Bij de pony's reed ik altijd op een degelijk niveau SGW. Ik reed toen in de klasse 5 (wat de provinciale hoogste klasse was en overeen kwam met 1.10m springen en dressuur M niveau)
Ik deed dit toen ontzettend ontzettend graag. Maar ben er na 1.5 jaar mee moeten stoppen o.w.v. blessures bij de pony.
Nu, 1 van mijn merries bloeit helemaal open als ik met haar naar bos ga en ze heeft een uithoudingsvermogen van ... een paard met een enorm uithoudingsvermogen
(ik weet zo gauw niet wat een ontzettend uithoudingsvermogen heeft
) Ze gaat zo over alle bossprongen en ook van water is ze niet vies. Sinds kort neem ik de dressuur terug wat harder op en ook daar wordt ze steeds beter in.Springen is haar sterkste, meest getrainde punt dus dat zou geen probleem mogen geven.
Nu heb ik verder 2 problemen. Mijn vader wil absoluut niet dat ik met eender welk paard SGW start o.w.v. mogelijke kwetsuren die kunnen optreden door de zware belasting. En ten tweede wil ik dat mijn paard als springpaard geen kwaliteit verliest en ik meermaals gehoord heb dat paarden in het springparcour een beetje kwaliteit verliezen door veel te 'crossen' (op zijn vlaams). Nu zou ik graag jullie ervaringen weten omtrent deze 2 'problemen' om mezelf alsnog te overhalen op zijn minst 1 wedstrijdje mee te rijden
Wrs door de afwisseling en veelzijdige training.