen deze zomer op water en dan van t najaar weer eens proberen!
Had wel 206 punten met dressuur (ring 1) en een foutloos springrondje :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 15:05

Ik ben er ook weer, helaas voor mij niet zo geslaagd.

Dressuur ging matig 180 punten.
Springen was die ontzettend vervelend. Hij was al in dat ruiterpaadje langs de weg helemaal aan het springen en gek aan het doen, en bij inspringen bleef dat ook zo, hele tijd bit vastpakken, rennen en weigeren enzo. Dus toen in het parcour precies hetzelfde: bit vastpakken, rennen en toen had ik 3 weigeren en moest ik er dus uit bij 3. :(
Heel erg balen maarja ga maar even goed trainen en dan probeer ik het in het najaar nog maar ens.

marie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 15:47

ben er ook net weer
dressuur wel goed 192 punten, dus tevreden
springen ging heel goed en dus ook foutloos
cross was weer wennen, me pony wou niet lekker naar de hindernis, ze wou het eerst even goed bekijken,
Gelukkig ben ik er soms uit stilstand nog wel overheen gekomen. alleen bij de laatste hindernis hadden we allebei de krachten een beetje op en dus 1 weigering. maar ben er wel tevreden mee en ik vond het heel leuk :D

op naar westerbork

Jody

Re: SGW Markelo - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 15:55

Ik ben ook weer terug!
Ben zeer tevreden voor de eerste cross! had 184 punten in de dressuur, foutloos in het springen en foutloos in de cross. Geen prijs, want er was goed gereden in ring 2 voor de dressuur!!!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:30

Hier een zeer tevreden debutant :D

Dressuur zelf niet heel tevreden, maar voor een b-proef goed genoeg, 202 punten. Springen was ze behoorlijk fit, wel simpel foutloos. Toen de cross in, Fari had goed in de gaten dat er 'iets' ging gebeuren. In de cross pakte ze echt meer dan goed aan. De bulten af vond ze een beetje spannend evenals het water, maar ze ging er wel ineens in :j Resultaat foutloze cross met wel redelijk wat tijdfouten. Eindresultaat 3e *\o/*

Op naar Westerbork :))

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:52

Wat een super debuut Malloesje! gefeliciteerd

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:03

Gefeliciteerd Malloesje!

Jody ook een nette prestatie! +:)+

marie35: balen dat je pony niet echt lekker aan wilde pakken, maar je bent toch wel rondgekomen zo te horen, naja, volgende keer beter!

massiemas: dat wordt flink water oefenen dus, wel jammer, maarja, oefening baart kunst he! Wel hele nette dressuurpunten!

rianceles14: hmm dat is minder.. doet je pony dat wel vaker op wedstrijd, bit vastpakken en rennen?

Mijn dressuur was niet zo geslaagd :oo Velvet was enorm afgeleid en maakte zich onwijs druk, ze vond het blijkbaar toch wel gek weer zo'n buitenwedstrijd met zóóóveel andere paarden om naar te kijken :wow:. Zaten ook nog wel wat betere stukken in m'n proef, maar was toch jammer. Had ik 157 :?! Oke, m'n proef was echt niet goed, maar 157 vond ik 't nou ook weer niet. Maarja, soms krijg je ook wel 'ns meer punten dan je verdient :+ (Alleen toch wel raar, vorig jaar eigenlijk altijd >180 gehaald met de dressuur bij de crossen, achja volgende keer beter)

Springen was ik eigenlijk wel heel tevreden over. Ze laat zich steeds beter terug rijden zonder daar enorm heet van te worden *\o/* Foutloos rondje. :)

In de cross pakte ze eigenlijk ook heel fijn aan, ze begint "het starthok" nu ook te begrijpen. (Vorig jaar stond ze daar meestal nog half te slapen omdat ze totaal niet snapte wat er nou aan de hand was :D) Hindernis 1 en 2 huppelde ze zo overheen eigenlijk, bij hindernis 3 was m'n voorganger gestrand, was even goed sturen vanwege het niet al te brede pad (al stond dat meisje wel keurig aan de zijkant te wachten) maar Velvet liet zich niet van de wijs brengen en ging braaf door. 4 Sprong ze ook zo, 5 deed ze eigenlijk beter dan ik had verwacht, ze ging als een volleerd crosspaard keurig over de opsprong-opsprong-afsprong 8-). Hindernis 6 sprong ze braaf maar ik kreeg 't niet voor elkaar haar zo te rijden/sturen dat ze daarna meteen het pad naar beneden nam, dus even omgedraaid en toen op 7 aangereden, deed ze ook zonder problemen. Die heuvels vond ze maar een beetje raar, maar daarna gingen 8, 9 en 10 ook goed. Bij de waterbak zette Velvet grote ogen op bovenaan de heuvel, maar met wat been- en stemhulp ging ze - weliswaar twijfelend - toch door en zo door de waterbak heen. De paddestoelen keek ze even raar van op, maar sprong ze toch ook braaf, en ook de laatste paar sprongen waren geen probleem, en dus foutloos gefinisht. :) (weliswaar met tijdfouten maar dat maakt me niet zoveel uit)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:07

Rianceless; wat vervelend zeg, doet ie vaker zo?
Marie; balen dat ie niet helemaal fijn aanvoelde, iig wel rondgekomen ;)
Massiemas; wat jammer dat ie echt het water niet in wou. Proberen dus zoveel mogelijk water te laten zien deze zomer :j
Jody; ook een superdebuut dus. Je zat trouwens bij mij in de ring :j
Jitske; wat balen zeg van de dressuur, wel weer heel fijn in de cross :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:23

Nou we zijn met training heel erg veel bezig met ontspanning en ook tijdens het parcour, en dat lukt al aardig. Had ook vaak oefenspringen en dan reed ik een volte, was die los en dan pakt ie het wel lekker aan, en laatst met concour lukte het ook wel goed. Maar vandaag was het net een bom die op ontploffen stond. Dus echt los was die niet te krijgen en dat heb ik eigenlijk nog niet vaak zó extreem gehad. Maarja hij had wel iets van 4 uur ofzo op de trailer gestaan, en eerste buitenconcour weer dus misschien dat dat ook wel meeteld. Maargoed heb al met m'n instructrice over gehad en die gaat me helpen met springen dus gaan we maar even goed oefenen!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:09

OL was heel sterk met de dressuur.. was echt een ramp (vooral losrijden) toch 182 punten..
springen was ol heel rustig tegenover normaal en waren ook foutloos..
cross ook rustiger als anders maar in het starthok toch helemaal gek. toch foutloos over de finish nouja had wel een weig op de laatste maar dat kwam dat de auto van de DA erachter stond want die moest na de waterbak.. Deze weigering hebben ze ook niet meegeteld wat ook wel eerlijk was omdat ik die hindernis ook niet kon springen

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:14

Ik ben ook net pas weer terug! Voor mijn gevoel een geslaagd debuut :D

204 punten met dressuur, foutloos met springen :)
De cross voor mijn gevoel eigenlijk foutloos maar bij de waterbak heeft ze een klein pasje achterwaarts gedaan dus werd als weigering gerekend. Dat was wel jammer :)
En ik had nog flink wat tijdfouten :P

Maar ik ben tevreden, wist zelf ook niet wat ik er kon van verwachten. Pony schrok opeens toen ik boven op de bult stond en eraf moest zou ze opeens omdraaien kon ik nog net blijven zitten :+

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:33

Zo ik lees toch wel een heel aantal goede resultaten!! Super en gefeliciteerd!! :D

Ik ben vandaag meegeweest met Malloesje. :)
Heb nog een aantal foto's kunnen maken. Maar weinig bokkers ertussen...
Hoop er morgen nog een paar op de foto te kunnen zetten :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:34

haha Martine, ik meld me vrijwillig aan om foto's van te maken :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:34

Ik heb nog wel een aantal bokkers op de foto, onder andere

- Mendy
- Amber
- Maaike ( zusje Karen)
- Irene

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:51

Ik heb vanmiddag nog ff gekeken. Martine, Irene (toch?) en Marloes nog gezien!!
Vond de cross erg leuk en uitdagend :)
Wel ontzettend heuvelachtig..
Heel veel succes, diegene wie morgen moeten!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:57

Leuk al die verslagen, heb hoop bokkers gezien :))

Dressuur was een ramp, mijn punten waren dus ook wel terecht namelijk 156 punten := Meneer was gewoon echt te heet.
Springen ging zo super ! Foutloos rondje :D
In de cross ging het zo lekker, overal goed uitkomen, goed ruim erover. Zelfs de afsprong gewoon lekker Galopje !
Helaas wel een langsloper op hindernis 7, maar echt mijn schuld. Te weinig begrenst :D.

Voor de rest waren we pijlsnel en Fjordy was niet kapot te krijgen haha :D!

rianceles14, Vervelend dat je er uit moest ! Jammer dat het zo ging ;(

Wow Jody, super zeg :)) Jammer dat je dan net geen prijs had. Zou je wel zeggen !

Malloesje, dat is nog is een fijn debuut. Maarre? Voor B proef goed genoeg ? 202 punten haha veel joh !

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:04

Ja, ze waren lekker streng met het rekenen van een weigering. Meters voor hindernis 3 stond ik ineens stil. Volgens mij zonder een pas achterwaarts gewoon in gallop over de hindernis gekomen daarna, maar het werd wel als weigering gerekend.... :(

Verder wel tevreden. Zat er met de dressuur te kort op, wel 192, maar kon beter. Springen foutloos, en de cross verder ook. Ben erg benieuwd naar mijn tijd. Hoop dat de uitslagen nog ergens gepubliceerd worden, want kon er helaas niet op wachten.

Geen rare dingen verder. Niet in het parcours, maar verder ook niet. Lekkere binnenkomer voor het nieuwe jaar, toch?

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:15

Super iedereen die fijn heeft gereden! malloesje gefeliciteerd met je prijs :)
Wat jammer van je springen rianceles :(:)

Mijn dressuren ging wel redelijk, kon allemaal wat netter dat was een beetje jammer. ik had 191 punten, stond daar nog wel 3e mee.:)
Springen ging fijn, foutloos rondje
En crossen ging super, alleen de bulten vond cyr wel erg spannend. maar heb verder heel fijn gereden.
Had best wel wat tijdfouten, maar dat heb ik altijd. Ben heel tevreden over vandaag :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:41

Goeieavond :wave:

Bij mij ging het dressuur wel okee, helaas wel 4x!! :oo verkeerd aangesprongen, maar jurycommentaar was "Proberen net iets meer nageeflijk te rijden, het hikt er nu net tegenaan (Joh.. :+ ;) ) en behalve die galop heb je niet echt grote fouten gemaakt.
Daar had ik uiteindelijk 183 punten op, prima dus!

Daarna heeeeeel lang wachten (uurtje of 5 en een half :Z ) en pacoursje gelopen, en ondertussen bij wat bokkers *-:) gemaakt :)
Ook nog bvw gezien, en dat ging helaas niet zo als gepland :n

Daarna turbo pony zadelen, want het scheen 3 kwartier in te lopen? Uiteindelijk dus niet, dus ik kon fijn 3 kwartier gaan rondstappen :Y)

Springen ging okee, ze was er niet super bij, maar gewoon fijn tempo, 2x een balkje aangeraakt, maar toch foutloos :)

... Daana de cross... Door de dierenarts kwam ze heen godzijdank (je weet het nooit met een oude pony ;) ) en daarna wéér lang wachten....

Start ging goed, hindernis 1&2 ook nog wel, en bij hindernis 3 begon de strijd :n Ze vond die wielen blijkbaar toch eng, want ze begon zo'n 20 meter voor de sprong al omhoog te komen, even zweep erbij, sporen erbij en uiteindelijk ging het wel weer....

En op dat galoppad begon ze ineens alles eng te vinden.. ;( En inplaats van dat opsprong pianootje, moest ik voor de ABC een of ander klein rot pianosprongetje springen, bah. Ik zag met pacours lopen dat het al moeilijk ging worden, en ja hoor weigering... Ik werd boos, en daarna nog een weigering + steiger... Toch maar even laten snuffelen, en daarna deed ze het gelukkig wel...

Door de heuvel op, we mochten de kuil overslaan, dus na die balk door naar de strobalen, ging nog goed, de kuil in ging ook nog goed, op ook nog... maar het water in :+ Dat vond ze niet leuk, en wilde dus ook no way dat water in, een keertje een pasje achteruit is dus blijkbaar genoeg voor een weigering :P In het achteruitgaan gelukkig nog dat gele bordje gesloopt }>

De hindernissen daarna gingen niet goed, telkens proberen te weigeren :n , en uiteindelijk waren we beiden zo kapot, ik denk dat het ook wel mijn eigen schuld is geweest, ook nog een weigering op dat laatste "plankje" bij het huisje

Eindscore: Dressuur 183, Springen foutloos, Cross 4 weigeringen

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:53

Lieziej; toen je moest lachen voor de foto op de zandweg, dat waren Martine_, Irene en ik :D Martine heeft wat leuke foto's :j Jammer van de weigeringen zeg, we zagen bij de 'piano' idd..
Amber; wat jammer zeg van je dressuurpunten..
Tierania; jij ook een super debuut zeg :j
Tientjuh; had jij eigenlijk de foto's van Gorssel nog voor mij?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:03

Ja jammer he ? Alles gaat altijd zo goed, maar ja.. nu door nieuwe regels geen winst meer voor ons :=

Zonde Lieziej, dat had je niet gehoopt !
Wel super spring rondje :D. En ja.. super dressuur punten :P

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:12

malloesje schreef:
Lieziej; toen je moest lachen voor de foto op de zandweg, dat waren Martine_, Irene en ik :D Martine heeft wat leuke foto's :j Jammer van de weigeringen zeg, we zagen bij de 'piano' idd..
Amber; wat jammer zeg van je dressuurpunten..
Tierania; jij ook een super debuut zeg :j
Tientjuh; had jij eigenlijk de foto's van Gorssel nog voor mij?

Hahaha, dus dan mag ik jullie blamen dat ik mijn concentratie kwijt was? :P Echt, ik heb dubbel gelegen jonge := :D

Jij ging net de startbox in toen ik pacours ging lopen, wilde eigenlijk nog wat fotos ook van jou maken, maar je was dus net voor mij uit ;)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:43

lieziej schreef:
Daarna turbo pony zadelen, want het scheen 3 kwartier in te lopen? Uiteindelijk dus niet, dus ik kon fijn 3 kwartier gaan rondstappen :Y)
]

Bij een cross kan het programma nooit inlopen! De dressuur nog wel een keer en het springen misschien een keer tien minuten maar de cross is nooit eerder! Er is een hele strakke planning met elke twee minuten een start, dit kan niet ineens eerder worden.

Het programma kan wel eens uitlopen doordat de cross tijdelijk moet worden stilgelegd, bv door een val, wanneer de cross wordt stilgelegd moet het springparcours ook worden stilgelegd zodat je altijd dezelfde tijd tussen je springen en de cross houd!

Dus dan weet je voor de volgende keer dat je niet ineens met de turbo aan je pony hoeft op te zadelen.